בדרך לאילת, בדרך לערבה או סתם אם עברתם בסביבה: גם בבאר שבע יש סודות קולינריים מפתיעים ופינות נסתרות שרק מי שמבין באוכל מכיר. בבירת הנגב מסתתרים דוכני פלאפל או דוכני סנדוויצ’ים מושחתים, לצד מאפים שלא מביישים פטיסרי פריזאי ועד אוכל גורמה אסייתי.
15 צפייה בגלריה
יום הסושי
יום הסושי
קמפאי, מספקת את הסחורה
(צילום: ספיר קוסא)
אלה 15 המסעדות שאסור לפספס בביקור הבא שלכם בבאר שבע.
כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

סיפורו של פלאפל (ושניצל)

בדוכן קטנטן במרכז העיר מתחבא לו פלאפל טעים מאוד במחירים עממיים ושווים לכל כיס. המקום מגיש פיתות עם פלאפל וסביח המתובלות היטב. את הפיתות אופים כל יום במקום והן במרקם רך וטרי ורוטב הלימון הכבוש המפורסם בדוכן ישדרג לכם את הביס.
אל תשכחו לבקש את החצילים המטוגנים שיעשו לכם טוב על הלב ונעים בפה. לאחרונה, סיפורו של פלאפל התאחד עם סיפורו של שניצל המיתולוגי וכעת ניתן למצוא במקום גם שניצל וחלה (38 שקלים) וכמובן את הפלאפל המסורתי (20 שקלים).
רינגבלום 2 באר שבע, ראשון-חמישי 09:00-20:00

או לה לה

המקום הזה הוא השילוב המושלם בין בית קפה ומעדנייה. לא משנה מתי תגיעו - בוקר, צהריים או ערב, תוכלו למצוא כאן מה שבא לכם. את הממרחים והמטבלים מכינים במקום, ואם בא לכם דליקטסים מהמעדנייה – תוכלו למצוא כאן גם דגים טריים, פסטות מיוחדות וגבינות בוטיק מהטובות בעולם.
15 צפייה בגלריה
אולהלה באר שבע
אולהלה באר שבע
(צילום: שירן כהן)
המנות המומלצות כאן הן פסטה רדיאטורי עם שמנת ובלסמי מייפל (62 שקלים); ניוקי פטריות עם שמן כמהין ואגוזי לוז (68 שקרלים); ורביולי סלק וגבינת עיזים עם שמנת, ערמונים וקרם גבינה כחולה (76 שקלים). שווה לבדוק איזה מנות ספיישל יש הערב בתפריט. בקיצור – שווה.
ראובן רובין 3 באר שבע ראשון-חמישי 9:00-23:00, שישי 8:30-23:00, שבת 9:30-23:00

פינת אוכל

סנדוויצ'ים מושחתים ומוגזמים הם לגמרי סיבה טובה להגיע לעיר ובמיוחד לסנדוויצ'ייה הזו המציעה מבחר כריכים ענקיים עם בשר ונקניק עמוסים בכל טוב. הלחם צרוב עד לפריכות, הממרחים יצירתיים ויש שם למשל ממרח סלק ופטל, מלפפונים ושום, אפרסק עם ויסקי ועוד.
15 צפייה בגלריה
פינת אוכל באר שבע
פינת אוכל באר שבע
(צילום: עידן אסולין)
התוצאה - כריך מיוחד שאנחנו מבינים שגם מביא גאווה לעיר. בתמורה ל-45 שקלים תקבלו כריך רוסטביף או קורנביף ובתמורה ל-50 שקלים תקבלו סנדוויץ' אסאדו אווז מושחת למדי.
רינגבלום 15 באר שבע, ראשון-חמישי 23:00-12:00

