תחום האוכל ידע בשנים האחרונות טלטלות רבות - ממשבר הקורונה ועד לקושי של מסעדות רבות לגייס עובדים. הרבה מהמסעדות החלו להפעיל מערכי משלוחים וטייק אוויי, דוכני אוכל רחוב חדשים נפתחו ובתי קפה רבים עברו למודל של שירות עצמי במקום הגשה על-ידי מלצרים.
כעת, לקראת העונה החמה, תחום הקולינריה הולך ופורח ועל אף יוקר המחייה וגל ההתייקרויות במשק, עוד ועוד מקומות חדשים נפתחים: אלו הן המסעדות, הברים, בתי הקפה ודוכני האוכל החדשים שתרצו לפתוח איתם את הקיץ.

מקומות חדשים בתל אביב ובמרכז

שווארמה וייסברג

השף ארז קומרובסקי מצטרף לטרנד באיחור אופנתי ופותח שווארמיה חדשה שאת השיפוד שלה ניסה ופיתח במשך תקופה ארוכה. השווארמיה סמוכה למסעדת בלאדי שיק שליד שרונה וקרויה על שמו של סבו של השף יעקב וייסברג, שלקח את קומרובסקי בילדותו לאכול את מנת השווארמה הראשונה שלו.
24 צפייה בגלריה
(צילום: יובל חן)
המקום פתוח מזה שבועיים להרצה שקטה, כפי שקומרובסקי נוהג לעשות, ויש כאן שיפוד ענק של בשר טלה, אנטריקוט ושפונדרה שמתובל בעדינות, וגולת הכותרת של המקום - פיתות רכות וצהובות שנאפות במקום ונותנות לשווארמה מעטפת ריחנית מיוחדת.
יש כאן חריף וחמוצים תוצרת בית כמובן ותפוחי אדמה מטוגנים בבלילה שהולכים מעולה גם במנת הסביח שמוגשת עם חצילים מטוגנים לשלמות וביצים קשות. עדיין אין שעות פתיחה קבועות.
דוד אלעזר 15 תל אביב, 072-3305730
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

אלה ותמר

מקום חדש שמאחוריו רשת ריבר האסיאתית ונתי אלטיט, שמציע מגוון רחב של מיצים טבעיים המופקים ב-Cold Press - שיטה השומרת על הערך התזונתי של הירקות והפירות ומאפשרת מגוון רחב של שילובי מרכיבים תוך שמירה על כמויות מדודות על הגרם.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים אלה ותמר
מקומות חדשים אלה ותמר
(צילום: אסף קרלה)
לצד המיצים, מוגש תפריט חלבי כשר שעליו אחראי השף המולקולרי שחר דבח. דבח מתמחה במטבח מולקולרי פרוגרסיבי כבר 15 שנה ולאחרונה גם כבש את השופטים באודישן מוצלח בתוכנית "הקינוח המושלם". בתפריט יש ארוחות אסאי, קרקרים תוצרת המקום, מרקים, סלטים בריאים, כריכים ועוד. בנוסף, לאלה ותמר יש תוכניות ניקוי המבוססות על תערובות מיצים שנרקחו על ידי השף בשיתוף תזונאית ונטורופת.
שינקין 49 גבעתיים

Zeit Fur Brot

המאפייה הברלינאית הידועה בשימוש בחומרי גלם מובחרים ואורגניים בלבד ובלחמים באיכות גבוהה, פותחת לראשונה סניף מחוץ לגרמניה ומכל המקומות בעולם היא עושה זאת בתל אביב. המאפייה נחשבת לרשת בוטיק עם חמישה סניפים בברלין ועוד כשמונה סניפים ברחבי גרמניה, ונחשבת לאחת מהמאפיות הטובות והידועות בגרמניה עם מגוון לחמים ומאפים עצום וסטייל אורבני פשוט ולא מתאמץ.
הסניף החדש יפתח ברחוב מנחם בגין בסמוך למסעדת "מפגש הסטייק" והוא צפוי להיפתח בסוף החודש. לטובת הקמת המאפייה ותרגום העשייה הגרמנית לעשייה ישראלית, הביאה הרשת את האופה המוכשרת נועה ברויאר שתהיה מופקדת על האפייה ועל הייצור. בסניף ימכרו את כיכרות הלחמים המפורסמים והמרשימים של הרשת, עוגות שמרים שהפכו כבר מזמן למוצר הדגל של המאפייה הגרמנית, עוגיות ומאפים מלוחים, סקונס, קרואסונים וקרקרים בריאים. נקווה שכמו הסניפים בגרמניה גם כאן יהיו כריכים פשוטים ומוקפדים וקפה מצוין.
מנחם בגין 37 תל אביב

