בדיוק שנה אחרי שנפתחה עם הבטחה גדולה והצהרות גדולות לא פחות, הגיע הסוף: המסעדת של רובושון בתל אביב, שפעלה ממלון יוקרה, נסגרה לפני שבועות ספורים, וקבוצת רובושון יצאה מישראל.
"המסעדה שלנו כרגע סגורה, אנחנו מחדשים את התפריט ואת הקונספט", עונים נציגי השירות במלון, ללקוחות שמנסים להזמין שולחן בל'אופוק, שם המסעדה בישראל. המלון מגיש בשלב זה רק ארוחות בוקר ורק לאורחי המלון, והמסעדה לא מארחת סועדים.
ההגעה לישראל של מותג יוקרתי ונחשב כמו רובושון, עוררה בשעתה התרגשות גדולה בעולם הקולינריה בישראל, והתקווה הייתה שהיא תקבל כוכב מישלן בבוא היום, כמו מסעדות רבות אחרות של הקבוצה ברחבי העולם. המסעדה הייתה יקרה והשתמשה בחומרי גלם משובחים כמו קוויאר ופירות ים איכותיים. אחת המנות המוגזמות בתפריט הייתה מנה של ביצה שתומחרה ב-320 שקל. "מנה לא מאוזנת, כושלת מבחינת ביצוע, רהבתנית לשווא. לא רק שהיא לא שווה את הכסף, למנה הזאת אין שום קשר לזמן ולמקום שבהם היא מוגשת. אם כבר ביצים, עדיף לאכול שקשוקה אצל הדוקטור", כתב אז מבקר המסעדות של ynet בביקורו שם ובהתייחסו למנה.
2 צפייה בגלריה
ל׳אפוק רובושון
ל׳אפוק רובושון
ל׳אפוק רובושון
(צילום: אנטולי מיכאלו)
השף הראשי של הקבוצה (וממשיך דרכו של רובושון) דוד אלבס אמר בריאיון ל-ynet עם פתיחתה: "אנחנו נביא את המישלן לתל אביב. נכון שבישראל מישלן עוד לא רלוונטי, אבל הנה עכשיו יש מישלן גם בדובאי, אז אולי יש דרך שזה יגיע גם לישראל. כשהגענו ללאס ווגאס, רובושון היה השף הצרפתי הראשון שם, והיום כל השפים החשובים פתחו שם מסדות או בדרך לפתוח שם מסעדות". עוד אמר אלבס באותו ריאיון: "המסעדה הזו היא מסעדה יקרה, כיוון שאיכות חומרי הגלם היא הדבר החשוב לנו ביותר. אנחנו בוחרים את השרימפס הטובים ביותר ואת הבשר הטוב ביותר, זה משפיע ישירות על המחיר. אם אנחנו רוצים שזו תהיה מסעדה טובה, אנחנו חייבים להשקיע בחומרי גלם מצוינים, והדבר הזה בא לידי ביטוי קודם כל במחיר. אני בטוח שבגלל שזו מסעדה שמכוונת למצוינות, היא תהיה מלאה".

שלושה כוכבים תוך שלוש שנים

לפני כחמש שנים נפטר השף ז'ואל רובושון בגיל 73 ממחלת הסרטן. רובושון היה השף שצבר הכי הרבה כוכבי מישלן בעולם - 31 כוכבים במסעדות שפזורות ב-15 מדינות ברחבי העולם. רובושון החל את דרכו הקולינרית בתחתית הסולם: בגיל 18 הוא שטף רצפות וקרצף סירים ומחבתות במסעדות, ולאחר מכן החל לעבוד בפריז ומחוצה לה. בסוף שנות ה-70 הוא התחיל לעבוד במלון בפריז, ובשנת 1981 פתח את מסעדת ג'אמן, שעליה קיבל שלושה כוכבי מישלן תוך שלוש שנים מיום הפתיחה.
2 צפייה בגלריה
מלון אלקונין רובושון
מלון אלקונין רובושון
מסעדת ל'אופוק בתל אביב
(צילום: סיון אסקיו)
בשנת 2003 פתח רובושון את מסעדתו המפורסמת ביותר, "האטלייה של ז'ואל רובושון", שנכנסה לרשימת 50 המסעדות הטובות בעולם. סניפיה ממוקמים בבנגקוק, הונג קונג, לונדון, טוקיו, ניו יורק, לאס וגאס וכמובן, צרפת. משמעות השם "אטלייה" בצרפתית היא סדנה והיא מצביעה על עיצוב המסעדה, שבנויה סביב מטבח פתוח כמעין סטודיו.
המסעדה של רובושון בישראל שכנה במלון אלקונין, הנמצא בפינה יפהפיה בנווה צדק, במבנה היסטורי משוחזר שהיה בעבר המלון הראשון בתל אביב.
ל'אופוק מצטרפת לרשימה ארוכה של מסעדות שנסגרו במהלך החודשים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה, ובהן מסעדת ברוט, טופולופומפו, הבר לה סיטה וארטל פורמל, שגם היא נסגרה אחרי שנה בדיוק מיום פתיחתה.