קונדיטוריית מרטין

אין אחד בבאר שבע שלא מכיר את קונדיטוריית מרטין. המקום נפתח בשנת 1964 בידי מרטין פופליקר, ניצול שואה שהתמקם בעיר והפך להיות אחד הקונדיטורים המוערכים והטובים שם. לאוהבי הבצק והמאפים הטריים מצפה כאן חוויה אמיתית כמו מילפיי, סופגניות וסברינות.
המומלצים כאן: מוס אלפחורס - מוס ריבת חלב על בסיס דקואז' שקדים, קוקוס ואינסרט של קרמו קוקוס (55 שקלים); מילפיי שמנת - עוגת שכבות בצק עלים במילוי קרם שמנת חלבי וזיגוג פונדנט סוכר (42 שקלים). פשוט ללקק את האצבעות.
אברהם אבינו 91 באר שבע, ראשון-חמישי 07:30-21:00

קמפאי

המסעדה האסייתית הוותיקה ממשיכה לספק את הסחורה עד היום. בתפריט יש סושי, מנות ווק ומנות של בשר על הגריל הכל בזווית אסייתית. התפריט משלב אוכל אותנטי עם פיוז'ן.
15 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
את המנות אפשר להזמין על בסיס אטריות אורז או אורז, ולבחור בין עוף או בשר או טופו. בעסקיות (89 שקלים) תוכלו לבחור בין שאנחאי פרייד רייס בקר - אורז מוקפץ עם נתחי בקר ונטיפי ביצה לבין קריספי צ'יקן באנז - פרגית במרינדת צ'ילי קוריאני מטוגנת בלחמניית באו. המטבח פתוח והאווירה נעימה.
חיל ההנדסה 1 באר שבע, ראשון-שבת 12:00-24:30

הודו הקטנה

מסעדה הודית צמחונית אותנטית והיא גם אחת המסעדות ההודיות הטובות בארץ. בילוי במקום יגרום לכם להרגיש שאתם אי שם בדרמסאלה. את המסעדה פתח חנוך סטמקר – שף שהתמחה במטבח ההודי ואיתו במטבח עובדים ארבעה שפים מהודו.
15 צפייה בגלריה
הודו הקטנה באר שבע
הודו הקטנה באר שבע
(צילום: ניקי טרוק)
המסעדה מרווחת ואתם יכולים לבחור לשבת על ספות נמוכות, והקהל הוא סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון ומשפחות.
תוכלו להזמין שם ממלאי כופתה – קציצות גבינה עם עגבניות ומעט שמנת (48 שקלים); וּואֶג' בִּירִיאַנִי - אורז עם ירקות ברוטב מסאלה בומביי (45 שקלים) ופַּנִיר בִּירִיאַנִי - אורז עם ירקות עם קוביות גבינת פניר בתבשיל (48 שקלים). נאמסטה.
רינגלבלום 15 באר שבע, ראשון-חמישי 11:00-23:00

הבית התימני

מסעדה כזו אפשר למצוא רק בישראל. הבית התימני קיים כבר יותר מ-30 שנה ומלבד העובדה שהמנות כאן טעימות להפליא, הלקוחות שמגיעים זוכים לצחוקים ובדיחות מפי בעל הבית, נתן.
המנות גדולות ומפנקות והטעמים יגרמו לכם להרגיש בתימן. המחירים שווים לכל כיס, אבל מקבלים כאן רק מזומן, אז אל תשכחו לעצור בכספומט לפני הגעתכם.
15 צפייה בגלריה
נתן התימני
נתן התימני
נתן התימני
(צילום: תיקי גולן)
אז מה אוכלים? ג'חנון ושאר מאפים תימניים, מרקים ותבשילי בשר מעולים שכיף לנגב עם פיתות הסאלוף הלוהטות שיוצאות מהטאבון, מנת הדגל "חרטה ברטה" היא למעשה מנת טעימות שבה מקבלים מגוון סלטים הכוללים סחוג ורסק עגבניות, צלחת עם אורז לבן ותבשיל במיה, אפונה ושעועית וצלחת בשר שכוללת צלי בקר עסיסי ורך וכל זה ב-55 שקלים בלבד.
סמילנסקי 45 באר שבע, ראשון-חמישי 19:00-12:00, שישי 16:00-12:00

