מסחה - המטבח הגלילי החדש של השף דוחול ספדי

לפני כשנה פרש השף דוחול ספדי פרש ממסעדת דיאנא המשפחתית, אחרי 30 שנה. עכשיו הוא פותח את מסחה, מסעדה ערבית-גלילית, שנפתחה בימים אלה בכפר תבור (במקום מסעדת "לה תבור" שפעלה באותו החלל). מסחה, קרויה על שם היישוב שהתקיים במקום עד המחצית השנייה של המאה ה-19, והוחלף בהמשך לכפר תבור.
18 צפייה בגלריה
דוחול ספדי מסחה
דוחול ספדי מסחה
כנאפה על גחלים ב"מסחה"
(צילום: בועז לביא)
ספדי היה מזוהה במשך שנים רבות עם מסעדת דיאנא הוותיקה שבנצרת. ב"מסחה" הוא מציע מטבח ערבי עילי, עם מנות מהמטבח הערבי הגלילי, עם טעמים מסורתיים וטכניקות בישול עדכניות, מה שיצר שפה קולינרית חדשה במטבח הערבי.
בתפריט יש ארוחות בוקר כמו מנקושת מסחה עם זעתר, פרוסות עגבנייה וגבינה צ'רקסית (22 שקלים), חומוס עשבים פיקנטי (28 שקלים), פיתית (מעין פיתה קלויה) חומוס (28 שקלים) ועוד.
18 צפייה בגלריה
דוחול ספדי מסחה
דוחול ספדי מסחה
דוחול ספדי מסחה
(צילום: בועז לביא)
בתפריט המיועד לשאר חלקי היום תמצאו מנות כמו חציל עג'מי המוגש חם עם יוגורט עיזים מתובל בעשבים (32 שקלים), כדורי לאבנה עם זעתר (32 שקלים), תבשילים עונתיים כגון חוביזה, עלת', תרד טורקי, לוביה, במיה (35 שקלים), עכוב (42 שקלים), חומוס עם בשר טלה (65 שקלים), שישליק טלה במרינדה של יוגורט, עם בצל ובתיבול שמן זית וסומק (80 שקלים) וגם מקלובה טבעונית עם אורז וירקות שורש (45 שקלים), בתפריט הקינוחים יש מלבי עם תוספת משתנה (24 שקלים), כנאפה הנאפית על פחמים (35 שקלים) וגם כנאפה ממולאת במוצרלה ומוגשת עם פירות העונה (35 שקלים). כל מי שדאג לקבב המפורסם של דוחול - יכול להפסיק לדאוג: בתפריט מופיע גם קבב טלה קצוץ על מקלות קינמון (3 יחידות, 75 שקלים).
18 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
"אני שמח להציג מטבח ערבי-גלילי, המשלב בתוכו את התוצרת החקלאית באזור הגליל התחתון, השופע יקבים, בתי בד וחומרי גלם טריים ואיכותיים. כל זה יוצר חגיגה קולינארית יוצאת דופן", מסר דוחול ספדי בתגובה.
לח"י 6 כפר תבור, 04-8186565

בוז'ולה

חנות אלכוהול חדשה שנפתחה ב״ביג״ צ'ק פוסט חיפה. בחנות אפשר למצוא יינות ומשקאות אלכוהול מהמותגים המובילים בארץ ובעולם וגם בירות בוטיק ישראליות, פרחים, פרלינים, קפסולות ופולי קפה טריים, שמני זית, ממרחים מיוחדים, עוגות ומוצרים משלימים. יש במקום גם ״בירת הבית״ המבושלת על ידי מבשלת "הגיבור", אותה מוזגים במקום לבקבוקי זכוכית דקורטיביים של ליטר.
דרך בר יהודה 111 ביג צ'ק פוסט חיפה, 04-8112238

