מכירים את זה שאתם נוסעים לטייל או לנפוש, והרעב מציק אבל אין לכם חשק להיכנס לערים העמוסות, לעמוד בפקקים ולחפש חניה כדי להוציא הון על ארוחה במסעדה? ומצד שני, גם לא ממש מתחשק לכם אוכל של תחנות דלק - אז מה עושים? בדיוק בשביל זה מיועדת הכתבה שלפניכם, כדי לגלות לכם את המקומות השווים שהכי כיף לעצור בהם על הדרך.
עוד כתבות בערוץ האוכל:

19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדרכים
בתי אוכל בדרכים
פיש אנד צ'יפס על הדרך: Lunyo fish & chips
(צילום: לין לוי)
ושלא תטעו, לא מדובר במסעדות אלא בבתי אוכל, דוכנים, עגלות ופתרונות יצירתיים אחרים, שיספקו לכם ארוחה פשוטה וטובה במחיר שווה לכל נפש ובלי המחויבות של ישיבה במסעדה. אלה המקומות שבהם תמצאו אוכל מהיר, קל, טעים, זמין ומחוץ לערים, בצידי הדרך או בישובים הסמוכים לכבישים הראשיים.

פיצקלי

במעמקי קיבוץ דן, פועלת פיצרייה קטנה עם ארבעה מקומות ישיבה מקורים וחצר פתוחה המציעה חמישה מקומות ישיבה נוספים.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בגליל העליון
בתי אוכל בגליל העליון
(צילום: לין לוי)
במקום יש אנרגיות טובות ומוזיקה נעימה, ותפריט המורכב מפיצות עם מגוון תוספות - ביניהן גם פפרוני ושרימפס (מחירן של הפיצות נע בין 74-35 שקלים), מאפים שונים, מבחר סלטים, מנות פסטה וטוסטים.
קיבוץ דן, 054-2105255‏, לא כשר

נגה ולואיז

פינת חמד צבעונית וקלילה הכוללת מרפסת גדולה ושני אזורי ישיבה בחלל הפנימי שלה, שמעוצבים בסגנון וינטג' סטייל.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בגליל העליון
בתי אוכל בגליל העליון
(צילום: לין לוי)
בתפריט יש מנות חומוס עם תוספות שונות (35-23 שקלים),מבחר כריכים - ביניהם גם שניצל בבגט, מיקס בשרים, ומנות כמו חזה אווז וחביתת קבנוס עם כבדים ופטריות (45-25 שקלים). כו תוכלו לזלול שם: סלטים, קבבונים, נקניקיות צ'וריסוס ושניצל.
מתחם יוסף כביש 99, 04-6709993, לא כשר

צומת החביתה

כשנוסעים באמצע השבוע לצפון, חייבים לעצור (לפחות פעם אחת) בבוטק'ה של יהושע לוי הניצבת בכניסה למחנה "שמשון". הבוטק'ה, שפועל במקום משנת 1985, מציע מבחר כריכים במחירים מצחיקים, דוגמת סנדוויץ' מעולה בלחמנייה בפחות מעשרה שקלים - ובתוספת שתייה, תשלמו 14 שקלים.
ומה בתוך הסנדוויץ'? חביתה ומבחר עצום של סלטים, אותם תוכלו לבחור מתוך תצוגה שכוללת כ-20 סוגי סלט שונים ותוספות נוספות.
בכניסה לבסיס מחנה שמשון ("צומת החביתה" בוויז), 054-2021721, כשר ללא תעודה (שימו לב: המקום פתוח רק עד השעה 18:00)

תבל

מסעדת הצהריים של שלומית זיו רום ביישוב משגב, היא המקום המושלם לעצור בו באזור הצפון; מדובר במסעדה פשוטה שמתאימה במיוחד לקבוצות, המציעה גם לקנות אוכל בקופסאות לדרך.
19 צפייה בגלריה
תבל
תבל
(צילום: יח"צ)
התפריט במקום מציע ארוחה צמחונית או טבעונית מלאה במחיר של 42 שקלים, שכוללת מנה עיקרית לבחירה מתוך חמש אפשרויות לצד תוספות חמות. יש שם גם מנות ללא גלוטן וקינוחים בריאים, מנות דגים ומוסקה טבעונית ששווה לטעום.
19 צפייה בגלריה
תבל
תבל
(צילום: יח"צ)
משגב, 050-7526260‏, כשר חלבי

