ענף המסעדנות, שספג מכה קשה בשנתיים האחרונות, מתחיל להתאושש: יזמים מזהים הזדמנויות חדשות במיקומים אטרקטיביים ואוכל הרחוב ממשיך לצמוח ולהתרחב, תוך מציאת פתרונות יצירתיים למצוקת העובדים הקשה בתחום, מה שאומר שתפגשו יותר ויותר מקומות שבהם תצטרכו להזמין אוכל דרך מסוף ייעודי (כמו במקדונלד'ס), ולגשת לקחת בעצמכם את האוכל מהדלפק.
עם זאת, המסעדנות המסורתית לא נעלמה ומוקדם מדי להספיד אותה: מסעדות ממשיכות להיפתח, לרוב בהשקעה נמוכה מזו שהייתה מקובלת טרם משבר הקורונה, וגם בטווח מחירים ידידותי יותר לסועד. אבל כך או כך, זה הולך להיות טעים במיוחד. אספנו לכם מקבץ מקומות חדשים שנפתחו ממש עכשיו, וכדאי לכם להכיר אותם.

אסיף

כפי שפרסמנו כאן לראשונה, בימים אלה נפתח מרכז קולינרי ייחודי ראשון מסוגו (שנבנה בחלל שאיכלס בעבר את מסעדת L28) שהוקם בבניין של סטארט אפ ניישן ברחוב לילינבלום בתל אביב. המתחם של אסיף כולל ספרייה ציבורית עם מעל 1,500 ספרי מחקר ומתכונים, גלריה לתערוכות מתחלפות בנושא תרבות האוכל בארץ, סדנאות בישול, ארכיון דיגיטלי לתיעוד ההיסטוריה הקולינרית בארץ, ארוחות פופ-אפ של שפים מהארץ ומהעולם, גינה אקולוגית על גג הבניין ומטבח ניסיונות שמטרתו שימור מתכונים ומורשת קולינרית (בניהולה של השפית איילת לטוביץ').
23 צפייה בגלריה
אסיף
אסיף
(צילום: עמית גירון)
אבל אחרי כל זה גם לא תישארו רעבים: במקום תפעל גם מעדנייה שתמכור תוצרת ישראלית בלבד, ובית קפה מקבוצת פועה (בית הקפה הוותיק בשוק הפשפשים).
לילינבלום 28 תל אביב

קפה תדר

אייל שני והקבוצה ממשיכים להתרשת, והפעם - בית קפה חדש, קטן ומלא קסם. המקום נמצא בבית רומנו, סמוך לעסקים נוספים של שני כמו פיצה תדר ובית רומנו, רק שהחזית שלו, בניגוד לשאר המקומות במתחם של רומנו, פונה לפארק המסילה.
23 צפייה בגלריה
איל שני קפה רומנו
איל שני קפה רומנו
קפה תדר, אייל שני
(צילום: אריאל עפרון)
התפריט של אייל שני מבוסס על לחמים ומתוקים שנאפים במתחם, ובהם כריכים עם סלט ביצים, סלמון מעושן או חביתה (32-52 שקלים), פלוט עם רוסטביף (56 שקלים) ושלל מאפים מתוקים ועוגות - אינגליש קייק בננה וקרמל (16 שקלים), שבלול קינמון ופקאן (12 שקלים) וקווין אמאן ומרווה (12 שקלים).
אבל האוכל כאן הוא רק חלק מהעניין, ובקרוב מתוכננות במקום הופעות ואירועים נוספים מתחום המוזיקה והתרבות.
דרך יפו 9 (מתחם בית רומנו) תל אביב, ראשון-שבת 7:30-18:00