PITMASTER

מקום חדש שנפתח בפתח תקווה שבו מתקיימות סעודות בשרים שיתופיות לקרניבורים בראשון-חמישי בין 23:00-18:30. התפריט מושתת על נתחי בשר המוגשים לשולחן אבירים שיתופי. ארוחה במקום היא חוויה חברתית המלווה במופע להטוטנות של קיצוץ, פירוק, הגשה, הסברים ושיתוף הקהל במלאכת ההכנה, עליה מנצח הפיטמאסטר שמתחלף בכל ערב ותופס את עמדת ההכנה במטבח הפתוח, שמאובזר במעשנות, טאבון ואביזרים נוספים. כדי שאף אחד מהסועדים לא יפספס דבר, המטבח אובזר במצלמות המשדרות בזמן אמת למסכים הפזורים בחלל המסעדה, כך שאפשר לעקוב בכל רגע נתון אחרי הכנת הבשר מבלי לקום מהכיסא.
18 צפייה בגלריה
פיטמאסטר
פיטמאסטר
(צילום, אפיק גבאי)

18 צפייה בגלריה
פיטמאסטר
פיטמאסטר
(צילום, אפיק גבאי)
מאחורי המיזם החדש עומדים קבוצת "סופרים" (רשת "ביירן מרקט"), שחברו לשלושה אנשים המוכרים מתחום עישון הבשר - "בית של בשרים מעושנים Levy's BBQ" ומיזם נקניקיות הבוטיק "צ'ורי".
התפריט מתחלף מידי יום על פי היצע הנתחים, ובכל ארוחה מוגשים שישיה נתחים שונים של בשר שמוכנות בשיטות הכנה שונות. לצד הבשר מוגשים בארוחה קנקני בירה, יינות מותאמים, סלטים טריים ומנות ראשונות. מחיר הארוחה 225 שקלים לסועד. ראו סרטון בראש הכתבה.
הברקת 4 פתח תקווה, 073-2777777, כשר

עלמא ספנסר

לאונג' עסקי ופרטי שנפתח ברמת החייל הכולל חלל עבודה עם חלל נפרד לאירועים פרטיים ולכנסים. בשעות הבוקר מוגש במקום בופה, ובין 16:30-12:00 מוגש תפריט צהריים המורכב ממנה זוגית של 7 פתיחים ומנה עיקרית לבחירה מתוך רשימה הכוללת שש אפשרויות המוגשות לשולחן יחד עם תוספות חמות.

18 צפייה בגלריה
עלמא ספנסר
עלמא ספנסר
(צילום: ליאור גרונדמן)
כניסת בוקר עולה 95 שקלים (ללא הגבלת זמן) וכניסת צהריים עולה 145 שקלים. ישנה גם אפשרות לשהות במקום יום עבודה שלם (16:30-8:00) בעלות של 200 שקלים. המקום כשר, ועל האופרציה הקולינארית מפקד השף יואב בלימן, ששימש בשנים אחרונות שף של קבוצת ״קיסו״. עלמא ספנסר שוכנת היכן שבעבר פעלה מסעדת ״סושי סמבה״, בחלל שגודלו 800 מ"ר. הפרויקט הוא שיתוף פעולה של היזם הבינ"ל איתן לביא ומנכ"ל חברת האסטרטגיה למתחמי מזון ובילוי רסטוטל, שמוליק מרקוס, יחד עם ניב רז חיים, בעלים של מתחם האירועים סטוקו בתל אביב.
הברזל 27 , תל אביב, 03-6444336, כשר

G27

G27 הוא בית קפה חדש שפתח בלב שכונת רמת חן. המקום מציע קונספט המשלב מאפייה, בית קפה שכונתי ובוטיק יין. בבוקר תוכלו לרכוש במקום לחמים, פוקצ'ות, כריכים, עוגות, טארטים ועוגיות או לשבת לארוחת בוקר. בצהריים מוגש תפריט איטלקי חלבי, ובערב המקום פועל במתכונת בר קפה שיציע מנות טאפס קלילות לצד יין. את התפריט של המקום יצרו השף אקלו אבטה (לשעבר שף מסעדת עזורה) ואמיר הירוש יוצא הריאליטי MKR. בין המנות בתפריט יש טוסט גאודה וכמהין (48 שקלים, מוגש בתפריט הבוקר עד 13:00) ופיצה בוראטה וכמהין (68 שקלים).
גולני 27 רמת גן, 03-7391658, כשר