כרמים

השף סהר רפאל הפך את מסעדת כרמים לפנינה קולינרית דרומית. כרמים נחשבת לאחת ממסעדות השף המובילות בארץ ומציעה לקהל לקוחותיה חוויה קולינרית מרעננת ועדכנית.
15 צפייה בגלריה
כרמים באר שבע
כרמים באר שבע
(צילום: שני בריל)
במסעדה מוגשות מנות מהמטבח הצרפתי הקלאסי בשילוב עם מטבח ים-תיכוני ישראלי, עם פוקוס על המטבח העירקי. הכל מתחיל כאן בגידול הירקות בחממות סמוכות במושב סגולה ובעצי הזית במושב שמשמשים לייצור שמן הזית שבו משתמשים במסעדה. בנוסף, במסעדה פועלת גם קונדיטוריה משגעת.
המנות המומלצות כאן הן רביולי ריקוטה ואספרגוס ברוטב בשמל ואספרגוס על קרם בטטה ואפונה פריכה (85 שקלים), בוסייאטה דייגים פסטה מקורזלת עם קרעי דג ולימון כבוש בקרם עגבניות שרי ופירורי לחם (88 שקלים), לינגוויני קרבונרה די מארה עם שרימפס וקלמארי (110 שקלים) וספגטי פרגית קרם פלפלים ולבבות ארטישוק (87 שקלים).
אליהו נאוי 34 באר שבע, שני-שבת, 9:00-0:00

סבא ג'בטו

סבא ג'בטו היא מסעדה שמתמחה בהכנת ג'בטות גורמה עם בשר או טבעוני. הכריכים המיוחדים מוגשים עם רטבים בתוצרת עצמית. יש כאן מענה גם לצמחוניים וגם לרגישים לגלוטן. לצד המנות האלה יש מגוון של כ-30 בירות ישראליות ומיובאות מהחבית.
15 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
המומלצים כאן - נתחי אנטרקוט עם מלפפון כבוש (62 שקלים) ןמנת קציצות פיקנטיות מוקפצות עם בצל מטוגן (52 שקלים).
רסקו סנטר, התקווה 8 באר שבע, ראשון-חמישי: 10:00-23:00, שישי 10:45-15:00, שבת 20:30-23:00

קפאסה

קפאסה היא מסעדת טאפאסים ים-תיכונית עם אווירה שמחה, מוזיקה מעולה ומנות שמגיעות ממטבחים הסובבים את הים התיכון.
15 צפייה בגלריה
מסעדות טורקיות בארץ
מסעדות טורקיות בארץ
(צילום: יח"צ)
אל תחמיצו כאן את הקבב הטורקי בגריל (75 שקלים), פיצה קארצ'ופי - פיצה עם ארטישוק (59 שקלים), המבורגר עם פטריות ובצלים צלויים, איולי כמהין, אווז מעושן ובצלים פריכים (62 שקלים).
חיל ההנדסה 6, מרכז מקס אמות באר שבע, ראשון-רביעי 12:00-23:00, חמישי 12:00-24:00

שאקטי

המטבח כאן טבעוני והוא בסגנון הודי, אסייתי, צפון אפריקאי ואיטלקי. יש פה מלאי כופתה וסמוסה, לצד מנות איטלקיות כמו לזניה וקלצונה לצד מנות כמו חריימה, מפרום ושניצלונים - הכל טבעוני.
15 צפייה בגלריה
מפרום טבעוני שאקטי
מפרום טבעוני שאקטי
(צילום: שיר פריימן)
במעדנייה אפשר למצוא רטבים וממרחים המוכנים במקום, כמו גבינת שקדים ביתית, מיונז טבעוני, סקורדליה, סלט "כמו ביצים", מטבוחה ועוד. המנות המומלצות: קובה סלק - כופתאות סולת במילוי נתחי סויה ועדשים (48 שקלים). בגזרת המתוקים יש כנאפה במילוי גבינת קשיו-פטה עם מי סוכר-זהר ופיסטוקים (28 שקלים).
רינגלבלום 86 באר שבע, ראשון-חמישי 12:00-22:00