מאפיית מרציפן

מאפיית מרציפן הירושלמית הוותיקה מאוד שנמצאת בסמוך לשוק מחנה יהודה, מגיעה לראשונה לתל אביב ופותחת דוכן בשוק הכרמל ובו היא תמכור את הרוגלעך המפורסמים שלה, שצברו קהל מעריצים מכל הארץ.
24 צפייה בגלריה
קונדיטוריית מרציפן ירושלים
קונדיטוריית מרציפן ירושלים
(צילום: אלכס קולמויסקי)
המאפייה המשפחתית מירושלים משווקת את הרוגלעך והמאפים שלה למעדניות שהן יחידות סגולה ולמקומות נבחרים ברחבי הארץ. מדובר ברוגלעך חלבי או פרווה, בטעמים קלאסיים כמו שוקולד וגם טעמים מפתיעים כמו פיסטוק, שוקולד לבן ועוד, שמגיעים עם סירופ סוכר מלמעלה. את הדוכן שבשוק הכרמל פתח גלעד קופמן שהוא שותף עסקי של המאפייה והוא מביא את המאפים שמייצרים בירושלים כל הדרך גם לקהל התל אביבי.
הכרמל 29 תל אביב

מיליו

בר יין חדש ברחוב דיזנגוף באווירה של שיק אירופאי ותפריט אוכל מושקע לצד תפריט יין שנבנה עם הרבה מחשבה. התפריט מחולק למנות קטנות ליד הכוס, למנות קצת יותר גדולות לצד הכוס ושיחה טובה, למנות שבהן נפתח התאבון ובסוף משהו מתוק.
בין המנות הקטנות יש למשל לבבות ליטל ג'ם עם יוגורט עשבים ופיסטוקים (42 שקלים) או פורל כבוש וקרם פרש (48 שקלים), ובמנות הקצת גדולות יותר, כרוב צלוי בחמאה חומה ויוגורט חם (47 שקלים) או תפוחי אדמה אפויים על מלח וגבינת גרוייר, "כמו בחופשת סקי", כמאמר התפריט (48 שקלים). במנות הגדולות תמצאו מנות מושקעות כמו לינגוויני צלפים ואנשובי בשום ויין לבן (69 שקלים), או אורז בן גוריון ושרימפס סופריטו עם ועגבניות שרי צלויות (72 שקלים) ועוד.
דיזנגוף 141 תל אביב, 054-7791662

גודנס

מסעדת גודנס הטבעונית העתיקה את מקומה לצידו השני של רחוב קינג ג'ורג' אל מול גן מאיר וכעת יש לה חלל גדול עם מרפסת רחבה הצופה אל הרחוב. שינוי המיקום הוא חלק מההתרחבות הקונספטואלית של המסעדה, שהפכה לקפה ביסטרו ומעדניה, הרחיבה את התפריט וביססה את ארוחות הבוקר.
מה שהתחיל לפני שבע שנים כדיינר-רחוב טבעוני שהציע בעיקר המבורגרים עם תחליפי בשר, הוא היום מסעדה טבעונית ענקית עם כל החידושים בתחום, כולל תפריט טבעוני שנבנה בשיתוף עם היועצת הקולינרית בת-אל קורי שמתמחה בתפריטים על טהרת הצומח, ומעדנייה קטנה ובה מוצרים טבעוניים לקנות הביתה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים גודנס
מקומות חדשים גודנס
(צילום: אסף קרלה)
בתפריט עדיין תמצאו את הבורגרים המפורסמים של גודנס, אבל גם אומלטים מקמח שקדים ואורז, מוזלי מיוגורט קשיו או שקדים וקרפים מקמח כוסמין. יש גם מנות כמו גירוס יווני ומרק קובה עם תחליף הבשר רידיפיין, שווארמה סייטן ואפילו ביצת עין טבעונית, כן יש דבר כזה.
המלך ג'ורג' 32 תל אביב, 055-9735792

קרנל

בתחילת רחוב פרנקל בפלורנטין, נפתחה מסעדת קארנל המקסיקנית שמגישה אוכל מקסיקני אותנטי במחירים מפתיעים. הבעלים של המקום נולד לאבא מירושלים ואמא ממקסיקו ובילה את ילדותו על קו ישראל-מקסיקו, וכעת הוא נחוש להגיש כאן אוכל מקסיקני אמיתי ולשמור על מחירים נוחים.
יש כאן טאקוס עשויים תירס בעבודת יד במילויים נדיבים כמו בשר מפורק, בשר ברביקיו, טאקו עוף פיקנטי מסורתי, טאקו צ'ילי קון קרנה, טאקו שרימפס וגם טאקו טבעוני עשוי פטריות ושעועית שחורה, ובהמשך גם יצטרף לתפריט טאקו טבעוני מרדיפיין מיט. לצד הטאקו יש סלסות חריפות תוצרת בית ושמנת חמוצה לאיזון (35-52 שקלים לשלישייה).
יש גם קסדייה עם גבינה או שעועית שחורה (20-40 שקלים) או עם אנטריקוט (40 שקלים), ובוריטו עם עוף או בשר או צמחוני לבחירתכם (35-48 שקלים), שעשוי על פי כל כללי הספר עם אורז, שעועית שחורה ופיקו דה גיו. אל תפספסו את הצ'ורוס עם ריבת חלב שמוגש כאן לקינוח.
פרנקל 7 תל אביב, 054-2187956

