מה שבניו יורק נחשב לפעימה השנייה לפתיחת המסעדות בשגרת הקורונה, כאן אצלנו זה המפלט: ישראלים אוהבים מסעדות וברים שמציעים מקומות ישיבה בחוץ, תחת כיפת השמים - גינה, רחבה בין בניינים או אפילו מרפסת - העיקר להיות באוויר הפתוח. אבל מה עושים בקיץ? אז קיץ 2020 הביא איתו אתגר חדש - ישיבה במרחבים פתוחים בלי מזגן. לכבוד ההנחיות החדשות יצאנו לאתר מקומות בילוי שיאפשרו מעט רגעי נחת - באוויר הפתוח.
660 כותרת ביניים

קפה אירופה

לפני שבוע נפתחה חצר אסקפיסטית נהדרת במרכז תל אביב - בנקודה אסטרטגית ביותר: במפגש האחורי של ארבעה בניינים, שמחביאים בתוכם עץ מנגו (נותן פרי!) וסביבו חצר. אל החצר, שקיבלה את השם EUROPA WINE BACKYARD, מגיעים אחרי שעוברים בדלת קטנה ומוזרה, הממוקמת שני צעדים לפני לפני גרם המדרגות שמוביל לבר בקומה העליונה.
27 צפייה בגלריה
קפה אירופה חצר אחורית
קפה אירופה חצר אחורית
החצר הסודית של קפה אירופה: הייתה פעם חניון
(צילום: אריאל עפרון )
כל האנרגיה כאן היא של מקום צעיר ומגניב - מומלץ להגיע הכי קז'ואל ולהימנע מנעלי עקב או אאוטפיט מתאמץ. בתפריט היין תמצאו כמה יינות מהעולם החדש, ובהם יינות אורגניים, יינות כתומים, ויינות לבנים וצעירים שמתאימים בול לקיץ (עד 45 שקלים לכוס). את תפריט האוכל בנה השף ליאור הדס ובו מנות כמו דגים נאים על קרח עם רוטב יוזו, השרימפסבורגר נפלא בלחמניית בריוש, גבינות של משק שוורץ עם ענבים שחורים, פאני פורי ממולא ספייסי טונה אדומה (72 שקלים) ועוד מנות שכיף לנשנש בערב קייצי בחצר.
רוטשילד 9 תל אביב, 03-5259987, לא כשר

הוטל מונטיפיורי

במסעדה הממוקמת במלון בוטיק במרכז תל אביב, הייתה עד לפני ימים ספורים רק מרפסת קטנטנה שיכולה הייתה להכיל מקסימום ארבעה שולחנות בצפיפות.
27 צפייה בגלריה
חניון חצר הוטל מונטיפיורי
חניון חצר הוטל מונטיפיורי
החצר החדשה של הוטל מונטיפיורי
(צילום: יח"צ)
אבל אז הגיעה הקורונה ואיתה ההנחיות החדשות, ורותי ברודו המופלאה עשתה מהלימון - לימונצ'לו: השבוע הוסב החניון המוזנח שלצד המסעדה לחצר יפהפיה, מחופה בשטיחים, ומלאה בסטייל - כמו שרק ברודו יודעת. אם לא היינו מגלים לכם מה היה שם פעם - בחיים לא הייתם מנחשים.
27 צפייה בגלריה
חניון חצר הוטל מונטיפיורי
חניון חצר הוטל מונטיפיורי
אז איפה נחנה עכשיו?
(צילום: יח"צ)
מונטיפיורי 36 תל אביב, 03-5646100, לא כשר

שאראק

מסעדת הדגים של דן שמולוביץ (השף והבעלים של מסעדת סבידה בעכו) כאילו נולדה לימי הקורונה, על אף שהיא נפתחה רק חודשיים קודם: הרחבה הגדולה שבחוץ, המשקיפה על רחוב בן יהודה, מלאה בשולחנות ובאנשים שמחים, שהגיעו לאכול באוויר הפתוח את המנות של שמולוביץ.
27 צפייה בגלריה
מסעדת שאראק
מסעדת שאראק
(צילום: שני בריל)
זה המקום המושלם לנשנוש וכוס יין, ואל תוותרו על הצ'יפס המושלם שמגישים שם.
בן יהודה 120 תל אביב, 03-6307070, לא כשר

