עד שעות הצהריים המאוחרות היום (ה'), עדיין לא היה ברור מה יהיה גורל המשלוחים מהמסעדות, והאם הממשלה תחליט להחמיר את ההגבלות גם כאן. אבל ברגע שהייתה הסכמה בין משרד האוצר לבין משרד הבריאות להמשיך ולאפשר משלוחים ממסעדות במהלך הסגר, נשמו המסעדנים לרווחה. עכשיו, הם יכולים לעשות זאת שוב - בפעם השנייה היום: חברת השליחויות וולט הודיעה לפני שעה קלה כי היא מפחיתה זמנית את עמלת תפעול מערך המשלוחים למסעדות מ-27 אחוזים ל-22 אחוזים - בתקופת הסגר.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים באוכל - הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה - wolt
אילוסטרציה - wolt
(צילום: shutterstock)
העמלה המופחתת תיכנס לתוקף מחר (ו') ותימשך 16 יום (עד לתאריך 11/10). כזכור, במהלך הסגר הקודם הקימו המסעדנים קול צעקה על גובה העמלות אותן גובה וולט מהמסעדנים. המודל של וולט לא היה אמור להיות עיקר פעילות המסעדות אלא הוא היה אמור להצטרף לפעילות השוטפת שלהן. אך עם תחילת הסגר הראשון והעבודה במתכונת של משלוחים בלבד, טענו המסעדנים כי בתקופה שבה המסעדות נאבקות על חייהן, עם עמלה בגובה של 25-27 אחוזים הן פשוט מפסידות. כחודש לאחר מכן, הודיעה חברת וולט כי היא נותנת מענק כספי למסעדות - 5 שקלים החזר על כל משלוח שיוצא מהמסעדה (עד למקסימום של 10,000 שקלים, לפי היקף הפעילות). בחודש יוני השנה גם שליחי וולט פתחו במחאה על תנאי העסקתם.
עכשיו, כשבוע אחרי תחילת הסגר השני, יצאה וולט בהודעה כי בעקבות בקשתו של מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים יחד", תומר מור, היא תסבסד בשיתוף עם בנק הפועלים את עמלת המשלוח. המטרה היא לסייע בהפחתת עלויות התפעול בתקופה שבה המסעדות פועלות במתכונת של משלוחים בלבד.
מסעדות רבות העדיפו הפעם להישאר סגורות ולא להפעיל שירות משלוחים, בטענה שפעילות המשלוחים אינה רווחית.
"ברור לכולם שהמסעדות לא יכולות להתקיים ממשלוחים בלבד", אומר מנכ"ל וולט ישראל, אמרי גלאי, "וכעת ההכרזה על הסגר ללא סיוע לענף תהווה עבורן מכה אנושה. המסעדנים הם השותפים שלנו, ואנחנו נמשיך לסייע להם ככל שביכולתנו בשעתם הקשה. בסגר הראשון הענקנו למסעדנים תוכנית סיוע מקיפה שכללה בין היתר מענק אישי לכל מסעדה עד 10,000 ש״ח, ביטלנו את עמלות האיסוף העצמי וספגנו את עלויות סליקת האשראי בכדי לעודד הזמנות טייק אווי, והיום אנו עומדים לצידם שוב, וביחד עם בנק הפועלים יוצאים במהלך לסבסוד עמלת מערך השילוח למסעדות בתקופת הסגר".