דון ג'וזפה

בשבועות האחרונים נפתחה ברחוב הארבעה בתל אביב חנות קונספט שמגדירה מחדש את חוויית קניית היין והבילוי, למבלים במקום יוצע תפריט יינות בכוסות שיכלול כ-20 בקבוקי יין משתנים במחיר של עד 30 שקלים לכוס. ואל תחשבו שמדובר ביינות קז'ואל, שכן תוכלו להנות במחיר הזה מיינות כמו מרקוס מוליטור - ריזלינג יבש, פרחוני מרענן וכיפי, יין של מרטין קודס - אלבריניו מריאטה, קליל עשיר ומינרלי עם מליחות מגניבה ועוד יינות רבים אחרים. לצד תפריט הכוסות, תוכלו למצוא בדלי של דון ג'וזפה מגוון מעדנים, ממרחים, גבינות ונקניקים.
23 צפייה בגלריה
דון ג'וזפה
דון ג'וזפה
דון ג'וזפה
(צילום: גיל אבירם)
23 צפייה בגלריה
דון ג'וזפה
דון ג'וזפה
דון ג'וזפה
(צילום: גיל אבירם)
מאחורי דון ג'וזפה עומדים המסעדנים אייל חסיד (טפאו) ואסף אבוטבול (קבוצת קמפאי). השניים חברים ותיקים ובאחד מטיולי היין המשותפים שלהם הגיעו השניים ליצרן יין קטן באזור האי סרדיניה. בין הכרמים והיקבים פגשו יום אחד אחר הצהריים את דון ג'וזפה שהכניס אותם לגינה קסומה, מוקפת צמחייה והגיש להם נייר קטן שכלל פירוט של 4 סוגי היין שאותם הוא מייצר ושתי המנות שהכינה אשתו ורוניקה. את אותה חוויה קסומה מנסים עכשיו לשחזר בלב תל אביב.
הארבעה 16 תל אביב, 051-2288416, ראשון -חמישי 10:00-22:00, שישי 09:00-16:30

רזיאל דינר

לופט מעוצב ומלא אופי ואווירה, המיועד לאירועים פרטיים - וגם לארוחות רבות משתתפים סביב שולחן אחד. בתאריכים מוגדרים מראש הלופט מתפקד כמסעדה לכל דבר ועניין, ומציע ארוחת טעימות מושקעת במחיר של 350 שקלים לסועד כולל יין.
23 צפייה בגלריה
(צילום: בן קרישנבאום)
23 צפייה בגלריה
(צילום: ליאל זנד)
בין המנות יש סביצ'ה עם אריסה, סלט פאקוס, עוף צלוי עם אבן יוגורט, אונטרייב שבילה לילה שלם בתנור, מטבוחה דובדבנים ויוגורט מצומצם עם דיבס. בין ביס לביס יש הופעה חיה, מה שמלהיט את האווירה ומוסיף רובד מעניין נוסף למקום. זה המקום למי שמחפש בילוי לא שגרתי. הארוחות הבאות יתקיימו בתאריכים: 23/6 ו-21/7.
רזיאל 7 יפו, 052-6387711

בראבו קיוסק יין

קיוסק קטן ומלא אופי של קבוצת we like you, too, האחראית על כמה דוכני קפה וכריכים הפזורים ברחבי תל אביב. קיוסק היין החדש נמצא באחת הפאות של מסעדת "גזוז" בחוף גאולה, הוא צופה לים ויש בו מעט מאוד מקומות ישיבה אבל כולם מול הים.
23 צפייה בגלריה
בראבו קויוסק יין חוף גאולה
בראבו קויוסק יין חוף גאולה
(צילום: חיים יוסף)
המקום בהגדרתו הוא קיוסק יין, מה שאומר שמוזגים שם יינות במחירים נוחים – החל מ-88 שקלים לבקבוק. מלבד יין יש שם גם סנגריה, סיידר, ורמוט, טרופית ענבים וברד רוזה. האוכל, כיאה למקום ולווייב, גם הוא קטן וצנוע – עלי גפן, סרדינים ונקניקייה בלחמנייה (15-55 שקלים).
חוף גאולה (צמוד למסעדת גזוז), ראשון-שבת 12:00-24:00

Fish Bone

בר יפני בסגנון איזקאיה, שנפתח בחלל שאיכלס בשנים האחרונות את הבר רום סרוויס בצפון רחוב דיזנגוף, שנסגר במהלך הקורונה. גם המקום הזה שייך לאחים אבידן, שלושה שותפים שהם גם אחים ומחזיקים היום בתשעה מקומות בילוי באזור המרכז. על התפריט השף אוהד דוקס ובתפריט מנות כמו סושי, סשימי, נגירי, אינסייד אאוט וגם כמה ראשונות כמו דגיגים מצופים עם תפוח אדמה מתובל ומנות מהגריל היפני - סלמון במיסו, סינטה ואינטיאס.
דיזנגוף 245 תל אביב, ראשון-שבת 18:00-01:00