פיצה פיל

פיצריה חדשה בצומת הפיל ובה מציעים מגש פיצה עצום בקוטר 60 סנטימטרים. התפריט מציע פיצות בטווח מחירים 120-80 שקלים, הנאפות במטבח הפתוח בטאבון איטלקי.
18 צפייה בגלריה
פיצה פיל
פיצה פיל
(צילום: אפיק גבאי)
יש פיצה חריפה, פיצה צ'יפס גבינת צ'דר, פיצה סגולה עם רוטב סלק, מוצרלה ועלי רוקט ויש גם פיצה טבעונית. למנה ראשונה יש פיצה פריטה - פיצה מטוגנת בנוסח נאפולי, הממולאת בסטרצ'טלה וגם קינוח פיצה עם ממרח של שלושה סוגי שוקולד, מקרונים, מקופלת, קוקוס ושברי חלבה.
משה סנה 54 תל אביב, 03-6537414, לא כשר

עזיזה

מזללת פיתות חדשה שמביא את הקונספט של "על האש" לאזור ההיטק של רעננה. כל המנות מוגשות ב"ג׳פיטה" - כיס פחמימה המשלב בין ג׳בטה לפיתה. מי שלא רוצה פיתה (או ג'פיטה, ליתר דיוק), יכול לקבל את את המנה גם בצלחת בצורת סלט. המבחר כולל פיתה עם קבב (33 שקלים), עם נקניקיות ברזילאיות (32 שקלים), עם פרגית (34 שקלים), עם אסאדו (39 שקלים), עם סטייק אנד אגס (44 שקלים) ועם סביח (25 שקלים). עבור צמחונים וטבעוניים מציעים במקום פיתת פאנקי דלעת (29 שקלים) ופיתה עם שווארמה צמחונית.
החרושת 18 רעננה, 053-4448784‏, כשר

שואו רום בייקרי

השואו רום בייקרי פותח סניף שלישי, הפעם במתחם בצלאל בתל אביב, ומציע את אותם המוצרים כמו בשני הסניפים האחרים - ביניהם דונאטס ופילאו קוקייז גדולות. הסניף פתוח באמצע השבוע בין 21:00-8:00 ויש גם שירות משלוחים דרך WOLT.
בית לחם 3 תל אביב, כשר ללא תעודה

Chentro

במקום שבו פעלה הכריכיה המיתולוגית של ״יום טוב״ נפתח מקום חדש ומדובר של כריכיית שף איטלקית במחירים נגישים. את המקום הזה פתח השף אלון ליסי (כתית, מחנה יהודה, מלגו ומלבר) מתוך אהבה למטבח של פירנצה, שם המקומיים נוהגים לשלב כוס יין עם כריך טוב. התפריט של צ׳נטרו מציע כריכים בתוך פוקצ׳ה לבנה או בתוך פוקצ׳ת שיבולת שועל של ערן שרויטמן (37-32 שקלים). בסך הכול יש חמישה כריכים מובנים ואפשר כמובן גם להרכיב את הכריך לבד. כריך הדגל נקרא ״פאברוטי״ והוא מגיע עם ברזאולה, גבינת פיקורינו, קרם כמהין, ממרח ארטישוק, עגבניות ורוקט. חוץ מזה אפשר גם לשבת במקום על כוס יין איטלקי (37-29 שקלים) או ללכת על משקה איטלקי כמו נגרוי או אפרול שפריץ לצד פלטת נקניקים וגבינות - יש פלטה קטנה עםשלושה סוגים ויש פלטה גדולה עם מבחר של חמישה סוגים (80-50 שקלים).
לוינסקי 30 תל אביב, 050-9774412‏, לא כשר

