למרות שהפנקייק הזה נקרא פנקייק יפני, החלטתי לוותר על המשקל והכנתי את הכול עם כפות וכפיות. אם יש משהו שיכול להפוך את ההכנה הקלילה והכייפית של פנקייק בשבת בבוקר למתישה, זה להוציא משקל ולהתחיל למדוד.
מתכונים מתוקים נוספים שיכולים לעניין אותך:
אצלנו במשפחה בדרך כלל אכלנו בשבת בבוקר לחם מטוגן, אבל כשאמא שלי רצתה להשקיע, היא היתה משדרגת את הלחם המטוגן לפנקייקים או ללביבות גבינה. במשך שנים הפנקייקים או הלחם המטוגן היו בשבילי רק תירוץ לדבר האמיתי – תוספת של גוש חמאה ומלא סירופ מייפל. עם הזמן הבנתי על מה כל המהומה, ואפילו עברתי לאכול פנקייקים בגרסה המלוחה שלהם.
1 צפייה בגלריה
פנקייק יפני
פנקייק יפני
(צילום: מורן גיל)
היפנים לקחו את הפנקייק והפכו אותו לקליל יותר. כלומר, לא באמת קליל, בכל זאת הגודל של הפנקייק הזה אפילו גדול יותר מהפנקייק שלנו, אבל הוא בהחלט אוורירי הרבה יותר. הכל נעשה בצורה מאוד פשוטה – מפרידים את החלמונים מהחלבונים, ומקפלים את החלבונים המוקצפים לתערובת הפנקייק. דרך מתוקה וטעימה לפתוח את שבת בבוקר.

פנקייק יפני

המצרכים (לכ-6-8 יחידות): בקערה 1 - 2 חלמון ביצה 4 כפות סוכר לבן 4 כפות חלב 1 כפית מחית וניל 6 כפות קמח לבן (90 גר') 1 כפית אבקת אפייה
בקערה 2 - 4 חלבוני ביצה 2 כפות סוכר לבן
אופן ההכנה:
  1. בקערה אחת טורפים את החלמונים והסוכר עד שהם הופכים למסה קרמית ובהירה.
  2. מוסיפים את החלב ומערבבים היטב. מוסיפים את הקמח הלבן, אבקת האפייה והוניל.
  3. בקערה שנייה מקציפים את החלבונים עם הסוכר עד לקבלת מרנג יציב.
  4. בעזרת לקקן מעבירים שליש מהמרנג לקערה הראשונה, ומקפלים בעדינות עד שהמרנג מתאחד במסה. לוקחים שליש נוסף מהמרנג ומקפלים. לאחר מכן מוסיפים את השליש האחרון ומקפלים עד לאיחוד.
  5. במחבת רחבה על להבה בינונית שמים קצת חמאה ובעזרת כוס מדידה קטנה או כף רחבה, מניחים על המחבת החמה קצת מהבלילה של הפנקייק. מכסים את המחבת לשלוש דקות. לאחר מכן מוסיפים לאותה נקודה שבה הנחתם מהבלילה, עוד מהבלילה האוורירית של הפנקייק. סוגרים את המכסה לשלוש דקות נוספת ואז הופכים את הפנקייק בעזרת תרבד לכשלוש דקות נוספות.
  6. מוציאים את הפנקייק לצלחת הגשה, שמים קצת חמאה מעל והרבה מייפל, ומגישים.