בילדותי סבתא הייתה לוקחת אותי לטיול בשוק התקווה. תמיד היינו עוצרות גם במאפייה של השכונה, שהסתתרה בתוך מרתף חמים, שהיה מקסים אותי בתור ילדה. מאז ועד היום אני לא מצליחה לשכוח את הריח שהיה שם, ולאחרונה גם ניסיתי לשחזר את המתכון המושלם של הפיתות קסם האלה - פיתות אסליות משכונת התקווה. ולמרות שאין ולא יהיה על הפיתות של שיבו הגדול מהשכונה, התוצאה שקיבלת דומה מאוד למקור - הפיתה עסיסית, בשרנית ורכה מאוד. אתם יכולים גם להקפיא את הפיתות האלה ולהפשיר אותן כשתרצו לאכול, והן יהיו טעימות בדיוק כמו ברגע שיצאו מהתנור. ועוד המלצה: אל תשאירו את הפיתות האלה לבד, הן יתחסלו לכם וייעלמו עוד לפני שתספיקו להבין מה קרה.
פיתה פיתות
כשר
טבעוני
זמן הכנה
10 דקות
זמן כולל
90 דקות
דרגת קושי
בינונית
כמות מצרכים
6
מצרכים
20
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
1
ק"ג
קמח
2
כפות
שמרים יבשים
4.5
כוסות
מים פושרים
לפי: כוס מים 200 מ"ל
4
כפות
סוכר
1.5
כפות
מלח
1/2
כוס
שמן זית
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. מערבבים יחד את כל המרכיבים של הבצק, עד שנוצרת עיסה נוזלית מאוד (אל חשש, כך הבצק צריך להיות). אפשר ללוש בידיים או במיקסר עם וו לישה מתאים.
  2. מתפיחים את הבצק כחצי שעה עד שעה. הבצק שמתקבל אחרי התפיחה נוזלי. אם הוא לא נוזלי ורך - הוסיו עוד מעט מים (שימו לב בסרטון למטה איך התערובת צריכה להיות).
  3. מקמחים קלות את נייר האפייה (אפשר בעזרת מסננת קטנה), ומניחים על הנייר באמצעות מצקת עיגולים מהבצק (לפי הגודל שבו תרצו את הפיתה).
  4. מפזרים מעל כל פיתה מעט מאוד קמח (לקמח עם מסננת קטנה).
  5. מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 250 מעלות למשך כ-10-15 דקות (הפיתה מוכנה כשתחתית הפיתה גם השחימה). חשוב לחמם את התנור מראש ולוודא שהתנור חם לפני שהכנסתם את התבניות. מוציאים מהתנור וממתינים עד שהפיתות יתקררו מעט, וזוללים.
לימור עוזרי היא בלוגרית אוכל עם תשוקה גדולה לבישול בשלל צבעים וטעמים; ביום היא בעלת משרד עורכי דין, ובערב לא מצליחה לצאת מהמטבח