Sir Abdul

בר הקוקטיילים האוריינטלי של יוצאת מאסטר שף, ליאור אוחיון, ושל קבוצת אנשי לילה מבעלי קיטו קאטו.
18 צפייה בגלריה
סיר עבדול
סיר עבדול
(צילום: אמיר מנחם)
בתפריט יש דגש על המרכיבים שמגיעים מהמטבח הערבי, ויש בו מנות כמו סלט ברווז שהתבשל 5 שעות עם קריספי אורז שחור ברוטב תפוזים (64 שקלים), טאקו דגים - שלישיית טאקו במילוי בר ים ירקות קרם אבוקדו ברוטב ליים (53 שקלים), דג עטוף בתרד וקרם דלעת ערמונים (89 שקלים), סיגרים ממולאים בבשר בקר ובבשר כבש (48 שקלים), לחמבעג׳ין ומנות נוספות. המקום החדש מתפרש על שלושה מתחמים ומעוצב עם מוטיבים מתרבויות הלבנט. יש במקום גם חלל ישיבה חיצוני בסמטה מלאת גרפיטי.
פנחס בן יאיר 4 השוק היווני יפו, 053-7769738, לא כשר

Sufganerie

פופ-אפ סופגניות של מאפיית "בליקמח" שייפתח ביום חמישי הקרוב, ובו צמד האופים ובני הזוג, דן דייויס ואורן דגן כפיר, שמציעים את הגרסאות המוגזמות והמושחת של סופגניה נטולות גלוטן. המקום יפעל עד סוף השנה ויציע, מדי יום, 14 סוגים שונים של סופגניות כמו סופגניית פאי לימון בציפוי מרנג חרוך, דונאט שמש במילוי קרם וניל מוקצף וקרם ג'ל של מנגו, אננס ופסיפלורה ומעל דיסקית של שוקולד זהוב-כתום-אדום וסופגניית ההר הלבן במילוי שנטילי ברנדי ובציפוי קרם ערמונים, נשיקות ושברי שוקולד.
18 צפייה בגלריה
סופגניות בליקמח
סופגניות בליקמח
סופגניות ללא גלוטן
(צילום: אפיק גבאי)

המקום שבו יפעל הפופ אפ משתרע על פני 100 מטרים וצבוע כולו בוורוד, ובו פועלת גם עמדת הכנה פתוחה לעיני הקהל. מחירי הסופגניות נעים בין 14-9 שקלים ואפשר להוסיף גלידה (בתוספת תשלום של 6 שקלים).
הברזל 32 רמת החייל תל אביב, 055-9961543, כשר

FEED

מעדנייה צמחונית חדשה שנפתחה ברחוב שוקן, וממוקמת בקומת הכניסה של מתחם Wework החדש. במעדנייה יש שילוב בין חלל עבודה, מעדניה ובית קפה עם תפריט של מסעדה. אפשר להזמין במקום כריכים ומאפים, אפשר לאכול ארוחת צהריים ואפשר גם לקנות מוצרי מעדניה הביתה. את התפריט שמוגש במקום בנה איתי קושמרו ובו כריכים, קישים, מאפי בוקר, סלטים טריים ומבושלים ותבשילים. מבחר הכריכים כולל קממבר, סלט ביצים, סלט טונה, אנטיפסטי, קפרזה וביצת עין הפוכה ושמנת. בין הסלטים יש סלט קיסר עם זוקיני (28 שקלים) ובין התבשילים המתחלפים אפשר למצוא קציצות דג בקארי אדום וחלב קוקוס, סטייק כרוב בתנור ביין לבן וחמאה וניוקי בחמאה ואפונה שלג (50 שקלים).
שוקן 23 תל אביב, כשר ללא תעודה

דודו אוטמזגין

סניף נוסף, ה-13 במספר, לשף קונדיטור דודו אוטמזגין. לרגל הפתיחה, אוטמזגין גם השיק קולקציית עוגות חורף עם מרנג שכוללת עוגות לימון מרנג, תפוחים מרנג, בריוש קפה מרנג ופקאן, בריוש מרנג פרלינה ואגוזי לוז, בריוש שושנים ועוד (69-49 שקלים לעוגת פס).
אופנהיימר 13 רמת אביב, 03-7409999, כשר