מנאל منال

מנאל אסמעיל, כוכבת מאסטר שף, פותחת מקום משלה בשרונה מרקט שם היא תגיש את האוכל שבזכותו התפרסמה בתוכנית - אוכל ערבי מקומי עם טעמים שעברו מדור לדור, עם אסטתיקה מודרנית הייחודית למנאל ומתאימות גם לחובבי בשר וגם לאוכלי דגים ולצמחונים.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים מנאל
מקומות חדשים מנאל
(צילום: איתמבר גינסבורג)
בין המנות: שישברק קלאסי ממולא בשר טלה עם תבשיל יוגורט שום ולימון (50 שקלים) או עלי גפן בלאדי במילוי אורז ועשבי תיבול (50 שקלים) ויש גם ארוחות עסקיות כמו מקלובה עוף עם אורז בבישול ארוך בתוספת כרובית, חציל ושקדים מטוגנים (50 שקלים), או מסחאן עוף מבושל בריבת בצל סגול, סומאק ושמן זית על לחם טאבון ושקדים (50 שקלים). יהיו גם סלטים, שלושה סוגי קובה, מנות בשר מיוחדות לסוף השבוע וקינוחים ערביים. בימי שישי אפשר יהיה גם לקנות אוכל מוכן הביתה.
קלמן מגן 3 שרונה מרקט תל אביב

פיאצה רוסטיקו

למסעדת רוסטיקו האיטלקית הותיקה על שני סניפיה נפתחה אחות קטנה - פיאצה רוסטיקו, והיא ממוקמת בשרונה בין המדשאות הירוקות והבתים הטמפלרים הקסומים. זה אותו התפריט המוכר של רוסטיקו אבל בקונספט חדש, מהיר ומודרני. אפשר לשבת עם הילדים ולאכול פיצה איטלקית במרפסת, לאסוף סלסלה ואלכוהול ולעשות פיקניק על הדשא, או לבוא לעסקית מהירה תוך כדי יום עבודה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים פיאצה רוסטיקו
מקומות חדשים פיאצה רוסטיקו
(צילום: דויד מויאל)
ההזמנה היא בדלפק ואיסוף המנות נעשה בשירות עצמי כאשר האוכל מוגש בכלים מתכלים. יש כאן סלטים, פירות ים, מנות איטלקיות קלאסיות כמו בורטה או מלנזה אלה פרמזנה, פסטות ופיצות, תפריט עסקיות נחמד וגם דיל משפחתי של פיצות או פסטות לשלושה עד שישה סועדים (210-245 שקלים).
קפלן 22 שרונה תל אביב, 03-5588654

לולי

מסעדת לולי שנמצאת בחוף גורדון בקו ראשון למים, נפתחת מחדש לקראת הקיץ ומציעה אווירת ריביירה צרפתית עם מתחם משופץ ותפריט חדש של השף כפיר ינין (משחקי השף). במתחם פינות ישיבה נוחות, ספות וכורסאות שיכולות לשמש גם כמיטות שיזוף, הכל בעיצוב של טקסטיל לבן ועץ טבעי. המקום יפעל משעות הבוקר ועד שעות הלילה כאשר אופי המקום בשעות הבוקר יהיה באווירת ביץ' קלאב עם מיטות שיזוף וקוקטיילים צבעוניים ובערב לאונג' חוף בהשראת מיקונוס, סאן טרופז ומיאמי.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים לולי
מקומות חדשים לולי
(צילום: אסף קרלה)
התפריט מציע מנות פתיחה קלילות עם דגים נאים, ירקות וצלחות קטנות של מנות מאזה, מנות ביניים של ירקות צלויים, פירות ים ובשר בגרסאות קלילות, סלטים ועיקריות כמו המבורגר ושניצל. מאחורי המקום עומדת קבוצת NOX שבבעלותה מקומות בילוי רבים בעיר ביניהם אמש, לייטהאוס בנמל, גג העיר, קפלה ועוד.
הירקון 121 א' חוף גורדון תל אביב, 077-9386252

פיפטי אנד וואן

מסעדה איטלקית חדשה שקמה היכן שפעלה מסעדת מפגש אסי ברחוב נחלת בנימין 51, ברחוב שהפך לאחד הרחובות השוקקים מבחינת מסעדות עם מדרחוב שבשעות הערב הוא אטרקציה תל אביבית אמיתית. מאחורי הקמת המקום עומד השף הצעיר בר ישראל שעבד במסעדה הירושלמית לוצ'נה וכשף פרטי, והוא עושה כאן פסטות עבודת יד ומנות ראשונות, סלטים, דגים נאים ועוד.
בתפריט יש מנות מרחבי איטליה כולה בתפריט שעדיין נחשב תפריט הרצה כמו קרודו דג ים עם צ'ילי מותסס, ברוסקטה של טונה אדומה, ארנצ'יני תירס, ספגטי חמאת עגבניות, קאצ'ו אה פפה, ריזוטו ירוק, טורטליני בחמאת תבלינים ועוד.
נחלת בנימין 51 תל אביב, 03-5456477