Greenbus

פיצרייה שפועלת מזה שנתיים בתוך אוטובוס חונה, הניצב בשדה אספרגוסים באזור מושב היוגב (סמוך לצומת מגידו) והישיבה כאן היא באזור מקורה מול השדות חקלאיים.
19 צפייה בגלריה
לאכול בדרכים
לאכול בדרכים
(צילום: יח"צ)
את המקום פתח אייל הידמן, שמגיש כאן פיצה אותה הוא מכין במקום על פי מתכון שפיתח בעצמו. הטעם הייחודי שלה, הוא תוצאה של רוטב עגבניות שעובר בישול ארוך ומוסיף לפיצה טעם ביתי.
19 צפייה בגלריה
פיצה של גרין באס, מושב היוגב
פיצה של גרין באס, מושב היוגב
(צילום: יח"צ)
מלבד הפיצות (אישית - 25 שקלים, משפחתית - 50 שקלים וענקית - 65 שקלים), הידמן מגיש כאן גם תפוח אדמה מוקרם, פוקצ'ות אותן הוא אופה במקום (30 שקלים), סלטים וקינוחים משתנים. אפשר להגיע לכאן בימים שני עד חמישי החל מהשעה 16:00 ובשבת, החל מהשעה 13:00. ימי ראשון ושישי - המקום סגור.
היוגב, 052-2977508‏, לא כשר


Lunyo fish & chips

המתחם המסחרי שבקיבוץ שפיים (הממוקם בצד של כביש 2 לכיוון דרום), הוא אחד מנקודות העצירה הפופולריות ביותר, בעיקר בשל מיקומו האסטרטגי.
לפני מספר חודשים, נפתח במקום פוד טראק מאובזר במיוחד המציע מנת פיש אנד צ'יפס מכובדת, שתסגור לכם את הפינה לכמה שעות טובות, והכל באווירה מעולה ועם שירות אדיב וכיפי.
19 צפייה בגלריה
לא רק במסעדות
לא רק במסעדות
(צילום: יח"צ)
המנה, שכוללת 180 גרם של דג הייג מטוגן בציפוי בלילה שעשויה מפירורי פנקו ותבלינים והר של צ'יפס טרי במיוחד, מוגשת בקופסת קרטון לבנה יחד עם רוטב טרטר (49 שקלים).
19 צפייה בגלריה
70 שנה לאוכל רחוב
70 שנה לאוכל רחוב
(צילום: לין לוי)
מנות נוספות שתוכלו לזלול שם: מנת שרימפס וצ'יפס הכוללת שרימפס גדולים וקראנצ'יים (55 שקלים), פיש בורגר מעולה המוגש בלחמניית בריוש (48 שקלים) וגירוס ממולא בשווארמה דג (48 שקלים).
מתחם חוצות שפיים (מול הום סנטר), 09-9798866‏, לא כשר

102 Meating point

המקום הבא, שונה מאוד בנוף הקולינרי שאנחנו רגילים לראות בצידי הדרכים: לא מדובר בעוד משאית אוכל, אלא בכבאית (כן כן, מה שאתם רואים) שבה פועל טאבון אבן ממנו יוצאים מאפים ומבחר בשרים.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדרכים
בתי אוכל בדרכים
(צילום: לבנת גינסברג)
תוכלו לזלול שם מנות בשר בבישול ארוך, מאפים שונים ובשרים מעושנים לצד עראיס טלה (32 שקלים), תבשיל אסאדו וצוואר מפורקים בתוך לחם פרנה שנאפה במקום (44 שקלים), בריסקט והמבורגר שעולים 38 שקלים כל אחד, מנת ילדים ומנה טבעונית. והשוס: כל חומרי הגלם מהם מכינים כאן את המנות, הם מתוצרת מקומית של חקלאי הדרום.
מושב קלחים, 054-7330455‏, לא כשר (שימו לב: המקום פועל החל מהשעה 15:00).

פאב 40

בצד הדרך שליד כביש 40, סמוך לקיבוץ טללים באזור הר הנגב הצפוני, ניצב נגרר ענק שמשמש מקום עצירה מושלם עבור כל המשפחה.
19 צפייה בגלריה
סיור קולינרי בהר הנגב
סיור קולינרי בהר הנגב
(צילום: לין לוי)
ואל תתנו לעובדה שהוא מוגדר כפאב להטעות אתכם, שכן הוא ידידותי גם לילדים קטנים ומציע תפריט שווה במיוחד שמורכב מהמבורגרים (ביום ראשון יש דיל של 1+1 על כל ההמבורגרים) וחמין בשבת.
19 צפייה בגלריה
סיור קולינרי באזור הר הנגב
סיור קולינרי באזור הר הנגב
(צילום: באדיבות המקום)
במקוםשפועל מידי יום החל מהשעה 17:00, ובשישי-שבת החל מ-12:00 בצהריים, יש המבורגר קלאסי ומקסיקני, טרופי ואפילו טבעוני (54-49 שקלים), לצד תוספות כמו נאצ׳וס ופיש אנד צ'יפס (45 שקלים).