Villa Mare TLV

בטיילת של תל אביב (מול חוף בוגרשוב), נפתחה מסעדת וילה מארה TLV, אחות למסעדה באותו שם בבת ים. הבעלים, אלכסנדר דרוז, מסעדן ותיק, החליט לפתוח סוג של טברנה באווירת פרובאנס. המקום מעוצב בגווני תכלת-לבן שמעניקים תחושת חופש, כמו שצריך כשאתם על חוף הים. בחוץ - עץ לבן עוטף את המרפסת הפתוחה, ובשעה הנכונה אפשר גם ליהנות מהשקיעה.
23 צפייה בגלריה
(צילום: יעל בונפיס)
23 צפייה בגלריה
(צילום: יעל בונפיס)
התפריט ים תיכוני עם קריצה למטבח של דרום איטליה, כולל מנות סרף אנד טרף (ים ויבשה ביחד על הצלחת). בתפריט יש קרפצ'ו דניס (59 שקלים), שרימפס בורגר - המבורגר 220 גר' עם ג'מבו שרימפס וגבינה כחולה (99 שקלים), אנטרקוט (137 שקלים) ובויאבז פירות ים (79 שקלים).
הרברט סמואל 88 תל אביב, 074-7725322, ראשון-שבת 09:00-24:00

בושוויק

הבר הסוער במלון הבוטיק בנחלת בנימין נפתח מחדש, רק שהפעם מי שעומד במטבח זה השף עינב אזגורי, שף נחשב המוכר ממקומות כמו בר א-וין וקפה נורדוי. התפריט של אזגורי קטן אבל מדויק ומהודק, ותמצאו בו כמה להיטים כמו "צלעות" של תירס על ביסק סרטנים, דג ברוטב חמוץ מתוק ושרימפס בלחמנייה עם כרוב סיני.
23 צפייה בגלריה
צלעות תירס, בושוויק
צלעות תירס, בושוויק
(צילום: בן יוסטר)
גולת הכותרת במקום היא קולקציית הקוקטיילים המעניינת במיוחד, שאותה הגו ויצרו הבעלים, המחזיקים גם בבר הקוקטיילים אימפריאל. מדי יום בין השעות 18:00-20:00 נמכרים כל הקוקטיילים במחיר של 34 שקלים לכוס.
נחלת בנימין 28 (במלון פבריק) תל אביב, 03-5678000

הדסון לילינבלום

מסעדה חדשה מבית היוצר של מקדש הבשרים מרמת החייל, מסעדת הדסון, ושל השף מתן אברהמס. המקום, שייפתח להרצה בימים הקרובים, יעבוד במתכונת של שירות עצמי, ויציע בין היתר גם המבורגרים.
לילינבלום 41 תל אביב

קפה אסמבלאז'

קפה-מסעדה הממוקם במלון בוטיק ברחוב אלנבי, ונקרא על שם המלון שרוב שטח המקום הוא גינה רחבה ושקטה, מוסתרת מהרחוב. את התפריט בנה השף רן פולק מרשת R2M יחד עם שף המלון אופיר טוטי, והוא מציע מנות קטנות וטעימות, המתאימות לנשנוש קל לצד כוס יין או בירה.
23 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
23 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
בתפריט יש מנות כמו מסבחה קלמרי (48 שקלים), טאקו דג (48 שקלים), סלט אנדיב (31 שקלים) ורוסטביף מנתח שייטל (48 שקלים).
אלנבי 48 תל אביב, 077-7066760

מתחם קו רקיע

מתחם הופעות חדש בפארק אריאל שרון משלב קולינריה ומוזיקה. על האוכל במתחם אחראי השף תומר אגאי ממסעדת "סנטה קתרינה" בתל אביב, שהכין מנות קלילות ועדכניות שיוגשו במהלך מופעי השקיעה המתקיימים שם תחת כיפת השמיים. המתחם יפעל עד סוף חודש אוקטובר.
פארק אריאל שרון, תל אביב