מיטש

השפית אורית מושקוביץ חוזרת עם מיטש - דוכן הסטריט פוד שלה לשוק הכרמל למשך שלושת חודשי הקיץ הקרובים עם האוכל הרומני שאת כולו היא מכינה בעצמה, באווירת שוק תוססת לצד משקאות כמו שפריץ, בירה מהחבית או סיפון גדול של סודה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים מיטש
מקומות חדשים מיטש
(צילום: גיל אבירם)
מושקוביץ דייקה את המתכונים והיא ממשיכה להגיש את הקבב, ההמבורגר ונקניקיות הפטריצ'אן. זה סטריט פוד שחורג מגבולות האוכל הרומני עם צ'יפס דק-דק של תפוחי אדמה טריים, מלפפונים חמוצים ביתיים, כרוב כבוש, איקרה ואפילו רגל קרושה למביני עניין. חלק גדול מהמנות מוגשות בפיתות אווריריות שגם הן עבודת יד, ואפשר לקחת הכול בקופסאות הביתה לפי משקל - את האיקרה, החמוצים, הרגל הקרושה ועוד. שימו לב שהמקום סגור בשישי.
סמטת הכרמל 30 תל אביב, 054-7503052

גרקו

רשת המסעדות היוונית גרקו מתרחבת ופותחת לראשונה מסעדה יוונית כשרה. המסעדה נפתחה לפני כחודש במתחם אזורי חן בתל-אביב ומסעדת גרקו טברנה במרכז הבילוי והמסחר בקריית אונו. שני הסניפים מצטרפים לשבע מסעדות הקבוצה הפועלות בכל הארץ, ממסעדות גרקו בהוד השרון שנפתחה בשנה שעברה, גרקו בוזוקיה בהרצליה, גרקו כפר סבא, ועד מסעדות גרקו ביץ' בחוף פרישמן והטיילת באילת וכמובן גרקו דלי המעדניה.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים גרקו
מקומות חדשים גרקו
(צילום: אנטולי מיכאלו)
גרקו מציעה תפריט יווני המבוסס על דגה טרייה ומיטב מוצרי החלב של המטבח היווני פרי יצירתו של השף אליאב גודלנברג. התפריט מחולק למנות מאזה קרות וחמות כאשר ליבו של התפריט מוקדש למנות דגים שלצידן סלטים טריים, מנות עיקריות וכמובן קינוחים.
מהבר יוגש אוזו כשר של גרקו, קוקטיילים רעננים וכמובן יינות כשרים. גרקו קריית אונו עוצבה על ידי האדריכל דן טרוים באווירת טברנה ביוון עם שולחן בחוץ ומעדנייה קטנה בכניסה למסעדה בה אפשר להצטייד בחומרי גלם מיוון.
אורי צבי גרינברג 25 תל אביב; דובדבן 9 קריית אונו 03-6447737

קפה נאפו

מסעדה איטלקית חדשה מקבוצת פומו שבראשה השף שחר ברנע. זוהי המסעדה האיטלקית השלישית של הרשת, שכוללת את פומו ברמת החייל והבראסרי בר איטליה בנתניה. המסעדה נפתחה בלב שכונת מגורים בקרית אונו ומגישה תפריט מגוון המורכב ממנות איטלקיות קלילות עם טוויסט, מבחר דגים נאים ומנות דגל של פומו ובר איטליה, וכמובן קוקטיילים וקינוחים.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים קפה נאפו
מקומות חדשים קפה נאפו
(צילום: גל זהבי)
הפסטות והפיצות מיוצרות בעבודת יד כאשר בצק הפיצה הינו בצק איטלקי מקורי בתפיחה איטית של שלושה ימים. יש עמדת פיציולו עם טאבון פתוח שמחבר את הסועדים למטבח, יש פינות שקטות שמתאימות יותר לזוגות ושולחנות עץ לארוחות משפחתית או חברים.
הדובדבן 7 קרית אונו, 03-6989819

Jonz pizza bar

סלון המוזיקה ג'ונז מבית מסעדת מלגו ומלבר, שנמצא ברחוב זבולון בתל אביב, פתח השבוע פיצה בר קטן בקריית אונו, שהוא הרבה יותר מפיצרייה. המקום נפתח בעיצוב דומה לבר התל אביבי, "באזור מרכזי בעיר שמלא בזוגות עם ילדים שבעשור הקודם גרו בתל אביב ומחפשים מקום איכותי לצאת אליו בלי להסתבך עם מוניות או פקקים", כפי שאומרים בג'ונז.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים ג'ונז
מקומות חדשים ג'ונז
(צילום: בר כהן)
את התפריט בנה השף מוטי טיטמן והוא פותח בקוקטיילים קלאסיים עשויים בקפידה, עם מנות קטנות לצד הדרינק כמו פלפלי פדרון (38 שקלים) או ביס רוסטביף (44 שקלים) ואפילו פיצוחים (14 שקלים). בהמשך התפריט יש פיצות המחולקות לאדומות ולבנות, כשבאדומות יש למשל פפרוני בקר (76 שקלים) או בצל סגול, קלמטה וזעתר (69 שקלים) ובלבנות פיצת שינקן עם בשמל ומוצרלה (76 שקלים), או פיצת תפוח אדמה וגאודה עיזים (67 שקלים).
יש גם כמה מנות פסטה כמו קאצ'ו אה פפה (76 שקלים) או טורטוליני שפונדרה (86 שקלים), וכמה מנות ראשונות וסלטים כמו אספרגוס במעטפה (56 שקלים) או סלט קיסר קלאסי (59 שקלים). במקום יש אווירה לוהטת ובקרוב מתכוונים להפעיל שם בימי שישי גם את קפה סוסייטי, ליין הבראנץ' המעולה מרחוב זבולון.
שלמה המלך 2 קריית אונו, הזמנת מקומות בטאביט