המקסיקני

סניף חדש לרשת במתחם קרסו ביבנה. זהו הסניף ה-27 של הרשת ויש בו בר גדול ומטבח פתוח. כמו בשאר הסניפים, גם כאן מוצעות טורטיות בשר עם 8 סוגים שונים של רטבים בדרגות חריפות שונות.
הנחשול 22 יבנה הירוקה, כשר
18 צפייה בגלריה
כותרת ביניים
כותרת ביניים
(איור: גרפיקה ynet)

320 ומשהו

״320 ומשהו״ היא מסעדה חדשה שנפתחה באשקלון, מאחוריה עומדים השותפים שהביאו לעיר את ״ארצ'י״ והשף ניקיטה מרחסין (לשעבר ״מלגו ומלבר״ וקייטרינג של השף ארז קומרובסקי) שנמנה ברשימת הסגל המקצועי של בית הספר ״דנון״. מדובר על בר מסעדה גרובי שצופה לים ולשקיעה. בקומה השניה פועלת חנות אופנת גלישה ״נורמן״ השייכת לאותם הבעלים של המסעדה. התפריט שיצר ניקיטה הוא תפריט איטלקי שבו יש גם לא מעט מנות שנכנסות לטאבון שניצב במרכז המטבח הפתוח.
הבצקים עוברים התפחה ארוכה של 72 שעות. בתפריט תמצאו מנות כמו אנלוטי עם פולנטה ואספרגוס, פיצה עם תפוח אדמה וברוקולי, פסטה קצ׳ה א-פפה, רביולי סלק וסלק מוחמץ עם סביצ׳ה. המקום פתוח משעות הצהריים ובסיום תקופה ההרצה יציעו גם תפריט בוקר. בין 20:00-17:00 אפשר למצוא כאן 1+1 על כל הקוקטיילים ובירות כשברקע ג׳אז קובני ואווירה של בר מסעדה מדליק וצעיר ברוחו, אבל בוגר באופיו הקולינרי.
חוף דלילה אשקלון, 050-9099320‏, לא כשר

מלדיני פיצה בר

פיצריה חדשה שפתח הייטקיסט לשעבר, תמיר ארמאני, במתחם ארגמן בנס ציונה. את הפיצות מכינים במקום מבצק מחמצת שאור מלא שעשוי מתערובות קמחים איטלקיים, והוא עובר התפחה של 48-72 שעות. התוצאה: פיצה מבצק אוורירי ופריך במיוחד. האפיה נעשית בתנור אבן איטלקי והרוטב עשוי מ-100% עגבניות. התפריט מציע פיצה מרגריטה ופיצה נפוליטנית, פיצה טרטופו עם כמהין, פיצה פולנטה גם פיצה טבעונית וגם פיצה נטולת גלוטן על בסיס בצק שקדים וטפיוקה. טווח המחירים של הפיצות 66-18 שקלים. יש בתפריט גם דילים מיוחדים לילדים וגם מספר מנות פסטה.
משה לרר 1 נס ציונה, 1700-700-433, כשר ללא תעודה

באשר פרומז׳רי

באשר פרומז׳רי משיקים סניף חדש וזהו סניף מס׳ 13 והוא ממוקם באשדוד ומשתקע על פני 90 מ״ר. כמו בסניפים האחרים של הרשת גם בסניף החדש יש מקומות ישיבה עבור אלה שמעוניינים להזמין פלטת גבינות ולשבת על בקבוק יין.
18 צפייה בגלריה
באשר
באשר
(צילום: אסף קרלה)
הגדוד העברי 6 אשדוד, כשר

הפרוסה

מיזם כריכים סודי שהתחיל לפעול באשדוד אותו הקים טל דיטשי, שף בן 34 שעובד במשך שנים במטבחים שונים. את הכריך מזמינים בטלפון (לא חייבים מראש, אפשר להתקשר באותו היום) ואו שבאים ואוספים או שמקבלים אותו במשלום. מחיר הכריך הוא 35 שקלים והוא מגיע בתוך חלה ביתית ממולאת מפרום עם לימון כבוש, סלט חצילים, רוטב פלפל חריף שום וטחינה ירוקה. בימי שישי יש גם כריך עם שניצלים חציל ומטבוחה ביתית.
אשדוד, 052-8280421, לא כשר

