כמעט לכל אחת יש את הטיפ המנצח שלו לחיים קלים יותר וטעימים יותר במטבח. זה יכול להיות משהו שפיתחנו בעצמנו או איזה סוד שהמתיקה לכם פעם סבתא לאוזן, והוא הפך למנטרה. כך או כך, זה טיפ ששינה לנו את הגישה לאוכל; שקיצר לנו את זמן ההכנה של התבשיל; שעזר לרוטב להיות עמוק יותר או לתבשיל נימוח יותר. לכבוד כל מי שאירח ועוד יארח בחגי תישרי, אספנו 49 טיפים מנצחים. מכירים טיפ מושלם שתרצו לחלוק איתנו? כתבו לנו בתגובות.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
1. לקילוף מהיר של פלפלים צבעוניים אחרי צלייה בתנור (למשל, למנה של אנטיפסטי או לקיש): הכניסו את הפלפלים לשקית ניילון או לקערה עם מכסה. אטמו היטב והמתינו 5-10 דקות.
2. הדבש קשיח ובלתי ניתן לערבוב או למריחה? הכניסו אותו לחצי דקה (לא יותר) למיקרו. 3. סכין משוננת במטבח היא הסכין הכי מסוכנת לטבחים והיא גורמת להכי הרבה פציעות קשות. הישמרו ממנה. 4. עוגות, לחמים, מאפים, עוגיות - לעולם לא מכניסים לתנור קר.
5. ויקי עזרא, לחם חביתה בנתניה: "כדי לבשל את התבשיל הכי טעים צריך להיות סובלניים ולבשל אותו על להבה נמוכה, או כמו שאומרים – על אש קטנה. ככה ייצא לכם הכי טעים בעולם"
6. לעולם אל תנסו לתפוס באוויר סכין שנפלה. 7. ניקיון וסדר במטבח הם המפתח לאוכל טעים. החילו כל ארוחה בהדחת כל הכלים בכיור, פינוי הכיריים וניקוי המשטחים. 8. הכניסו מרכיב סודי אחד לפחות לכל תבשיל מקורי שלכם, ואף פעם אל תגלו לאף אחד מהו. 9. אל תזרקו אוכל לפח. 10. הוסיפו למרק פחות תבלינים ממה שנדמה לכם, ותקנו במקרה הצורך.
5 צפייה בגלריה
מרק לוקוס של השף רפי כהן
מרק לוקוס של השף רפי כהן
(צילום: ירון ברנר)
11. שום נשרף מהר ואחר כך קשה מאוד להיפטר מהטעם השרוף שלו, זהירות עם זה. כדאי להוסיף את השום למחבת רק לקראת סוף הטיגון. 12. אל תפחדו משמרים. זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. 13. תמיד כדאי להוסיף קצת מלח לקינוחים ולעוגות, וקצת סוכר לתבשילים עמוקים. 14. כדאי לחטא את משטחי החיתוך לעתים קרובות, מומלץ עם תמיסה של סודה לשתייה עם מעט חומץ או חצי לימון משומש. באותו האופן כדאי גם לטפל בכפות עץ. 15. אחסנו עגבניות בסלסלה מחוץ למקרר. גם בקיץ.
16. שף חיים כהן: "תבשילי קדרה כדאי להתחיל לבשל חצי שעה על הגז ואחר כך להכניס לתנור ב-120 מעלות"
17. אל תייבשו את הסלמון שלכם בתנור, כדאי תמיד להוציא אותו כשהוא עדיין קצת ורוד מבפנים, כך הוא יישאר עסיסי וטעים. 18. הטבח שלכם רזה? זה לא אומר שאי אפשר לסמוך עליו. 19. לימון מוסיף המון - סחטו חצי לימון לתוך הרוטב של סיר הקציצות שלכם. לא תאמינו כמה זה יכול לשדרג את הטעם. 20. תהיו נדיבים עם כמות החמאה בפירה שלכם.
21. טיגיסט גברו, מסעדת אינג'ירה בהרצליה: "כמו שאמא שלי הייתה אומרת: לפני שאת נכנסת למטבח תחייכי, כי מי שנכנס למטבח בעצבים שום דבר לא יצליח לו"
22. שמרו את הג'ינג'ר שלכם במקפיא וכך תאריכו את חייו. 23. ממנגלים? תמיד תחזיקו כוס מים בהישג יד אם השומן יטפטף על הגחלים ותתלקח להבה שתאיים לשרוף לכם את הסטייק.