קאמי

מסעדה פאן-אסיאתית חדשה, מגוונת, המתאימה לכל המשפחה מצד אחד, ומצד שני יש בה בר דומיננטי עם וייב צעיר. התפריט מציע להיטים מוכרים מתאילנד, אוכל מסורתי מרחובות וייטנאם, מנות הודיות ידועות ואגף סושי גדול.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים קאמי
מקומות חדשים קאמי
(צילום: אפיק גבאי)
יש כאן למשל אגדאשי טופו (47 שקלים), נאמס פריכים במילוי עוף, ירקות ואטריות (62 שקלים), גיוזה ולחמניות באן רכות ועמוסות מילויים (49-54 שקלים), ועיקריות שמחולקות למנות אורז ולמנות ווק, כמו פאד סי יו מתקתק וקארי עם סינטה או שרימפס, פאד קפאו על בסיס אונטריב ועוד (64-102 שקלים). גם את הסושי לוקחים כאן ברצינות עם מאקי, ניגירי וסשימי, אינסייד אאוט וגם סנדוויצ'ים של סושי ולפחות שלושים אופציות של קומבינציות מיוחדות (65-140 שקלים). יש אפילו פס ייעודי לנשים בהריון, כבוד.
ויצמן 273 רעננה, 09-9635775

מקומות חדשים בירושלים והאזור

חיוקה בקטמון

מאז "חיוקה בפיתה", אבירם חיוקה היה עסוק ביעוץ ובהקמה של מסעדות ועכשיו הוא מתפנה להקים את "הבית החדש שלו" להגדרתו, בנכס ששייך למשפחתו כבר כמה דורות ושימש כחנות דגים ועופות של סבו. המקום מגיש פלאפל בגרסה מיוחדת, לצד כמה מנות מיוחדות שחיוקה פיתח בעצמו.
24 צפייה בגלריה
חיוקה בקטמון
חיוקה בקטמון
(צילום: יח"צ)
יש כאן פלאפל של חומוס ופלאפל של עדשים שחורות שמוגשים בפיתות חצי אפויות שנאפות שוב רגע לפני ההגשה. יש כאן כדור מעקודה מיוחד שאבירם מכין בעצמו בהשראת מנת המעקודה שמגיעה מהצד המרוקאי שלו - כדור פירה מטוגן ומתובל עם הרבה עשבי תיבול וקצת קארי. וכמובן, החומוס הביתי שחיוקה מכין כבר שנים במיומנות, בלי שום דבר קנוי שאינו תוצרת בית: צ'יפס מדהים שנחתך על הסכין, ממרחים כמו לימון כבוש, אריסה, ויניגרט שיפקה וקונפי שום, וגם חמוצים ביתיים מצוינים.
המקום נמצא ברחוב הנוטרים ששופץ על ידי העירייה לאחרונה ונוספו לו ספסלים ופינות ישיבה נעימות. חיוקה מקווה לפתוח סניפים נוספים בעתיד בירושלים ובעוד מקומות בארץ.
הנוטרים 1 קטמון ירושלים. כשר למהדרין

הפריקסה של חיימיקו

רשת הפריקסה של חיים רופא, המכונה גם חיימיקו, מתרחבת ופותחת את הסניף השישי שלה בשוק מחנה יהודה עם כל המנות הקבועות שנעשות בעבודת יד: פריקסה טוניסאי קלאסי, בוריקסה, פריקסה שקשוקה, באגט טוניסאי, באגט שקשוקה, שקשוקה במחבת, סלט טוניסאי ובוריקה עם ביצה או תפוח אדמה.
24 צפייה בגלריה
חיימיקו
חיימיקו
(צילום: יח"צ)
חיימיקו מתגאה בשימוש מועט בשמן במנות שלו ומציע גם קינוחים ברוח טוניסאית כמו למשל בוריקסה בננה לוטי, פריקסה שוקולד ומלבי.
האגוז 6 שוק מחנה יהודה ירושלים, 02-6406999. כשר

