רחוב נחלת בנימין בתל אביב לוהט מתמיד. מקטע הרחוב, שמתחיל בסוף המדרחוב הישן (נחלת בנימין פינת גרוזנברג) וממשיך עד לשדרות רוטשילד, הפך לאזור הכי תוסס והכי עמוס מבלים בארץ. הרחוב, שהופך למדרחוב בערבים ובסופי שבוע, התחיל להתעורר בשיא תקופת הקורונה, והגיע בחודשים האחרונים לממדים שאף אחד לא דמיין: תנועה צפופה של מבלים, שפע של מקומות בילוי ואווירה שמשאירה את ותיקי המסעדנים המומים לנוכח המראות. ולמען הסר ספק - אין עוד מתחם בארץ שבו עוברים מספרים כאלה של אנשים. לא בשוק מחניודה, לא בתלפיות בחיפה, לא בדיזנגוף, לא בשדרות רוטשילד וגם לא בלוינסקי – באף אחד מהמקומות האלה לא תראו כמויות גדולות כאלה של מבלים וגם לא בשום מתחם אחר בתל אביב או בארץ.

בעוד שמסעדנים בתל אביב מדווחים על ירידה של 30-20 אחוז בתפוסה בחודשים האחרונים מאז פרוץ המלחמה, בנחלת בנימין בסופי שבוע התפוסה רק עלתה, והברים והמסעדות מלאים עד אפס מקום. כמו ביקום מקביל.
החדשות הן שזו רק ההתחלה של מה שעתיד להתרחש ברחוב הזה בקיץ הקרוב: בחודשים הקרובים ייפתח שם לאונג' בר גדול עם 300 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, בחלל שאכלס בעבר סניף של טיב טעם. תוך חודש ייפתח אויסטר בר ברחוב המקביל בפינת אחד העם לצד מסעדת נואמה החדשה שנפתחה החודש (בחלל של מסעדת שיינע), ובשבועות הקרובים יצטרף אליהם גם בר חדש של מסעדת אקא 44 של השף איתי קושמרו. כל זה עוד לפני שדיברנו על המעבר של מסעדת שילה הוותיקה לאזור ועל החלל של מסעדת ברוט, שגם הוא אמור להיפתח בחודשים הקרובים ולהצטרף למקטע התוסס של הרחוב.
7 צפייה בגלריה
פיצה הר סיני
פיצה הר סיני
אזור של צעירים. פיצה הר סיני
(מתוך אלבום פרטי)
תל אביב של מלחמת "חרבות ברזל" מנסה לשדר עסקים כרגיל, אבל העובדה היא שאפשר לחלק באופן ברור את אוכלוסיית הבליינים בעיר בזמן המלחמה: מבלים צעירים חזרו לבילויים וניכר שהם הולכים עד הסוף עם ההמלצות לשנות אווירה ולהמשיך לחיות, אבל לעומתם האוכלוסייה הבוגרת, זאת שצורכת יותר מסעדות מברים, ממעטת לצאת לבלות ורובה נשארה עדיין בבית. את החלוקה הזאת אפשר לראות בצורה מובהקת גם בנחלת בנימין - המתחם סוחף אליו בעיקר צעירים, להוציא מקומות כמו מסעדת ראדלר של השף מושיקו גמליאל, מסעדת פרא, מסעדת אקא 44 והוורמוטריה החדשה שנפתחה בתחילת המלחמה.
7 צפייה בגלריה
ורמוטריה
ורמוטריה
נפתחה בתחילת המלחמה. ורמוטריה
(צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative)