ספרינקלס

אם התשוקה האמיתית שלכם זה פחמימות מתוקות ספרינקלס נפתח במיוחד בשבילכם. במקום תמצאו ויטרינה עם שפע קינוחים, עוגות ומאפים אישיים, שמשחקים על הקו שבין קונדיטוריה צרפתית למתוקים אמריקאיים. בין המתוקים תוכלו למצוא רד וולווט, ניו-יורק צ'יז קייק, קאפקייקס אוראו וקינדר בואנו, סמורס עם מרשמלו, עוגיות שוקולד צ'יפס בשלל טעמים, בראוניז עם קורנפלקס מקורמל, אפל פאי ועוד. מחירים: בין 15-28 שקלים.
23 צפייה בגלריה
ספרינקלס
ספרינקלס
(צילום: אסף קרלה)
23 צפייה בגלריה
ספרינקלס
ספרינקלס
(צילום: אסף קרלה)
מאחורי ספרינקלס עומדות שירה ערן (ששימשה בעבר כקונדיטורית של השואורום), ומישל אלחנני, שתי נשים שהכירו בשירותן הצבאי ומאז נשארו חברות טובות. בכניסה תמצאו צמחייה ורודה שמעניקה תחושת קסם שמרימה את האווירה, ולהשלמת החוויה קיר שעוצב בעזרת קינוחים מוגדלים ופסל של חד-קרן, שכל מה שנשאר זה רק לטפס עליו ולהצטלם – מסעדה אינסטגרמית לחובבי מתוקים.
יגאל אלון 94, תל אביב, 054-7044665, שני-חמישי ושבת 09:00-18:00, שישי 09:00-15:00

גלידה אוטלו

סניף חדש לרשת הגלידריות התל אביבית, שנפתח בקניון רמת אביב, בחלל שאיכלס בעבר את מסעדת הירו של ישראל אהרוני. בין טעמי הגלידות השונים תוכלו למצוא בסניף גם מפל שוקולד הזורם ללא הפסקה, ויטרינה המציגה מגוון של שוקולדים בעבודת יד, ושלושה ברזי שוקולד חם, שמהם מוזגים לתוך הגביע ורק אז מוסיפים את הגלידה - מה שיוצר סיומת מפנקת לגלידה שגם מצליחה להשתלב עם זיכרון ילדות של טילון. במקום מוצבות מכונות לייצור גלידה, מה שמאפשר הצצה לתהליך ההכנה של הגלידות.
23 צפייה בגלריה
(צילום: רן גולני)
23 צפייה בגלריה
(צילום: רן גולני)
בין הטעמים תוכלו למצוא כאן ג'נדויה אוטלו עם קרם אגוזי לוז ושברי שוקולד פיסטוק, בלונדי פרצל, בוטנים מלוחים ושוקולד ואוראו מלוח. בנוסף, תמצאו במקום חטיפי שוקולד בעבודת יד כמו Nocciolata Dark - שוקולד מריר עם קרם אגוזי לוז, Black Gold - שוקולד מריר עם בוטנים מלוחים עטופים בשוקולד ועוד. מחיר: 14-29 שקלים למנה של גלידה (תלוי בגודל), מארז של 1/2 ק"ג - 60 שקלים, מארז של 1 ק"ג - 105 שקלים.
איינשטיין 40, קניון רמת אביב, 03-6584343, ראשון-רביעי 9:30-1:00, חמישי-שבת 9:30-2:00

SHIRIZ

פטיסרי חדש במרכז גבעתיים המציע קינוחי בוטיק אישיים סטייל אירופה. בין המתוקים המרשימים תוכלו למצוא עוגת אלפחורס אישית (35 שקלים), אקלר פיסטוק (32 שקלים), קראמבל תפוחים (35 שקלים), קרמשניט (35 שקלים), סניקרס (35 שקלים). אבל גולת הכותרת במקום היא דווקא קולקציית המתוקים הטבעונית, הכוללת מנות כמו פאי פקאן (35 שקלים), פררו רושה (35 שקלים), משולש בייגלה (35 שקלים) ועוד.
23 צפייה בגלריה
(צילום: יובל אסף)
23 צפייה בגלריה
(צילום: מיכאל תקווה)
הבעלים, ליאב ריבלין, עבד שנים בתחומי ההפקות והתיירות ובעקבות משבר הקורונה עשה הסבה לתחום המסעדנות, מתוך ההבנה שתמיד יהיה ביקוש למשהו מתוק, גם אם מדובר רק בקינוח קטן. מאחורי עיצוב הפטיסרי עומדים האדריכל רונן לנדס, ומעצבי הפנים יובל בראשי וארנון אשד. המקום עוצב בסגנון פריזאי קלאסי ומציג גוונים חמים ועמוקים.
כצנלסון 108 גבעתיים, 03-5558988, ראשון-חמישי 08:00-22:30, שישי 07:30-15:00