THE GRILL ROOM

מסעדת סטייק האוס חדשה בסגנון ניו יורקי קלאסי שנפתחה בלב ירושלים, צופה למדשאות של מלון המלך דוד ומעוצבת עם קריצה לעיר ניו יורק ולמסעדות הסטייק האוס הקלאסיות של התפוח הגדול. למסעדה מטבח כשר שעליו מנצח השף רועי ענתבי (לשעבר שף במסעדות ברטי ודון קמילו), שבנה תפריט המבוסס על נתחי בשר איכותיים ומקומיים בלבד מהגזע המובחר הולשטיין.
24 צפייה בגלריה
גריל רום
גריל רום
(צילום: בן יוסטור)
הנתחים מיושנים במשך 30 יום או יותר לקבלת מרקם משוייש, עסיסי ובעל טעמים עמוקים. התפריט מציע נתחים מיוחדים כמו אנטריקוט על עצם PRIME RIB, אנטריקוט על עצם לזוג TOMAHAWK, אנטריקוט בצלייה איטית ENGLISH CUT ועוד, לצד מנות נוספות כמו כבד עגל קצוץ, לביבות דגים ואיולי אנשובי, סלט ליטל ג'אם, אינטיאס נא, טרטר טונה אדומה, לברק בגריל פחמים, שניצל עגל, המבורגר GRILL ROOM, צ׳יפס מצוין ועוד.
את הקמת המסעדה ליווה הצוות של קבוצת אימפריאל כך שאתם יכולים לצפות לתפריט אלכוהול וקוקטיילים בהתאם.
קינג דיויד 23 ירושלים, 02-6208653. כשר

האוטו גלידה של איתיאלה היאט

לזוכת העונה התשיעית של מאסטר שף, איתיאלה היאט, יש פוד טראק במושב מטע שהוא מקום עלייה לרגל עבור פודיז וחובבי קולינריה, וכעת היא מציגה מיזם חדש לכבוד הקיץ - אוטו גלידה שינוע ברחבי הארץ ויחנה בכל פעם לתקופה קצרה במקום אחר.
24 צפייה בגלריה
פרחי מאכל, איתיאלה
פרחי מאכל, איתיאלה
(צילום: ירון שרון)
איתיאלה מייצרת את הגלידה בעצמה מחומרי גלם עונתיים והיא מצוינת גם בדברים טרנדיים ויפים שמצטלמים נהדר לאינסטגרם. הטעמים הם לא קונבנציונליים, כמו למשל גלידת סלק שרוף עם מרנג סומק, גלידת דלעת מבושלת בשמנת עם גרעיני דלעת קלויים ומלוחים, גלידת חלב עם סירופ דובדבני אמרנה ובצק עלים מקורמל, גלידה עם פטל אדום טרי של ירוקלה מהמטע, גלידת צ'אי מסאללה עם שקדים קלויים מלוחים, גלידת תירס וקראמבל פולנטה וגלידת יוגורט חמצמצה עם שמן זית, זעתר ומלח אטלנטי.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים גלידה איתיאלה
מקומות חדשים גלידה איתיאלה
(צילום: איתיאלה היאט)
שימו לב שבכל יום יוגשו רק שני טעמים מתחלפים ולמרות שאת הגלידה היא מכינה במו ידיה, היאט מגישה אותה בעזרת מכונת גלידה אמריקאית. הטראק שבמושב מטע יארח את האוטו גלידה בימי חמישי ושישי בתאריכים 8-9/6 והחל מ-11/6 ועד 17/6 יתארח האוטו גלידה בפופ-אפ בן שבוע בקניון עזריאלי תל אביב.
מושב מטע / קניון עזריאלי תל אביב

סניפים חדשים לרשת גרג בירושלים ובחדרה

רשת קפה גרג פתחה החודש סניף כשר למהדרין בקניון עופר בחדרה, המצטרף ל-120 הסניפים של קפה גרג הפרוסים ברחבי הארץ. במקביל, תת-הרשת של קפה גרג, קיטשן ביי גרג, פותחת סניף חדש שישי במספר של גרג קיטשן, שמכנים בקבוצת גרג "מסעדת ביסטרו כשרה למהדרין" בקניון רמות בירושלים, כולל אזור לאירועים פרטיים. גרג קיטשן מציעה תפריט המתאים לכל המשפחה ומתבסס על מנות דגים, ירקות וארוחות בוקר.
קפה גרג, קניון עופר חדרה 054-8312292 / גרג קיטשן, קניון רמות ירושלים

מקומות חדשים בדרום

ריבר

הסניף ה-15 של רשת ריבר נפתח בימים אלו במתחם סינמה סיטי בבאר שבע. למסעדה חלל לאונג' מעוצב ובמרכזו בר גדול ממנו יוצאים משקאות אלכוהול יפניים וקוקטיילים. בריבר מציעים מנות עם נגיעות אסייתיות, סושי טרי, מנות פתיחה מגוונות ומנות נודלס.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים ריבר באר שבע
מקומות חדשים ריבר באר שבע
(צילום: אסף קרלה)
ירון אלטיט, הבעלים וגם שף הרשת, הוסיף לתפריט כמה מנות חדשות כמו קרפצ'יו דג לבן ביוזו (56 שקלים), יאקיטורי סוכריות סינטה על שיפוד בגריל פחמים (58 שקלים), רייס קייק של טונה קצוצה (54 שקלים). ברשת מתכוונים לפתוח סניפים נוספים באזור הדרום.
החיטה 1 מתחם סינמה סיטי באר שבע, 053-6816010. כשר