יוליה

במסעדה הוותיקה הממוקמת בנמל תל אביב אפשר לראות את הים ולנשום את האוויר יד ראשונה, ללא תיווך. החל מהיום (ו') תוכלו לעשות את זה על בר חדש שנבנה ברחבה החיצונית והותאם בול לשגרה החדשה.
27 צפייה בגלריה
יוליה בר חצר
יוליה בר חצר
(צילום: יח"צ)
ומה יותר טוב מכוס יין ביד ורסיסי גלים שמתנפצים לכם על הפרצוף? תכל'ס - שום דבר.
מבנה 2 (הגעה דרך רחוב חבקוק‏) נמל תל אביב, 03-5469777, לא כשר

צ׳יקטי

צ׳יקטי הוא אחד הברים השווים בתל אביב שנותן כבוד גם למטבח האיטלקי הקלאסי וגם לקהל שרוצה ליהנות מאווירה מגניבה, בוגרת ונעימה.
חלק ניכר ממקומות הישיבה של המקום פרוסים בחוץ על המדרכה, וגם בלי הקורונה על הראש שלנו הכי כיף לשבת בחוץ וליהנות מוויב תל אביבי, לנשנש מנות שף קטנות ומדויקות של מיכאל גרטופסקי, ולשתות יין משובח. אל תפספסו כאן את צלחת טעימות מאיטליה (82 שקלים).
יהודה הלוי 58 תל אביב, 03-6853499, לא כשר

קלארו

המסעדה של השף רן שמואלי שוכנת במתחם שרונה, במבנה טמפלרי עתיק שמסביבו גינה אורבנית מלאת קסם שאליו מגיעים כשעוברים דרך המרפסת הפנימית.
27 צפייה בגלריה
מקומות תחת כיפת השמיים
מקומות תחת כיפת השמיים
(צילום: אפיק גבאי)
יש שם עשבי תבלין ועצים, ותוכלו לשבת כאן על שולחן בר גבוה או להתרווח על אחת הספות. התפריט הוא Farm to table במיטבו, ואין דרך טובה יותר לדגום ממנו ב.
הארבעה 23 פינת דוד אלעזר תל אביב, 03-6017777, לא כשר

גראנד קפה טורקיז

למסעדה, הממוקמת בתוך קניון רמת אביב, יש רחבה חיצונית גדולה, שאם אתם עדיין לא מכירים אותה - אז זה הזמן להכיר. מלבד תפריט של ביסטרו קלאסי מאת השף רז סלע, המתפקד גם כשף של מסעדת טורקיז היוקרתית, תמצאו שם גם סושי מעולה וארוחות בוקר מושקעות. על תפריט הקינוחים של המקום חתומה הקונדיטורית סאני דרעי, שיש לה גם טור מתוקים ומאפים קבוע ממש כאן אצלנו.
איינשטיין 40 רמת אביב תל אביב, 03-553667, לא כשר

סושיאל קלאב

המסעדה, שהייתה מראשוני הגסטרו ברים בתל אביב, מתפקדת גם כבר, ושומרת על הוייב הנכון כבר למעלה מעשור. המקום לכאורה נמצא על שדרות רוטשילד ואחד העם, אבל למעשה הוא חבוי מעיני כל, בתוך מתחם המחבר בין שני הרחובות.
27 צפייה בגלריה
סושייאל קלאב
סושייאל קלאב
(צילום: יח"צ)
27 צפייה בגלריה
סושייאל קלאב
סושייאל קלאב
(צילום: יח"צ)
ברחבה החיצונית הלוהטת יש בקיץ אווירה שמחה ומרימה. עכשיו, יותר מתמיד, זה המקום לבלות בו.
שד׳ רוטשילד 45 תל אביב, 03-5601114‏, לא כשר