פיתה מחנה

מזללת פיתות חדשה שבה מציעים פיתות עם בשר. בתפריט יש פיתה סלטים (12 שקלים), פיתה עראיס (25 שקלים), פיתה עם שקדי עגל (60 שקלים), פיתה עם כבד אווז (75 שקלים), פיתה עם נתח קצבים ופיתה עם נתח אנטרקוט (44 שקלים).
18 צפייה בגלריה
פיתה מחנה
פיתה מחנה
(צילום: שירן כהן שי)
הפיתות מוגשות לצד תפוח אדמה, בטטה מדורה או חציל (12-8 שקלים) ואפשר גם להזמין פיתות בשילוב של כמה סוגי בשר.
אדר 4 אשדוד, 074-7023808‏, כשר

ג׳חנון גדרה

ב״ג׳חנון גדרה״ התרחבו ופתחו לאחרונה סניף שני באשדוד, הפתוח גם בימי שבת בין 24:00-6:30.
18 צפייה בגלריה
ג'חנון גדרה
ג'חנון גדרה
(צילום: שירן כהן שי)
גם בסניף החדש מציעים בורקס עם תוספות (25 שקלים) מלאווח מגולגל עם תוספות (25 שקלים) וזיווה. בגזרת המתוקים מציעים כנאפה עם גלידה טורקית (25 שקלים), מלבי וגזוז של פעם. בתפריט שבת תמצאו גם ג׳חנון (18 שקלים), ז׳לביה (8 שקלים) וקובנה (22 שקלים למנה אישית או 45 שקלים למנה משפחתית).
רוגוזין 74 אשדוד, 050-8086270, לא כשר

ערמונים

מסעדת ״ערמונים״ נפתחת מחדש במלון בוטיק, ועל גלגולה הנוכחי אמון השף של קבוצת "שבט אחים", דודי אסרף. השף מציע מנות שהן אדפטציות חדשות לנוסטלגיות נשכחות מהסיבוב הקודם של המסעדה. אפשר למצוא בתפריט מנות ראשונות כמו סיגר לוקוס (54 שקלים), קרפצ'יו דג בנוסח יווני (56 שקלים) ומנות עיקריות כמו לברק שלם בטאבון (145 שקלים) ואנטרקוט 300 גרם (135 שקלים). המסעדה ממוקמת בשטחו של הריזורט החדש Dream Inland בחלל של 350 מ"ר שבו 200 מקומות ישיבה בחלק הפנימי וכ-150 בחלק החיצוני.
שדה יואב, 08-9797997, כשר

בוטיק NESPRESSO

NESPRESSO פותחת באילת בוטיק קונספט במלון רויאל גרדן. במקום יש שרוולי קפסולות, מכונות קפה וגם שירותים דיגיטליים ללקוחות המותג. בין השאר אפשר לערוך במקום קניה באמצעות טאבלטים ולהיעזר במומחי הקפה שבמקום.
שדרת המותגים "לה-בולבראד", מלון רויאל גרדן אילת

פרש דה מרקט

המסעדנים שהקימו לפני כ-13 שנים בתל-אביב את רשת "פרש קיטשן" מביאים בשורה חדשה ומשיקים את "פרש דה מרקט", רשת מגה-מסעדות, כשבכל מסעדה פועלים ארבעה מטבחים: איטלקי, ים-תיכוני עם מנות מהטאבון, אסיאתי ובר קוקטיילים עם שייקים וקינוחים. הסניפים הראשונים שנפתחו לקהל הרחב נמצאים ב"ביג" קריית גת, במתחם "מול החוף וילג'" בחדרה ובמתחם G בכפר-סבא, כשכל אחד מהסניפים משתרע על פני 300 מטרים. בקרוב יפתח סניף נוסף במתחם "ביג" בקריות.