BBB

קבוצת BBB ממשיכה להתרחב בפעילותה הקמעונאית תחת המותג BBB BY THE WAY שעיקר עיסוקו הוא סניפים או דוכנים ניידים ופוד-טראקס המספקים פתרון בדרכים ברחבי הארץ. זהו סניף ראשון של מסעדת הדרכים שנפתח לציבור הנהגים בימים אלה במתחם דבירה בדרום הארץ, על כביש 6 בסמוך לבאר שבע ורהט.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים BBB
מקומות חדשים BBB
(צילום: אסף כהן)
הסניף החדש פועל בשירות עצמי והוא מרושת בעמדות הזמנה דיגיטליות ידידותיות. בדומה לשאר מותגי הקבוצה, גם שם יש תפריט שבו ההמבורגר הוא במרכז לצד תוספות, סלטים, ארוחות ילדים, קינוחים ומנות נוספות. יש גם שירות טייק אווי שמאפשר אכילה נוחה ברכב.
צומת דבירה, 9022*

סלון יווני

מסעדת השף סלון יווני במלון ווסט אשדוד משנה קצת כיוון והופכת ממסעדת בשר יוונית לטברנה יוונית של מזאטים ומנות דגים. השף גיא פרץ, שעומל בימים אלו על פתיחת מסעדה בחו"ל, בנה תפריט חדש שעושה כבוד לעיר הנמל אשדוד עם תפריט חלבי ודגים המבוסס על חומרי גלם רבים שהוא מייבא בעצמו מיוון.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים סלון יווני אשדוד
מקומות חדשים סלון יווני אשדוד
(צילום: שירן שי כהן)
בתור מסעדה שקיבלה את ההשראה מטברנות ביוון יופיעו כאן אמנים ונגנים שירימו את האווירה, לצד תפריט אלכוהול עם עשרות סוגי אוזו וקוקטיילים ים-תיכוניים קלילים. יש כאן מבחר מאזטים גדול כמו למשל גבארוס, דגיגונים מטוגנים קריספיים, פלפלים מתוקים קלויים בגריל עם אורגנו ופטה מיוון, דגים נאים ועיקריות כמו פילה מוסר ים "סלוניקי סטייל" עם קלמטה, עגבניות, שמנת וצלפים, ברבוניות פריכיות לצד צזיקי, סובלאקי סלמון בגריל ועוד, וקינוחים יווניים כמו גלטופיתה – מאפה יווני פילו וגבינה ברוטב הדרים ויוגורט או לוקומדס – מיני סופגניות יווניות בסירופ תבלינים ואניס.
הטיילת 32 אשדוד,050-2902777. כשר

מקומות חדשים בצפון

קינג קונג

הרשת האסייתית קינג קונג פותחת סניף חדש בכרמיאל ומציגה מטבח אסיאתי חדשני עם תפריט אלכוהול מושקע. המקום מעוצב כדיינר אסייתי עם קריצות ללונדון ומנהטן והתפריט כולל גרסאות אקזוטיות למנות אסייתיות כמו סושי, באן וסביצ'ה. זהו הסניף הרביעי של הרשת החדשה יחסית, שמצטרף לסניפים שבקריות, בחיפה וברעננה, ושייך לקבוצת לה טייבל שברשותה גם הרשתות מינה טומיי ופאט ויני.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים קינג קונג
מקומות חדשים קינג קונג
(צילום: אסף קרלה)
התפריט מציע מנות ראשונות מגוונות כמו פרוסות שייטל ברוטב טופי יפני (43 שקלים), פאני פורי עם דג לבן באיולי קארי צהוב (42 שקלים), עיקריות של נודלס או אורז, מנות סושי מעניינות כמו סנדוויץ' אולטרא סגול סלמון, אורז סלק, אבוקדו ומוצרלה (52 שקלים), וקינוחים עם וייב קצת אמריקאי.
מעלה כמון 2 מרכז BIG כרמיאל, טלפון 3089*

אלטמירה

במלון סופיה כנרת משיקים את עונת הקיץ באופן רשמי עם פתיחתה של מסעדת אלטמירה ב-ROOF TOP שבקומה העליונה על גג המלון. המסעדה פתוחה לאורחי המלון ולציבור הרחב ומעבר לאוכל ולמשקאות, היא מציעה תצפית פנורמית על הכנרת, עמק הירדן, הגולן והגליל העליון.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים אלטמירה
מקומות חדשים אלטמירה
(צילום: אורי אקרמן)
למקום תפריט חלבי של מנות פתיחה ומנות עיקריות המשלבות דגים, סלטים ופסטות כמו פילה דניס מוגש על ריזוטו, פסטה אלטמירה בחריפות מעודנת, רביולי, טרטר סלמון, סוגי סלטים טריים ועוד. במקום שולחנות, כורסאות וספות רביצה על גג הדק המעוצב, מול רקע כחול בוהק של הכנרת, ואפשר להתרווח ולשתות קוקטיילים ויין באווירה מיוחדת.
מלון סופיה כנרת הפלמ״ח 12 טבריה, 053-3209182. כשר