פיצה 85

את ההמקום פתחו רוני חברוני ובתו אופק, שמייצרים במקום פיצות בסגנון נפוליטני מבצק שעובר התפחה של 72 שעות. את התוספות ששמים מעל הפיצה הם מביאים משוק הכרמל הסמוך, והישיבה ברחבה החיצונית שמחוץ לפיצה, תחת כיפת השמים.
27 צפייה בגלריה
פיצה 85
פיצה 85
(צילום: דניאלי להב תמר)
אנחנו ממליצים לתפוס ספוט שממנו אפשר לתצפת על מה שקורה ברחוב, ולעוף על האווירה התל אביבית. או יותר טוב מזה - קחו את הפיצה ושבו על הספסל שנמצא בצד הרחבה, אין מיקום טוב יותר מזה.
מוהליבר 43 תל אביב, 03-7599759, לא כשר

פאסטל

ברחבה שמחברת בין שני האגפים של מוזיאון תל אביב - האגף הישן והאגף החדש - מתחבאת מסעדת פאסטל של השף קובי בכר (מול ים, מלון ממילא).
27 צפייה בגלריה
פאסטל
פאסטל
פאסטל
(צילום: יח"צ)
אז אם עד עכשיו הגענו לשם בשביל האוכל הנהדר שלו, עכשיו יש עוד סיבה: רחבה חיצונית גדולה עם מקומות ישיבה תחת כיפת השמים ומול הגינה הירוקה של גן הפסלים.
שדרות שאול המלך 27 תל אביב, 03-6447441, לא כשר

מגזינו

במסעדה האיטלקית של השף עידו אדרי פתחו מקומות ישיבה בחצר המסעדה וגם אזור ישיבה ייעודי לתקופה, הממוקם בשביל הגישה הקדמי של המסעדה. בשביל להרים את מצב הרוח עיצבו את האזור בגרפיטי.
דרך מנחם בגין 21 תל אביב, 03-7570535, לא כשר

Serafina

המסעדה האיטלקית שנפתחה בשכונת הגוש הגדול, התאימה את עצמה למזג האוויר ולמצב ופתחה מרפסת חיצונית שמכילה גדולה, 300 מטר בקו אווירי מחוף הים.
27 צפייה בגלריה
מרפסת סרפינה
מרפסת סרפינה
(צילום: יח"צ)
איינשטיין 10 הגוש הגדול תל אביב, 03-6579080

M25

למסעדת הבשר יש את כל הפרמטרים החשובים: שף מוצלח (יהונתן בורוביץ), בשר מעולה וחצר סודית שאפשר למצוא רק בסמטאות של שוק הכרמל. החל מהשבוע יש שם גם רחבה נוספת, הממוקמת ממש בכניסה למקום, והיא בדיוק הוייב שמחפש מי שמגיע לשוק הכרמל - צעקות של רוכלים, טיפוסים צבעוניים ואווירה שאין בשום מקום אחר בארץ.
27 צפייה בגלריה
בשר ליום העצמאות
בשר ליום העצמאות
(צילום: ירון ברנר)
כאן מגישים עראיס מושלם שהיה הראשון שבישר את תנופת העראיס בארץ - אל תצאו משם בלי לטעום מהפלא.
סמטת הכרמל 30 תל אביב 03-5580425, לא כשר

KITTO KATTO

החצר הזאת הייתה מאז ומתמיד אחת הפנינים של תל אביב. מאז הפכה לחצר יפנית צעירה וצבעונית, עם עמדת די.ג׳י, שני ברים וגינה אורבנית (המכונה "סושי גרדן"), היא מדליקה יותר מתמיד. היא במרכז העניינים אבל מוסתרת מהרחוב הראשי, והיא תבלע אתכם פנימה כך שתוכלו לשכוח לרגע שאתם בלב ליבו של רחוב דיזינגוף בואכה דיזנגוף סנטר.
27 צפייה בגלריה
 קיטו קאטו
 קיטו קאטו
(צילום: דרור בן חמו)
בבר החיצוני יש בוטים נמוכים עשויים במבוק ובטון, וזה המקום הנכון להעביר בו את הקיץ עם מנות סושי וסאקה.
דיזנגוף 64 תל אביב, 03-7781101, לא כשר