דוניס

בימים אלה נפתחה במתחם SIV בגבעת שמואל מסעדת דוניס - מסעדת דגים ים תיכונית. את דוניס פתח בן שהרבני (הבעלים של ג'ונאם ושווארמה סטריט) שמבקש להביא את הטעמים של יוון לצלחות. גולת הכותרת של דוניס היא העיצוב - אלמנטים של ים, תקרה שבנויה ממפרשים והבר והמסעדה שמעוצבים מעץ של סירות בגווני כחול וירוק.
23 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)
23 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)
את התפריט בנה השף איתן פאר והוא מבוסס על דגה מקומית. בין המנות תוכלו למצוא כאן סנדוויץ' דייגים - לחמניית פרנה, דג בקלה מצופה בטמפורה (49 שקלים), וואלק עראייס של אגריפס - פיתה על הגז ממולאת בתערובת דגים (59 שקלים), ברבוניות בשמן עמוק (98 שקלים), פופקורן דוניס - קוביות סלמון עטופות בבלילה (54 שקלים), הצ'יפס של אייל - עם בולגרית וגרידת לימון (24 שקלים) ופילה מוסר בסלסת זיתים (98 שקלים). במהלך השבוע מוגש תפריט עסקיות עד השעה 19:00 הכולל לחם פרנה בטאבון, מאזטים, מנה עיקרית לבחירה ושתייה (69-109 שקלים).
הערבה 1, גבעת שמואל, 03-5708888, ראשון-שלישי 12:00-22:00, רביעי-חמישי 12:00-23:00, שישי 10:00-15:00

פלומינו

בירושלים נפתחה מסעדת טאפאס איטלקית מול גן מאיר שרמן. עכשיו, כשהקורונה מאחורינו, מציעים כאן מנות לחלוקה, תפריט אלכוהול ומעל 60 סוגי יינות. מאחורי פלומינו עומדים ארבעה חברי ילדות ירושלמים – מאיר חן, אלון וקובי רביע (אחים) ותמיר אוברגוט. הארבעה חלמו על מקום משלהם שיהיה בו כל מה שהם אוהבים, ויחד עם השף יוגב ירוס, שבנה את התפריט, הם פתחו את פלומינו. התפריט משלב בין מנות איטלקיות קלאסיות למנות ים תיכוניות ומנות המאפיינות את המטבח הירושלמי.
23 צפייה בגלריה
(צילום: benyuster)
23 צפייה בגלריה
(צילום: benyuster)
תפריט המסעדה חלבי (כשרות בהשגחת רבני צהר). בין המנות בתפריט תמצאו סקאליוצי – צ'יפס פולנטה עם איולי בזיליקום (39 שקלים); רביולי נרי – פסטה שחורה במילוי ריקוטה המוגשת עם סרדין, פלפל חריף, עגבניות צרובות במחבת, יין לבן, בזיליקום וארוגולה (58 שקלים); וקאנולי - קינוח רחוב סיצילאני, מבצק יין פריך ממולא בקרם מסקרפונה (42 שקלים).
המלך ג'ורג' 41 ירושלים, ראשון-חמישי 17:00-00:00, שישי-09:00-15:00, מוצ"ש-24:00

ביץ' קלאב חיפה

בטיילת של חוף דדו בחיפה נפתחה מסעדת חוף מעוצבת, עם מטבח פתוח מצד אחד ונוף אל הים מצד השני. המסעדה פועלת בשיתוף של מועדון הגלישה Club Surf ומייצרת שילוב בין אוכל, אווירה וגלישה. המנות מוכנות במטבח מול עיני הסועדים, ובמרכז המטבח גם יש טאבון שבו נאפים מאפים ומנות שונות שדורשות בישול או צלייה בחום גבוה במיוחד.
23 צפייה בגלריה
(צילום: לימור כרסנטי)
על תפריט המסעדה אחראי השף דודי הרוש, והוא ביסס אותו, כיאה ללוקיישן, על דגים. בין המנות בתפריט: קרפצ'ו בקר (54 שקלים), סביצ'ה ים (52 שקלים), פיצה ביץ' סטייל - בצק איטלקי אפוי בטאבון, קרם פטריות, פטריות טריות, מוצרלה, פרמזן, עלי רוקט ושמן כמהין, נשנוש מהים - ברבוניות מטוגנות (65 שקלים), סטייק אנטרקוט - 300 גר' (129 שקלים), דג ים שלם (119 שקלים).
יוחאי בן נון חיפה, 04-6626791, ראשון 12:00-23:00, שני-שבת 09:00-23:00