PAZZO

מסעדת בלה האיטלקיה מבית שערים בעמק יזרעאל בהובלתו של השף עידן ליפשיץ, משיקה בר לילה חדש שיציע מענה לבלייני העמק שמחפשים מקום לצאת לאכול ולשתות בו בשעות המאוחרות בהן כמעט ואין לאן לצאת באזור עמק יזרעאל - או כמו שאומרים במסעדת בלה, "העמק הולך לישון ב-22:00".
הבר פאזו נפתח להרצה בחצר המסעדה לצידה של בריכת הדגים ומתחתיו של עץ גדול ומרשים ויתחיל לעבוד בכל יום חמישי בערב (בקרוב גם בימי שישי) החל מהשעה 21:30 ויגיש מבחר מנות מתחלפות כגון דגים נאים וסלטים טריים, טרטר בקר, ויטלו - טונאטו, סיגר דגים, דגים מטוגנים ועוד הרבה דברים טובים. יש כאן צוות ברמנים מקצועי שידאג גם להשקות אתכם.
העץ הגדול 2142 בית שערים, 04-9830730

מסעדת הרופ-טופ של מלון דה בלנד

מלון דה בלנד פתח בימים האחרונים את מסעדת הרופטופ החדשה שלו על גג המלון בלב העיר העתיקה של נצרת. המטבח כאן משלב בין מזרח ומערב, המטבח הנצרתי הקלאסי בטוויסט עדכני. למסעדה נוף פנורמי פתוח לנצרת ואת המטבח מוביל השף רמי סלאם, שף צעיר מהעיר המייצג את האסכולה החדשה של המטבח הנצרתי הקלאסי והוא עושה קולינריה גלילית נצרתית עם טוויסט עכשווי, זאת לצד בר קוקטיילים.
24 צפייה בגלריה
מקומות חדשים דה בלנד שף ראמי סאלם
מקומות חדשים דה בלנד שף ראמי סאלם
(צילום: יח"צ)
בין המנות במקום יש למשל שיפוד מוסר ים על קרם לימון, שרימפס בקרם שום לימון על ריזוטו קלאסי, טרטר פילה עגל, סלמון צרוב עם קווייאר וטויל חציל, קובה נייה עם אבן יוגורט, סינטה צרובה עם איולי שאטה, טבולה עם צנוברים ושקדים, סלט שנקליש עם עוגת שומשום ועוד.
פאולוס השישי 62 נצרת, 04-6107000

נורה קפה

בית קפה חדש בפינה פסטורלית מקסימה עם נוף של הרים ירוקים במתחם שנמצא בכניסה ליסוד המעלה. יש כאן אווירה תוססת באופן יחסי, מגישים כאן קוקטיילים שנדיר לראות במסעדות באזור ומשקיעים בקפה מכל מיני תערובות מיוחדות בקליית בוטיק.
זה מקום רגוע שמתאים לכל המשפחה, לקבוצות, לזוגות, לצעירים ומבוגרים ואפילו ליחידים שמגיעים עם לפטופ. יש כאן ארוחות בוקר, סלטים, קינוחי ויטרינה, סלטים טריים - הכל בנסיון לעשות בחומרי גלם מקומיים עד כמה שאפשר. יש כאן למשל קרואסון גבינת ברי עם ריבת בצל ורוקט, סלט קיסר קלאסי, טוסט בריוש עם סלמון כבוש, ביצה עלומה ורוטב הולנדייז, רביולי ארטישוק כמהין ברוטב בושה עיזים, ברולה פלפלים ועוד.
יסוד המעלה, 04-6414814

מסעדה כשרה ראשונה בורנה, בולגריה

טחיני

בימים אלא נפתחת בעיר ורנה שבבולגריה, על חוף הים השחור, המסעדה הכשרה הראשונה בעיר. המסעדה נפתחת בתוך ריזורט גולדן סאנדס, שיציע נופש הכולל ארוחות כשרות במלון. מסעדת טחיני היא המסעדה הכשרה היחידה בורנה, יעד פופולרי בקרב התיירים הישראליים, והתפריט נבנה על ידי השף מרטינג קרומוב ומנוהל על ידי הרב יוסי הלפרין והמשגיח אורן עוקשי מישראל ויציע מנות המשלבות טעמים ישראלים עם המטבח הבולגרי הים-תיכוני.
24 צפייה בגלריה
טחיני ורנה בולגריה
טחיני ורנה בולגריה
(צילום: יח"צ)
בין המנות: מנות פתיחה כגון סלט ערבי, סלט ים תיכוני, מנות חומוס רגילות או חומוס בשילוב בשר; מנות עיקריות כגון פורל בגריל, סלמון בגריל, סטייק עוף, שניצל עוף, ספגטי בולונז; מנות צמחוניות כגון פסטה פטריות ברוטב עגבניות, מרקים וסביח ותוספות לבחירה. בנוסף יוצעו במסעדה כריכים, משקאות קלים וחמים, משקאות אלכוהוליים ועוד.
INTERNATIONAL Hotel Casino & Tower Suites, ורנה, בולגריה