בצלאל

מסעדת השיפודים החדשה חולשת על אחת הרחבות היותר שוות בתל אביב - מתחם בצלאל החדש, השוכן במקום שבו שכן בעבר שוק בצלאל. המרפסת החיצונית של המקום משקיפה על שטח עצום (במונחים תל אביבים), שנמצא בין כמה בנינים גבוהים וחדשים. יש בתפריט מזטים (אחד ב-17 שקלים, ארבעה ב-45 שקלים, חמישה ב-64 שקלים), שיפודים ומנות כמו סיגרים במילוי פטה וצנוברים (28 שקלים). מקום טוב לאחר צהריים עם הילדים או ליציאה ספונטנית ובלתי מחייבת בערב.
המכבי 2, תל אביב (הכניסה מרחבת מתחם הבניינים), 03-7566165, לא כשר

חצר גולדמן

המיקום המושלם - קו ראשון לים - עושה כאן את כל העבודה. זה אחד הספוטים השווים תחת כיפת השמים ומול הים התיכון, ויש גם בונוס - רחש הגלים, הנוף של יפו העתיקה ובריזה.
27 צפייה בגלריה
חצר גולדמן
חצר גולדמן
(באדיבות חצר גולדמן)
אז אחרי שיש את כל אלה, מה זה בכלל משנה מה מוגש בתפריט? וכן, יש גם ארוחות בוקר.
נחום גולדמן 6 תל אביב יפו, 073-7027333, לא כשר

קלאטה 15

מסעדה איטלקית חדשה השייכת לזוג מסעדנים - אנדראה ורייצ'ל מאגי, ונפתחה רק חודשיים לפני הקורונה. ממש לאחרונה הושקה שם הטרסה החדשה והנעימה שצופה על הרחוב, שם תוכלו להתפנק על ארוחה איטלקית באוויר הפתוח, וליהנות מארוחה איטלקית עם כוס יין או מפיצה עם הילדים.
מדינת היהודים 89 הרצליה פיתוח, 09-9653434, לא כשר

TREE

בראסרי שחבוי בתוך חצר קסומה בלב אזור הבילויים של רחובות. כשתשבו שם תרגישו כאילו צללתם לתוך עולם האגדות ועוד רגע הפיות ירדו מהעצים ויצטרפו לשולחן. עץ עתיק מקיף את החצר כולה וענפיו בכל מקום, מכוסים בוגנוויליה ורודה (בעונה).
27 צפייה בגלריה
tree
tree
(צילום: יח"צ)
תפריט המקום מציע קלאסיקות מאירופה ומנות אופנתיות של מזרח תיכון חדש, אבל אנחנו מסתפקים כאן באווירה - שמנצחת הכל.
הרצל 194 רחובות, 08-9473850‏, לא כשר

קפה ציונה

המקום שוכן במבנה עתיק שבכניסה שלו תמצאו את אחת החצרות היפות בארץ: היא חבויה מהרחוב הראשי של העיר ומוקפת עצי פיקוס עתיקים.
27 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בשעות היום היא מוצלת, ונעים לשבת בה גם בימים החמים של הקיץ. בשעות הערב, כשמדליקים את האורות, הקסם מתעורר לחיים.
ויצמן 18 נס ציונה, 08-8586565, לא כשר
660 צפון שרון

גוז' ודניאל

המסעדה ממוקמת בספוט כפרי מושלם עם נוף חקלאי של אזור השרון. החלק החיצוני של המסעדה הוא בעצם גינה מטופחת עם שולחנות שמפוזרים בכל מיני פינות, ומשקיפים על חלקת אדמה קסומה.
27 צפייה בגלריה
(צילום: עדי אדרי)
על התפריט כאן חתום השף ובעל המקום - שניר אנג סלע, שמגיש מול המטעים, הגפנים עצי הזית והפרדסים של בני ציון תפריט ביסטרו ישראלי שווה במיוחד.
אנשי בראשית, מושב בני ציון, 09-7714122, לא כשר

