עולם המסעדנות נכנס למלחמת "חרבות ברזל" כשהוא לא בשיאו, ואת תוצאות המלחמה אפשר לראות בכל מסעדה בארץ - בתוך הכאוס של עובדים במילואים, עובדים שלא שרדו את התופת ומצב רוח כללי ירוד, מנסות המסעדות בכל כוחן להישאר עם הראש מעל המים ולא לקרוס.
3 צפייה בגלריה
מבשלים לחיילים, אסיף
מבשלים לחיילים, אסיף
מבשלים לחיילים במרכז אסיף
(צילום: אסיף)
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אבל המסעדות לא לבד: כמה מיזמים קולינרים מעניינים נולדו על מנת לסייע במאמץ המלחמתי בתחום, כשכולם פועלים לשם אותה המטרה – לחזק את העסקים, הלוחמים והתושבים – בטעם טוב.

משלמים עכשיו – אוכלים אחר כך

Tabit מפעילה פלטפורמה לניהול חכם של אירוח ולוגיסטיקה במסעדות. בשגרה, החברה מפעילה בתשלום שירות הגיפט קארד למסעדות – שירות המאפשר לרכוש כרטיס נטען לשימוש עצמי או כמתנה. עכשיו מציעה החברה לכל הלקוחות שלה, הכוללים אלפי מסעדות בכל הארץ, להינות מהשירות בחינם.
ואיך זה עובד: אתם רוכשים כרטיס מתנה למסעדה מתוך מבחר מסעדות, וכל ההכנסות יועברו למסעדה. הסכום הנרכש בגיפט קארד יעמוד לרשות הרוכש להזמנת משלוחים או לישיבה במסעדה בימים רגועים יותר.
בנוסף, באפליקצייה יצורף תיוג לכל מסעדה המאפשר לדעת האם יש מרחב מוגן בתוך המסעדה או בסביבתה לטובת סועדים שמעוניינים לבלות בבטחה.
לינק להזמנות: כאן

פינוק לגיבורות ולגיבורים

רוצים להגיד תודה לשכן שדאג לסדר את המקלט לדיירי הבניין, לסבתא ששומרת על הנכדים כשההורים במילואים, או לחבר הטוב שמתנדב בלי סוף? חברת וולט מזמינה אתכם לשלוח לגיבורות ולגיבורים שלכם פינוק בחינם.
ואיך זה עובד: אתם משתפים סיפור על הגיבור או הגיבורה האישיים שלכם, וחברת וולט תשלח לו חיזוק על חשבונה. בין הפינוקים שתוכלו לבחור לשלוח יש עוגות, זרי פרחים, עציצים וספרים. בכל יום החל מהשעה 10:00 אפשר להיכנס לצ'ט שירות הלקוחות באפליקציה, ושם תמצאו איזור ייעודי בשם "שולחים חיזוק - מפנקים את הגיבורים האישיים שלנו". 1,000 הגיבורים הראשונים שיתקבלו מדי יום - יקבלו משלוח של חיזוק עד הבית, בחינם. המיזם יפעל עד מחר (חמישי) באפליקציית וולט.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה - wolt
אילוסטרציה - wolt
wolt: הפינוק בדרך
(צילום: shutterstock)
בין הסיפורים המרגשים שאספנו: "אמא שלי שומרת על כלב של לוחמת מתחילת המלחמה בהתנדבות מלאה. רק כדי שהיא תוכל להרגיש רגועה שהוא בידיים טובות. בין אזעקה לאזעקה הוא איתם בממד והפך לבן בית"; "אחותי הגיבורה שלי, החתונה שלה הייתה סגורה מראש, הכל היה מתוכנן ואז מלחמה. בן הזוג שלה נסע למילואים והיא הייתה בחוסר וודאות. רק ערב לפני החתונה הודיעו לה מהבסיס שאפשר לעשות חתונת בזק, והיא נסעה לשם והפתיעה אותו"; "הגיבורה שלי היא אמא לילדים שגרה באשקלון ופונתה לגור בצפון אצל המשפחה רחוק מהבית וממה שמוכר, ללא מסגרות לילדים. היא מצליחה להתרומם ולהסתכל קדימה. היא הגיבורה שלי".
שליחת חיזוקים: כאן

תורנות שף ומסעדת שטח

אסיף, המרכז לתרבות אוכל, הקים מיזם בשם "מבשלים ללוחמים ותומכים במסעדנים", במסגרתו יפעילו מטבחים מרכזיים ברחבי הארץ, הכוללים חומרי גלם איכותיים וכל הציוד הנדרש. שפים ובשלנים מובטלים ממסעדות שלא פועלות בגלל המלחמה, יגיעו למטבחים ויכינו מנות שף טעימות ואיכותיות עבור החיילים. הטבחים יקבלו תשלום מלא עבור יום העבודה שלהם.
3 צפייה בגלריה
מבשלים לחיילים, אסיף
מבשלים לחיילים, אסיף
השפית תמר כהן צדק על הסירים במרכז אסיף
(צילום: אסיף)
בסיום ההכנות מרכז אסיף ישנע את האוכל המוכן לבסיסים הצבאיים בדרום, וכך, השפים והבשלנים שאין להם עבודה כי המסעדה שלהם סגורה – ממשיכים לקבל תשלום עבור עבודתם, והחיילים מקבלים מנות חמות ואיכותיות לשטח.
"זה היה טבעי עבורנו להיענות להצעה של צה"ל לסייע בהעלאת המורל של החיילים, תוך שאנחנו מסייעים גם למסעדות רבות להישאר עם הראש מעל המים בתקופה מאתגרת במדינה", אמר צ׳יקו מנשה, מנכ"ל אסיף. "זה מחזק ומעודד לראות כמה שהמיזם שלנו מצליח בשטח, והתרגשתי עד דמעות בביקוריי בבסיסים הצבאיים כשראיתי את החיילים מקבלים אוכל חם וחיבוק חם מהמתנדבים והמסעדנים".
בין המסעדות שמשתתפות במיזם של אסיף יש "קוצ'ינה הס 4" של השפית תמר כהן צדק; "אבן עזרא" של אלרן שרפלר מעזורה; רוברטה וינצ׳י מפרדס חנה-כרכור; "פסקדו" באשדוד של השף יחי זינו; אוזריה; ועוד. בעלי מסעדות המבקשים לקחת חלק במיזם יכולים למלא את הטופס המקוון בקישור הזה.