5 צפייה בגלריה
איציק הגדול
איציק הגדול
(צילום: ירון ברנר)
24. החזיקו תמיד ציר בקר או עוף במקפיא. לא תאמינו איך הוא יכול לשדרג את הרוטב של הקציצות וכמעט כל תבשיל. 25. שמרו על מגירת התבלינים שלכם נקייה ומסודרת. אווררו ונקו לעתים קרובות. 26. הקפיאו קטניות לפני האחסון במזווה.
27. יונית צוקרמן, בלוגרית ויוצרת תוכן: "מארחים? חשוב לארגן את הזמן נכון ולא להגיע לארוחה גמורים. מה שאפשר להכין יום קודם מכינים קודם, ואם אי אפשר להכין מראש אז עושים את כל ההכנות (חיתוך, קיצוץ, ריכוך במים) מראש"
28. חתכתם פלפלים חריפים על קרש חיתוך? שיטפו אותו היטב לאחר מכן כי אחרת כל מה שתחתכו מכאן ואילך יהיה חריף. 29. אם תחלטו את העגבניות במים חמים במשך דקה או שתיים, תוכלו לקלוף אותן בקלות ללא קולפן. 30. מגררים גבינה בפומפייה? תמרחו אותה לפני כן במעט שמן וכך יהיה לכם קל יותר לגרר את הגבינה וגם קל יותר לנקות את הפומפייה בסיום.
31. עומר מילר, בלוגר ושף בדימוס: "אל תקראו מדורי אוכל, אל תתנו לרעשים להסיט אתכם מהדרך, תתעסקו רק בצלחת שלכם"
32. תחתית הסיר נשרפה? שימו 3 כפות אבקת כביסה וכוס מים וחממו על האש. הכל ייצא בקלות אחרי עשר דקות. 33. הריח הדומיננטי של כרובית מבושלת במים משגע אתכם? הוסיפו למים כמה פרוסות של תפוח אדמה לא מבושל והריח ייעלם. 34. מטגנים בשמן עמוק? הכניסו למחבת חתיכת גזר קטנה וכך השמן יישאר צלול. 35. מקציפים ביצים? הוציאו אותן מהמקרר כשעה לפני ההקצפה בשביל לקבל קציפת ביצים טובה. 36. הכינו בעצמכם אבקת סוכר: כל מטחנת תבלינים תטחן לכם את הסוכר לאבקה. חבל לקנות מוכן כשכל כך פשוט להכין לבד. 37. רוצים לטגן חצילים? פזרו עליהם מלח שיספוח את הנוזלים המרירים שבחציל והשאירו אותם כך כחצי שעה. לאחר מכן שטפו את המלח, ייבשו את החציל וטגנו.
5 צפייה בגלריה
(צילום: צביקה טישלר)
38. פזרו על החצילים לפני הטיגון כמה גרגירי סוכר לבן. הסוכר יתקרמל בשמן, יאזן את המרירות של החציל, יעשה את החצילים פריכים יותר ויקפיץ את הטעם. 39. אם תחממו לימון או תפוז במיקרו 15 שניות לפני הסחיטה תוכלו להוציא מהם יותר מיץ. 40. לפני שאתם טובלים כפית בדבש שמנו אותה במעט שמן. השמן ימנע את הידבקות הדבש לכף, כך שהוא ייפרד ממנה בקלות ויותיר אותה נקייה כמעט לחלוטין.
41. רון יוחננוב, בלוגר ויוצר תוכן: "מספר טיפות של לימון יהפכו את האורז שלכם ללבן צחור"
42. הניחו עלי דפנה וענפי רוזמרין במזווה והם יבריחו חרקים ומזיקים שאוהבים קמח, פסטה וקטניות. 43. דעו תמיד בכל רגע נתון מה מצב חומרי הגלם שלכם. בשביל למנוע בזבוז מזון הקפידו תמיד להשתמש קודם במצרכים שתוקפם עומד לפוג בקרוב. 44. בעונה של הליים (אוגוסט, ספטמבר) - ותרו על לימון. טעמו של הליים עדין יותר מטעמו של לימון, הוא מתוק יותר מלימון ואין לו גרעינים. 45. לא בא לכם לבשל? צאו מהמטבח. 46. כלל אצבע: תמיד הרוטב מחכה לפסטה ולא להיפך. 47. אל תחששו להכין בבית אוכל אסייתי - זה רק נראה מפחיד ומוזר, אבל ברגע שמבינים את העיקרון ומחזיקים מזווה אסייתי בסיסי - יתפזרו לכם ניצוצות של קסם במטבח.
5 צפייה בגלריה
מתכונים אסייתיים
מתכונים אסייתיים
(צילום: ירון ברנר)
48. תכננו היטב את זמני הבישול וההכנה מראש. 49. לעולם אל תחששו להעיז.