המעשנה

מסעדה הממוקמת בחצר שבמרכזה עץ עתיק הנפרס מעל כל שטחה. גופי התאורה שמאירים את החצר עשויים בקבוקי יין ממוחזרים, ויש שם גם שולחנות אבירים ארוכים מגולפים בעבודת יד, והכל על אדמת חצץ לא מרוצפת.
27 צפייה בגלריה
המעשנה
המעשנה
(צילום: יח"צ)
האווירה כפרית ונטולת גינונים, בדיוק מה שצריך בשביל ארוחה קרניבורית. ודבר אחרון חשוב - את נעלי העקב השאירו בבית, ואת כוס היין שלכם אל תשאירו ריקה אפילו לא לרגע.
ינוב, 09-8945118, כשר ללא תעודה

גרציא

בלב ליבו של עמק חפר, על מדשאה ירוקה של קיבוץ העוגן, שוכנת גרציא, ביסטרו מקומי עם אווירה כפרית ותפריט שנרקח על ידי בעלת המקום מיכל גרציאני, תושבת הקיבוץ ומסעדנית וותיקה.
27 צפייה בגלריה
גרציא
גרציא
(צילום: אפי שמח)
אזור הישיבה החיצוני מציע שולחנות הפרוסים מתחת לעץ ענק ויש בו גם מתקנים וצעצועים לילדים. פסטורליה בהתגלמותה. התפריט מציע ארוחות בוקר, בריוש עם בייקון (56 שקלים), קרואסון שינקן (42 שקלים) סלט ניסואז נהדר, סופלקה דג, פוקצ'ה עם פרגית וקינוחים כמו מילפיי.
קיבוץ העוגן, 09-8943942, לא כשר

אוטו

בר שכונתי שממוקם במתחם מסחרי, ובמרחב החיצוני של הבר מוצבים שולחנות גבוהים, שהפכו בשבועות האחרונים לדבר הכי מבוקש. בימי שישי בצוהריים מתקיימות כאן מסיבות שמחות, ובמהלך השבוע בשעות הערב המוקדמות אפשר לצפות כאן במשפחות. בשעות מאוחרות יותר מגיעים הצעירים (ברוחם) לבילוי אלכוהולי תחת כיפת השמים.
מתחם ביתנס, מחלף חבצלת כביש החוף, 09-7656958‏, לא כשר

רותס

המסעדה נמצאת בעכו העתיקה בתוך מתחם היסטורי מהתקופה הביזנטית. מול המסעדה יש רחבה ענקית ומדשאה מטופחת, ולרגל ההנחיות החדשות המסעדה פרסה בחוץ שולחנות, ועכשיו אפשר לשבת גם בחוץ על הדשא. המנות שכדאי לטעום: פטאייר פילו עם תרד, מסאחן עוף וקבב חאלבי.
ויצמן 1 עכו העתיקה, 04-8848040‏, כשר

אייזק

בר שכונתי הממוקם בכניסה לאזור התעשייה של אבן יהודה, ויש בו רחבה חיצונית פתוחה ואווירה שכונתית וסופר מגניבה - משהו שלא מצפים לפגוש באזור תעשייה בשרון. אבל זה לגמרי קורה. התפריט מציע מנות שהופכות את הבר למושלם גם לארוחת ערב עם המשפחה.
האלה 27 אבן יהודה, 09-7904085‏, לא כשר

נחמן

מסעדה הממוקמת בחצר פנימית מוסתרת, שיש בה מתקן עישון וצלייה ושולחנות עץ לצד שולחנות מוזאיקה. מעל הראש יש עצים שגילם כגיל המושבה (שזה אומר הרבה). בצידה השני של החצר הזו ממוקם בית פרטי ובאחת הפינות יש מעשנה, סביבה מדי פעם מועברות סדנאות לצליית בשר. לא רק לקרניבורים
המייסדים 37 זיכרון יעקב, 054-5544760‏, כשר