קבב אמונה

קבב אמונה התחילה כשיפודיה קטנה בעיר ועם השנים גדלה למסעדה רחבת ידיים ושוקקת לקוחות. מנת הדגל של קבב אמונה היא קבבונים קטנים ועסיסיים, אבל יש גם שיפודים אחרים אם אתם לא בעניין של קבב.
מסורת הכנת הקבב עברה משמעון לבנו אמנון, שממשיך את דרכו. הקבבים המשובחים הפכו לחלק בלתי נפרד מההווי של העיר.
15 צפייה בגלריה
(צילום: תיקי גולן)
מנות מומלצות: 4 קבבונים קלאסיים עם תוספות ושתייה (68 שקלים).
קק"ל 58 באר שבע, ראשון-חמישי 09:00-18:00

צלל

מסעדה אתיופית אותנטית עם אווירה פשוטה וביתית במחירים שווים לכל כיס. התפריט מצומצם ומדויק ואפשר להזמין כאן בין פלטת אינג'ירה צמחונית או בשרית שחולקים יחדיו. מומלץ להזמין את המנה הצמחונית.
15 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
ב-30 שקלים תקבלו ארבע תבשילים - תבשיל עדשים כתומות, שורו, תבשיל אפונה ותבשיל ירקות שורש המוגשים עם סלט ירוק ופיתות אינג'ירה המוכנות במקום.
ב-40 שקלים תהנו ממנה בשרית בשם צבחיי סיגה – תבשיל בשר בקר ברוטב אדום המוגש גם הוא עם סלט ירוק, ופיתות אינג'ירה המוכנות במקום.
בית אשל 37 באר שבע, ראשון-שישי 12:30-20:30

ממוס

מסעדת ממוס היא מסעדת אוכל תוניסאי ביתי שנחשבת לפנינה בקרב אוהבי אוכל מבית סבתא. מכל הארץ מגיעים ליהנות מהמטעמים הטוניסאיים מעשה ידיה של גילה ממו, שהפכה לשם דבר בקרב המקומיים.
15 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
אפשר לקבל פה מנות קלאסיות כמו קוסקוס, פקיילה או קציצות כיפתה, מנות בשר בפרנה ובימי שישי מקימים במקום בופה של אוכל מוכן לקחת הביתה.
אל תוותרו על קוסקוס עם מרק ירקות עשיר ושניצל פריך (49 שקלים). כל מנה עיקרית מגיעה עם תוספת חמה, ירקות מבושלים וארבעה סוגי סלטים.
הנגרים 12 באר-שבע, ראשון-חמישי 18:00-10:00

טרה ז'ולי

טרה ז'ולי הוא פטיסרי שיוצאים ממנו ריחות ממכרים. המקום מתמחה במוצרי מאפה בוטיקים וטעימים ובתפריט מגוון של מאפים העשויים אחד-אחד בתהליך מוקפד ומלא בתשומת לב. הפטיסרי שייך לבעלי בית הקפה או-לה לה שממוקם בסמוך במתחם הבלוק.
15 צפייה בגלריה
טרה ג'ולי באר שבע
טרה ג'ולי באר שבע
(צילום: גלריה אברהם)
15 צפייה בגלריה
טרה ג'ולי באר שבע
טרה ג'ולי באר שבע
(צילום: גלריה אברהם)
המקום מתהדר בעיצוב קלאסי ויפהפה שלא נופל מהסטייל של קונדיטוריות באירופה. מתוך הויטרינה מציצות עוגות ראווה ושלל מאפים, שוקולדים וקינוחים מפתים. המומלצים כאן הם עוגת הגזר והתבלינים הפופולרית (24 שקלים), עוגת יוגורט ואוכמניות בחושה (24 שקלים) ועוגת פרג שוקולד לבן שלא תצא לכם מהראש (24 שקלים).
ראובן רובין 3, מתחם הבלוק באר שבע, ראשון-חמישי 08:30-19:00