הלב של תל אביב

רחוב נחלת בנימין היה שם מאז ומתמיד, מה קרה שעכשיו נזכרו בו? את זריקת המרץ שלו קיבל כאמור בתקופת הקורונה. נחלת בנימין, רחוב שבמשך שנים ארוכות שימש מקום מושבם של סוחרי בדים, בעלי טמבוריות וחנויות חשמל, שינה בבת את פניו כשמסעדת אקא 44 נפתחה, והתחילה להעיר את השממה. האדריכל של המהלך הזה ומי שאחראי להתעוררות של הרחוב, זה המסעדן ואיש העסקים דוד טור, ששמע על תוכניות העירייה להפוך את הרחוב למדרחוב ולסגור אותו לתנועת כלי רכב, שכר כמה חללים וחנויות ברחוב, ופתח בשיא המגפה לא פחות משבעה עסקים בנחלת בנימין. גם עכשיו טור הוא דמות מרכזית ברחוב והוא ממשיך לפתח את מקומות הבילוי שם. אבל זה לא נגמר בטור, כי גם עיריית תל אביב עזרה להרים לאוויר את הרחוב, אפשרה לבעלי העסקים להוציא שולחנות לכביש, וסגרה את המקטע למעבר כלי רכב בשעות הערב ובמהלך כל סוף השבוע.
7 צפייה בגלריה
נחלת בנימין פינת אחד העם, תל אביב
נחלת בנימין פינת אחד העם, תל אביב
נחלת בנימין פינת אחד העם, תל אביב
(צילום: מורן איפרגן)
7 צפייה בגלריה
נחלת בנימין
נחלת בנימין
בקרוב
(צילום: מורן איפרגן)
"ידעתי שזה מה שיקרה ברחוב, אחד לאחד", מודה טור, "כל עיר צריכה רחוב כזה, וברגע שהעירייה עזרה לזה לקרות - זה התפוצץ. אנחנו נמצאים בסוהו, במרכז העיר והעניינים. בכל סוהו יש את הרחוב הדומיננטי שלו, וכאן אצלנו נחלת בנימין זה הרחוב".
איש חיי הלילה איציק לוי וקבוצת "ספיק איזי" (המחזיקים גם בעסקים על שדרות רוטשילד שקרובים גיאוגרפית למתחם, ובהם ג'ימי הו, ספיק איזי, סופרים רום וראביט), יפתחו בתחילת חודש יולי לאונג' בר שיהיה מורכב משני אזורים – אזור חיצוני על הכביש שבו יהיו כ-150 מקומות ישיבה, ועוד אזור פנימי עם 150-100 מקומות. "ברחבה בחוץ יהיה בר אוכל מגניב וקליל עם צלחות חלוקה, נשנושים, כוס יין וקוקטייל. בפנים יהיה מקום באווירת קוקטייל פארטי או קוקטייל סלון, ונגיש בו פינגר פוד וקוקטיילים ויהיה גם די.ג'יי. זה לא יהיה מסיבה אבל זה כן יהיה לאונג' מגניב. הווייב ברחוב מזכיר את השדרות בניו יורק, המדרחוב הזה חי ומתבקש".
7 צפייה בגלריה
איתי קושמרו אקא
איתי קושמרו אקא
אקא 44. העירה את השממה
(צילום: אפיק גבאי)
אחת המסעדות הראשונות שנפתחו במקטע הרחוב המדובר ונמצאת דווקא בשוליו, היא מסעדת פרא, הממוקמת בפינת הרחובות נחלת בנימין וגרוזנברג. "כמה סמלי שאנחנו מדברים עכשיו, ובדיוק משפצים לידי בניין ומערבל הבטון בדיוק יוצק את קומת המסחר, שבטח יפתחו בה עוד כמה ברים", אומר אביעד פלד, השף והבעלים של פרא. מסעדת פרא נפתחה בשנת 2021, ממש אחרי הסגר השני, כשאף אחד עוד לא באמת ידע מה עומד לקרות והאם באמת הגיע סוף העולם בגלל עטלף.
"הכול התחיל בקורונה ובצורך להושיב אנשים בחוץ", מסביר פלד, "זה נתן פוש לעירייה להפוך אותו למדרחוב. אחרי הסגר השני אפשר היה להושיב רק בחוץ, אז הם פשוט סגרו מקטע שלם עד רוטשילד והתחילו להוציא שולחנות החוצה לכביש. בעלי העסקים והעירייה ראו כי טוב, והנה אנחנו כאן. זה פתח את התיאבון לאנשים שהבינו שיש פה אפשרות לנדל"ן נוח במיקום מרכזי במחיר טוב, כי אתה משלם שכירות על השטח של המקום שלך - אבל יכול להתפרש לכביש ולמדרכה. זה קונספט נחמד ומשדר בילוי קליל, שמעתי שהתחילו לקרוא לרחוב 'קוואסן'. כשפתחנו פה לא ידענו לאן הרחוב הולך אבל אנחנו בקצה שלו, אז פה רגוע יותר, אנחנו לא בתוך ההמולה. בקצוות של המקטע יש אוכלוסייה בוגרת יותר, זה לא רק צעירים בשנות העשרים".
7 צפייה בגלריה
מסעדת נואמה
מסעדת נואמה
מקומות חדשים ממשיכים להיפתח באזור. מסעדת נואמה
(צילום: עוז אוחיון)