שטרודל

בכניסה למסעדת שטרודל שבמושבה הגרמנית בחיפה יש בוסתן ירוק עם עצי זית, עציצים וצמחי תבלין, המשמשים תפאורה מושלמת לארוחה ערבית אותנטית. יש שם גם מזרקה עם מים זורמים שאחראית על צליל שכשוך מים, וציוץ ציפורים נשמע מכל עבר. נשמע לכם דביק וקלישאתי? יכול להיות, אבל למי אכפת.
שדרות בן גוריון 39 (המושבה הגרמנית) חיפה, 077-7004312, לא כשר

מקום השראה

בית קפה וגלריית אומנות בבית טמפלרי , ומסביב למבנה דשא ירוק. בכניסה יש חצר יפה עם שולחנות, שבה הכי כיף להתרווח במהלך היום וליהנות מהאווירה הפסטורלית. הפלייליסט במקום מורכב משירי סול והתפריט מציע כריכים נהדרים, קפה איכותי, עוגות ומיצים טבעיים.
אלוני אבא, 052-6903503‏, לא כשר

רוטנברג

מבנה המסעדה נמצא בתוך גינה ענקית ובוסתן, והוא הכי מתאים לרוח התקופה. יש שם חמישה דונמים שהצמודים למסעדה, ושם מגדלים בעלי המקום את התוצרת העונתית עליה מושתת התפריט.
המבנה העתיק מוקף חצר ירוקה ומטופחת (עם ערסל!) שממנה אפשר לראות מקרוב את נופי הירדן. אם יש מקום אחד בארץ שאתם צריכים לחוות אותו - זה המקום.
חצר גשר הישנה (ליד קיבוץ גשר), 053-9443272, לא כשר

סעודה בגן עדן

המסעדה עם השם המוזר שוכנת בבניין עתיק, שבכניסה שלו יש מרפסת עם אחד הנופים היפים בארץ, והודות לגבעה שעליה יושב המבנה העתיק, תמיד יש במקום בריזה נעימה.
27 צפייה בגלריה
(צילום: סעודה בגן עדן)
התפריט החלבי מציע ארוחות בוקר מושקעות, פסטות ודגים. אבל הנוף - זה התירוץ האמיתי שלנו להגיע לכאן.
הגדוד השלישי 33 צפת, 6972434–04‏, כשר חלבי

‏‏‎St. Urban Wine Bar‎

בר היין ‏‏הזה‎ ממוקם במלון הסקוטי בטבריה. יש בו אזור ישיבה חיצוני יפהפיה שמסביבו עצים, והתפאורה מושלמת לבילוי תחת באוויר הפתוח.
27 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
המקום מציע תפריט יין מפואר עם יינות בוטיק מהעולם.
המלון הסקוטי, 052-4562504‏, לא כשר
660 כותרת ביניים

זריפה קפה

בית קפה השוכן במבנה עתיק שבחוץ יש לו חצר פסטורלית נעימה עם ריהוט גן, רצפת דק ונדנדות. המקום נמצא בין שתי שכונות, ובשל כך יש בו אווירה שכונתית קלילה ונעימה. התפריט חלבי ומציע קישים, כריכים (35-32 שקלים) ביניהם גם כריך קרואסון, סלטים ומאפים - אותם תוכלו גם לקנות הביתה.
הורקניה 8 ירושלים, 02-6500508, כשר

DELI GARDEN

מעדניית בוטיק ובית קפה השוכנים בגן הבוטני בירושלים. המקום זכה ללוקיישן ירוק ופורח, וככזה מציעים בו יינות, גבינות בוטיק, מוצרים ללא גלוטן, ירקות אורגניים, חליטות תה, פסטות ועוד.
27 צפייה בגלריה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
אל תחמיצו את הלביבות בולגרית וכרישה.
בורלא 1 הגן הבוטני, ירושלים, 02-6767670 שלוחה 3, כשר

