בעיצומה של המלחמה, תיסגר בקרוב מסעדת "ברוט", אחת המסעדות הוותיקות בתל אביב, שהייתה חביבה על שפים, מבקרי אוכל ופודיס'. את מסעדת ברוט פתח בשנת 2014 השף יאיר יוספי, זמן קצר אחרי שנסגרה מסעדת "אלבה" (מסעדה שאותה פתח יוספי יחד עם ג'ו מרסינו, הבעלים של מסעדת "קנטינה" בתל אביב), ששכנה ברחוב אבן גבירול. יוספי חבר לשף עומר בן גל, ויחד הם יצרו שם מטבח מקורי, אמיץ ובלתי מתחנף, שפנה בעיקר למביני דבר. בסוף חודש פברואר הקרוב, בדיוק כשימלאו למסעדה עשר שנים, היא תיסגר לצמיתות.
ברוט נפתחה תחת ההגדרה של בר יין, או כפי שהיא מוגדרת במערכת ההזמנות - "ביסטרו יין", והצליחה לשמור על אופיה עד הסוף. היא נפתחה בחלל של מקום בשם "בר יין" (שעוד קודם לכן דגל ביינות טובים ואוכל פשוט ונטול גינונים), בימים שבהם רחוב נחלת בנימין בתל אביב היה מוזנח ועזוב, רחוק אלפי שנות אור מהתהילה שלה הוא זוכה בשנתיים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
ברוט, נחלת בנימין
ברוט, נחלת בנימין
(צילום: תיקי גולן)
3 צפייה בגלריה
מסעדת ברוט נסגרת אחרי עשור
מסעדת ברוט נסגרת אחרי עשור
מסעדת ברוט נסגרת אחרי עשור
(צילום: אברהם כץ)
יאיר יוספי (47), היה השף הבולט במסעדה. בעברו עבד במקומות כמו קרן של חיים כהן, אוקיינוס של איל שני, יועזר של שאול אברון, מפתח מוצרים לאריק קייזר והתמחה במסעדות מישלן בפריז, שם גם התגורר במשך עשר שנים. עומר בן גל (48), השותף של יוספי, הגיע לברוט אחרי שש שנים במסעדת "ליליות" הכשרה.
המקום נמכר למסעדן, ליזם ולאיש העסקים, דוד טור, המחזיק בלא מעט מקומות ברחוב נחלת בנימין, ובהם מסעדת "AKA44" של השף איתי קושמרו; המסעדה האיטלקית "פיפטי אנד וואן"; הפיצרייה "פיצה הר סיני"; מסעדת ההמבורגר לוקאל, ועוד. בעבר היה טור דמות מרכזית בחיי הלילה של תל אביב, בבעלותו היו מועדונים כמו "ברקפסט קלאב" ו"החתול והכלב", ולזכותו נזקפת לא מעט מהפופולריות של רחוב נחלת בנימין בשנתיים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
דוד טור
דוד טור
דוד טור, בדרך לעוד מקום ברחוב נחלת בנימין בתל אביב
(צילום: מתן טורקיה)
"אני ממשיך במסע עיצוב הרחוב ועושה את ההתאמות הנדרשות", מסר בתגובה טור. בעלי הברוט, השפים יאיר יוספי ועומר בן גל, בחרו לא להגיב לידיעה.
מסעדת ברוט מצטרפת למקומות נוספים שנסגרו בחודשים האחרונים בתל אביב, ובהם מסעדת "שיינע" (ששכנה גם היא ברחוב נחלת בנימין בתל אביב), מסעדת "ארטל פורמל" ובר היין "לה סיטה".