The Rabbit Hole

בר קוקטיילים חדש שנפתח בירושלים, ושייך ללאון שורץ, בעליו של בר הוויסקי ״גלן״ שחוגג בימים אלה עשור, ושל מרכז הבירה ״בירתנו״. מדובר על בר אינטימי שבו 12 מקומות ישיבה ואדם אחד שמפעיל את הכול. המקום נולד מתוך רצון להגיש קוקטיילים במחירים נגישים (החל מ-27 שקלים) שהכנתם אינה דורשת זמן המתנה ממושך. את הסירופים ותמציות התבלינים מכינים במקום, וכך גם את הטוניק עבור משקה הג׳ין אנד טוניק שמוצע כאן תמורת 25 שקלים. על האווירה אחראים קאברים של להיטי רוק ומטאל, ועיצוב המקום הוא בהשראת ״אליס בארץ הפלאות״. לצד הקוקטיילים מוגשות מנות טאפס משתנות ומדי חודש תמצאו כאן מסלול אלכוהול משתנה אחר.
ינאי 3 ירושלים, לא כשר

סלי פיקניק במטבח של רמה

מסעדת ״המטבח של רמה״ מציע סלי פיקניק לאיסוף עצמי אותם תוכלו להזמין במהלך כל חודשי החורף ועד סוף האביב, בכל סוף שבוע שאינו גשום.
18 צפייה בגלריה
המטבח של רמה
המטבח של רמה
המטבח של רמה
(צילום: תיקי גולן)
מרכיבי הסל משתנים מעט משבוע לשבוע ויכולים להכיל לחם מחמצת בעבודת יד, ממרח חצילים שרופים, קונפי עגבניות תמר בשמן זית וטימין, קרם לאבנה עם זיתים שחורים מיובשים, סלטים, ריבות וחמאה, תה עשבים קר, כלי אוכל חד פעמיים אקולוגיים (כל מרכיבי הסל טבעוניים, למעט החמאה והקרם לבנה). מחיר הסל 188 שקלים (אפשר להוסיף עוגת פולנטה ותפוזים עם קרם לבנה ויוגורט חבושים תמורת 28 שקלים).
להזמנות 050-3700954

Mazkeka

מזקקה הוא מתחם תרבות ירושלמי תוסס של מיכאל ברקוביץ שבו נפתחה לאחרונה מעדנייה ובית קפה המגישים כריכים מיוחדים (42-36 שקלים), פלטות ומנות נשנוש. על הצד הקולינרי אמון אייל אסולין שאומנם רק לא מזמן השתחרר מהצבא אבל כבר זמן רב חלם על מעדנייה משלו. הוא יצר תפריט כריכים ואסף יצר תמהיל מוצרים מיצרנים קטנים. תוכלו לקנות במקום ריבות, ממרחים, דבש וטחינה, ממתקי קונפיסרי ושמן זית. אפשר להזמין גם פלטות עם נקניקים או עם גבינות (69-64 שקלים). בין הכריכים יש ״צמדים כבדים״, כריך המגיע בתוך לחם מחמצת עם ריבת שזיפים ביין אדום, חרדל, פרשוטו, שוק לבן, גבינה כחולה, רוקט ובצל סגול. בימי שבת בין 16:00-10:00 מציעים במקום בראנץ׳.
שושן 3 ירושלים, 02-5822090, לא כשר

מאנצ'יפס

מקום חדש שנפתח בירושלים ובו מציעים צ׳יפס הולנדי, המוגש במקום עם 10 סוגי רטבים: רוטב חמאת בוטנים וצ'ילי, רוטב איולי, שום ועוד. בנוסף לצ׳יפס יש שייקים, גלידות וקפה. מנת צ׳יפס קטנה עולה 8 שקלים, מנה בינונית 13 שקלים ומנה גדולה 18 שקלים.
ירמיהו 9 ירושלים, כשר בד״ץ

YAM

במהלך חודש דצמבר השף מאיר אדוני צפוי לפתוח מסעדה חדשה בשם YAM. המסעדה החדשה תהיה במלון קראון פלאזה בירושלים, והתפריט שיוגש בה עתיד להציג את האינטרפטציה של השף למטבח מזרח תיכון חדש.
פורסם לראשונה: 15:45, 24.11.19