דרך הגפן

מסעדה חלבית שממוקמת בתוך גן מרהיב שבו גדלים צמחי תבלין . כשמסתובבים בשבילים העטופים בצמחייה, עולים ויורדים מהגשר הקטן, שומעים צלילים של מים זורמים ומרגישים כאילו צללנו לעולם אחר. בתוך הגן הזה, מלבד המסעדה פועלת גם משתלה קטנה עם צמחי נוי וצמחי תבלין שאפשר לקנות בסיום הארוחה.
דרך הגפן 1 בית זית, 6502044 - 02, כשר

מאג'דה

מבנה המסעדה היה פעם בית פרטי. בכניסה יש חצר ירוקה עם אזורי ישיבה שונים, חלקם עטופים בצמחיה ועצי פרי ואחרים צופים לנוף של הרי ירושלים. על העיצוב אחראים פרחים בכל הצבעים, והעצים עושים צל נעים - ממש פיסת גן עדן בתוך כפר ערבי למרגלות ירושלים. התפריט משתנה בהתאם לעונה.
עין רפא, 02-5797108, לא כשר
660 כותרת ביניים

אברטו

הביסטרו הזה, שממוקם במלון בוטיק, היה עד לא מזמן מסעדת שף, אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה הכל. בחסות התקופה החדשה הפכו כאן את הגינה המשגעת שבחוץ, לאזור ישיבה מוצל ונעים. כיאה למסעדה במלון בוטיק - הכל כאן בסטייל.
27 צפייה בגלריה
מסעדת אברטו, גדרה
מסעדת אברטו, גדרה
(צילום: יח"צ)
אנחנו ממליצים לא לוותר על ארוחות הבוקר, הפתוחות לקהל הרחב ולא רק לאורחי המלון.
שכביץ 5 גדרה, 08-6680066, לא כשר

בר-בא-סבא ביר גארדן

הבר של אילן זגדון שוכן בתוך חצר במרכז באר שבע והוא מתהדר בתואר המחייב - הביר גארדן הראשון בעיר. יש במקום אווירה מדהימה שנולדה בעיקר הודות לעיצוב המקורי - חומרים ממוחזרים וצמחייה מטפסת. זה המקום האהוב על הסטודנטים של באר שבע, שבאים לכאן בשביל האווירה, בשביל הסנדוויצ'ים המטורפים (55 שקלים) וביום שישי גם בשביל הקוסקוס (42 שקלים).
בית רסקו באר שבע, 050-7210959‏, כשר

נאות סמדר

מסעדה צמחונית הממוקמת בפונדק שנמצא בפינה ירוקה ומוצלת עם נוף מדברי. יש שם כריכים המשלבים מוצרים אורגניים מתוצרת מקומית, סלטים מירקות הגדלים בגינה, עוגות, גלידות ביתיות ומיצים אורגניים.
27 צפייה בגלריה
נאות סמדר
נאות סמדר
(צילום: נאות סמדר)
זוהי פינה מושלמת לעצירה בדרך לאילת, שם אפשר להתרווח ולקבל קצת כוחות להמשך הנסיעה. יש במקום גם חנות בה נמכרים כל המוצרים שנמכרים במסעדה - כולל יינות, שמן זית, זיתים, ריבות ועוד.
צומת שיזפון 60 ק"מ מאילת, על כביש 40 ממצפה רמון, לא כשר

Route 90 דליקטסן

מחוץ למעדנייה-מזללה הנמצאת בכניסה לצוקים, יש מתחם שבו שולחנות פיקניק מעץ, ונוף מדברי. נכון, זה קצת קשוח בחודש יולי, אבל כאן הגאונות של המקום - כריכים טעימים בטירוף ומנות נשנוש קטנות, שלא צריך בכלל להתעכב עליהן יותר מרבע שעה. בערב זה כבר סיפור אחר לגמרי, ואתם יכולים לעוף על החיים שם, בחסות האווירה הנעימה.
27 צפייה בגלריה
כביש 90
כביש 90
(צילום: יח"צ)
אבל מה שאסור לכם להחמיץ כאן זה כוס בירת בוטיק מקומית (שהמבשלה שלה נמצאת ממש בכניסה למעדנייה). נגעתם ונסעתם (באוטו ממוזג, חלונות סגורים).
צוקים, 08-9398886‏, לא כשר