אזור התעשייה סמוך לקיבוץ טללים, 08-6205293‏, לא כשר פיצה כפרית בטאבון

אם אתם מטיילים באזור אשקלון, אתם מוכרחים להכיר את המקום הבא: מדובר בפיצרייה בת ארבע שנים, שפתח מיכאל הרנוי - שיפוצניק לשעבר - בחצר ביתו שבמושב ברכיה. את הטאבון שבו נאפות הפיצות שלו הוא בנה בעצמו, והוא מקפיד להבעיר אותו בעזרת עצי זית בלבד.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדרכים
בתי אוכל בדרכים
(צילום: יח"צ)
הפיצות כאן עשויות מבצק מחמצת, אותה הרנוי מכין מקמח איטלקי מיוחד, עם טופינג של מוצרלה טרייה ורוטב עגבניות שעשוי מעגבניות טריות הגדלות בחממה שהוא בנה במיוחד לצורך זה במשק הסמוך לביתו.
מלבד הפיצות, יש שם גם פוקצ'ות, פסטות וסלטים, כשאת כל הטוב הזה תוכלו לאכול בחצר הנעימה והמאובזרת היטב שבמקום.
שיר השירים 37 מושב ברכיה, 08-9107999, כשר בד"צ

קפה חממת הסחלבים

בית קפה יפהפה הפועל בתוך חממת סחלבים, המתמחה בהכנת פיצות ומציע תפריט מעניין שלא היה מבייש אף מסעדה שמכבדת את עצמה.
בין היתר, תוכלו למצוא שם ארוחות בוקר, סלטים מגוונים המוגשים לצד לחם, ביניהם "סלט יהודה" ממסעדת ״לינק״, המורכב מעגבניות, צנון ובצל קצוצים עם כוסברה ופלפל חריף (44 שקלים), דג מלוח המוגש עם שמנת חמוצה, קרפצ'יו קישואים (38 שקלים) ומנות פסטה דוגמת רביולי ערמונים (62 שקלים).
19 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שרעבי)
אבל כאמור, גולת הכותרת במקום הן הפיצות, כשהמומלצת שבהן היא פיצת ביאנקה פורטובלו, שתשמח את כל חובבי הפטריות באשר הם (58 שקלים).
קיבוץ מעלה החמישה, 02-5347500, כשר ללא תעודה

ג׳פטו פיצה

הפיצרייה הבאה, הפועלת בחלל ששימש בעבר כחממה, מציעה תפריט המתבסס ברובו על טאבון האבן העצום שניצב במקום. המבנה עצמו בנוי כולו, מעץ וכולל חצר פנימית ובר אוכל מעוצב.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בהרי יהודה
בתי אוכל בהרי יהודה
(צילום: לין לוי)
ומה אוכלים שם? ארוחות בוקר ומאפי קלצונה ופוקצ'ה (35-30 שקלים). יש גם פיצות עם מבחר של תוספות (77-47 שקלים) ומנות פסטה עם רטבים שונים. ואם תגיעו לשם בין השעות 17:00-11:00, תוכלו ליהנות מארוחות עסקיות הכוללות אופציה של ארוחה אישית שמחירה 62 שקלים, וארוחה משפחתית ב-108 שקלים.
צור הדסה, 02-5889499, בהשגחת צהר

לה ז'ומל

בית קפה קטן השוכן במושב בית נקופה שבהרי ירושלים, שבו פועלת גם קונדיטוריה צרפתית מעולה.
מלבד אווירה נינוחה ושלווה ובריזה נעימה שמאפיינת את אזור ירושלים ההררי, תוכלו לזלול שם ארוחת בוקר מפנקת הכוללת ביצי בנדיקט עם פטריות וכמהין (59 שקלים) או עם אבוקדו וקממבר (41 שקלים).
עוד בתפריט: ארוחת בוקר קלאסית ושקשוקה, מבחר סלטים יצירתיים, כריכים וטוסטים וגם מנות ניוקי ורביולי ברטבים מגוונים (62-54 שקלים).
מושב בית נקופה, 02-9309991‏, כשר