דוד טור, מה נסגר עם הצפיפות? וזו רק ההתחלה. "מי שלא אוהב שצפוף לו יכול להגיע בשש בערב בשעות השקטות שגם להן יש קסם, לא חייבים להגיע ביום חמישי בחצות. הרחוב הזה אקלקטי ויש הרבה שעות ביום שאפשר לבלות בו, לא רק בשעות העומס. הרחוב ממשיך להתפתח ואנחנו שומרים עליו ועל התמהיל שלו, שלא יפתחו בו עסקים דומים מדי אחד לשני ושלא יפתחו פה עסקים משעממים".
7 צפייה בגלריה
נחלת בנימין
נחלת בנימין
לא חייבים לבוא בשעות העומס. אקא 44 בנחלת בנימין
(צילום: חיים דוד)

המקומות השווים הבולטים:

ורמוטריה – בר טאפאס סטייל מדריד של השף מיכאל גרטופסקי והמסעדן אבי קשי, עם מקומות עמידה בפנים ורחבה גדולה בחוץ. נחלת בנימין 25
פרא – אחת המסעדות הראשונות שנפתחו במתחם, שייכת לשפים אביעד פלד ואורי שטיינברג. נחלת בנימין 27
נורדיניו – בית קפה הכולל כריכים ומאפים שווים במיוחד. שייך לקבוצת we like you too המחזיקה בבתי קפה נוספים בתל אביב. נחלת בנימין 27
ביצ'יקלטה – בר חמוד עם חצר פנימית רחבה וקסומה. נחלת בנימין 29
מוזמביק – בר תוסס בן כמעט שנה, שמצליח לקבץ סביבו ציפורי לילה בשעות הקטנות. נחלת בנימין 29
יין בכרם – חנות יין מקסימה שהגיעה מכרם התימנים והמתפקדת גם בתור בר נעים עם מקומות ישיבה על הרחוב. נחלת בנימין 29
בושוויק – בר תוסס עם חצר גדולה שנמצא בתוך בית מלון ושייך לבעלי בר האימפריאל. נחלת בנימין 28
גשן – מסעדת בשר ותיקה וכשרה. נחלת בנימין 30
יעקב בנחלה – האח של חנות היין יעקב, המציע אווירת בילוי נונשלנטית ולא מחייבת. נחלת בנימין 34
פיפטי אנד וואן – מסעדת הפסטה הקטנה שהפכה להפתעה הכי גדולה של הרחוב. נחלת בנימין 51
פיצה הר סיני – הפיצרייה שנפתחה בקורונה הפכה להיות להיט הרחוב. מספיק רק להסתכל על התור ולהבין שמדובר בפיצה הכי טעימה בתל אביב. נחלת בנימין 55
אקא 44 – הסנונית שהתחילה את ההתעוררות ברחוב. במטבח השף הצעיר והכישרוני איתי קושמרו. המקום מורכב ממסעדת שף, בר קוקטיילים ובר יין בקומה העליונה. נחלת בנימין 44
ראדלר – מסעדת השף של מושיקו גמליאלי, הנמצאת בתוך מלון משוחזר של רשת ישרוטל. נחלת בנימין 48
מן טן טן – מסעדת הראמן והסושי השווה, שעברה מהשוק ברחוב אלנבי לנחלת בנימין (ובקרוב תתרחב עם בר חדש במתחם לוינסקי). נחלת בנימין 57
נואמה – מסעדה חדשה שנמצאת בפינה הכי תוססת במתחם. בצמוד אליה ייפתח אויסטר בר בשבועות הקרובים. נחלת בנימין 59