שיעור ברגישות: חברת הוט יצאה עם פרסומת חדשה (של חברת הפרסום ראבוני פרידן) בכיכובה של גל גדות, המעבירה מסר נגד היציאה למסעדות. בפרסומת רואים את גדות יוצאת לדייט בחברת בחור, וכשהם מגיעים למסעדה המארחת עורכת להם תחקיר בריאותי והמלצרית מתעטשת עליהם. בימים כאלה, שבהם תעשיית המסעדנות מתמודדת עם משבר שטרם נראה כמותו, תגובת השפים והמסעדנים לא איחרה לבוא.
תומר מור, יו"ר מסעדנים חזקים יחד, פרסם ברשתות החברתיות פוסט שבו תויגה גדות, וכתב: "רצינו להגיד לך שנפגענו ממך, איך זרמת על פרסומת בתקופת הקורונה שמראה שמסעדות לא בטוחות לבילוי? תעשיית המסעדנות בישראל נלחמת על חייה בימים אלו ופרסומות כזאת כמו שלך לא עוזרת לנו במלחמה היומית שלנו על קיומנו. תכל'ס ביאסת".
3 צפייה בגלריה
פוסט גיא גמזו גל גדות
פוסט גיא גמזו גל גדות
גל גדות, מתוך הפרסומת של הוט
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם)
גל גדות הזדרזה לפרסם הבהרה בסטורי שלה וצירפה אליה תמונה שלה ושל בתה אלמה במסעדה, וכתבה: "אלמה ואני עשינו דייט היום. במסעדה. והיה טעים. והיה בטוח מאוד. והיה נעים. המסעדה דאגה שכל לקוחותיה ועובדיה (כמובן) ישמרו על כל הכללים. ריחוק חברתי, היגיינה וכל ההנחיות המתבקשות. זוהי תקופה קשה לכל המסעדנים, ולרגע אחד לא התכוונתי לגרום להם נזק על הנזק שאיתו הם מתמודדים גם ככה. נכון שהיום מורכב יותר לצאת מהבית, אבל אם רק נשמור על הכללים נוכל לפחות לנסות לחיות לצד הקורונה מבלי לסכן אף אחד ולתמוך בכלכלה ובכל העצמאים שמתמודדים מול צונאמי כלכלי ענקי".

מצפים להתנצלות

את השף גיא גמזו ההתנצלות של גדות לא ממש ריגשה והוא כתב פוסט זועם בחשבון האינסטגרם שלו, ובו כתב, בין היתר: "בתקופה כל כך מורכבת בה אנשים ועסקים נלחמים על כל לקוח ולקוח ומנסים להוות אי של שפיות, חברת הוט בוחרת להעלות פרסומת ללא טיפת רגישות המעודדת ומחזקת את ההפחדה ליציאה מהבית... אני מצפה. מחברת הוט להתנצל ולהוריד את הפרסומת".
עשרות שפים, מסעדנים ואנשי אוכל הגיבו על הפוסט של גמזו ותמכו בדבריו. אחד מהם היה אריאל רוזנטל, המוכר יותר בשם "הקוסם", שתמך בדבריוו של גמזו וכתב: "כל כך נכון".
3 צפייה בגלריה
פוסט גיא גמזו גל גדות
פוסט גיא גמזו גל גדות
הפוסט של השף גיא גמזו
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם)
"העצבים צפו, הפרסומת ממש טובה אבל היא בעצם באה על חשבון השפים והמסעדנים שגם ככה נאבקים על ההישרדות שלהם" אמר הבוקר גמזו לאולפן ynet, "וזה משהו שאני לא מאמין בו. זה כמו לצחוק על נכים. יש לנו כרגע מגבלה מסוימת ומה שקורה עכשיו זו לא השגרה שלנו ולבוא ולצחוק על זה ולשלם כל כך הרבה כסף לגל גדות ולעשות פרסומת שצוחקת על קהל מסויים, קצת נראה לי לא לעניין".
זה הרבה יותר מלצחוק, אתם צריכים להילחם על כל לקוח ועכשיו באה הפרסומת הזאת וממש מפחידה ועושה לכם נזק.
"לא רק היא מפחידה, גם התקשורת מדווחת ומספרת מה קורה ויוצרת פאניקה, הממשלה עושה את זה ומגבילה אותנו ויוצרת את הפאניקה שלה. אין לנו שום פיצוי ושום מתווה מסודר, ואנחנו נלחמים על ההישרדות שלנו, ואז באה הוט ומנצלת את זה לפרסומת קצת מטומטמת, ואני לא מאמין שצריך לדרוך על אנשים אחרים בשביל להתפרנס".
בתחושה שלך חברה גדולה מאוד וריווחית דורכת על מסעדנים מוחלשים?
"זה לא רק על המסעדנים, יש כאן גם נהגי מונית שלפני שהם נכנסים למונית הם לוקחים אוויר ורק אז נכנסים. אני חושב שזה ניצול ציני של המצב הזה, והצליח להם אם אני כתבתי על זה פוסט ויש הרבה אנשים שמשתפים את זה ומדברים על זה. הבאזז השלילי בא גם יחד עם זה - הרבה אנשים שמאיימים להתנתק והרבה מסעדנים שלא רוצים להיות לקוחות של הוט".
3 צפייה בגלריה
פוסט גיא גמזו גל גדות
פוסט גיא גמזו גל גדות
ההתנצלות של גל גדות
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם)
גל גדות פרסמה התנצלות, השתכנעת?
"הטענה שלי היא לא נגד גל גדות, היא שחקנית וזו העבודה שלה והיא עושה מה שהיא צריכה לעשות. הטענה שלי היא להוט - הקופירייטרים שם היו צריכים לגלות קצת יותר רגישות למצב ולא לנצל את המצב בשביל ליצור באזז או יח"צ כזה, זה קצת מיותר וחבל שזה ככה".
מחברת הוט נמסר בתגובה: "כוונתנו היייתה להציג סיטואציה באופן הומוריסטי על המצב, וכמובן לא לפגוע באיש. אנחנו מבינים את עמדת המסעדנים ונעשה את ההתאמות הנדרשות. מאחלים לכולנו בריאות וחזרה מהירה לשגרה".