החודשים האחרונים מאתגרים בכל התחומים, ובעלי עסקים מכל הסוגים מצאו עצמם מתמודדים עם מציאות לא פשוטה בכלל. אבל כמו תמיד, התחום הראשון להיפגע הוא תחום הבילוי, האירוח והקולינריה. מצב הרוח הכללי רחוק מלהיות אידיאלי לחגיגה במסעדת יוקרה על כוס יין משובח, אבל בכל זאת - כולנו צריכים להתאוורר קצת לפעמים, והמשק הישראלי חייב להמשיך לנוע.
רוב המקומות שנפתחו בחודשים האחרונים תוכננו זמן מה לפני 7 באוקטובר, והמלחמה תפסה אותם באמצע ההקמה. אלה שבכל זאת החליטו שדווקא עכשיו זה הזמן הנכון לפתוח מקום בילוי, עשו זאת בצניעות המתבקשת בזמנים כאלה. כשאף אחד לא יודע לאילו חדשות נקום מחר בבוקר, האופציה "להתפרע" עם עיצובים יקרים ומושקעים כמעט ולא קיימת. תוסיפו לזה גם את מצוקת העובדים בענף, שלא הלכה לשום מקום ואף החריפה בעקבות גיוס המילואים. זוכרים את תקופת הקורונה? מקומות בשירות עצמי, הרבה אוכל רחוב וגל של מאפיות - צפו לכל זה גם בתקופה הקרובה.
בינתיים, אלה המקומות השווים שנפתחו בחודשים האחרונים ברחבי הארץ:

חיפה ,Kona

מסעדה מדליקה שפתחו דניאל אדלר ויאריק פטרנקו, הלוא הם השותפים מאחורי ברדא, המאפייה החיפאית שיש לה כבר שני סניפים בעיר. כבר זמן מה הם מפעילים את ברדא בשעות הערב עם תפריט ביסטרו סמי-איטלקי ועם אווירה של דיינר, וההמבורגר שלהם, שמוגש בעיקר בסניף תלפיות, כבר צבר מוניטין משלו. עכשיו הם מרכזים את כל ההשקעה ב-Kona, פינה ביפנית, ומגישים בה גם את ההמבורגרים המצוינים וגם את תפריט הערב שהתמקצעו בו בשנה האחרונה בברדא. יש כאן שניצל, קריספי פיש בלחמניית בריוש, סלטים, טרטר דג על קרעי קרואסון, שיפוד שרימפס ועוד. הכול במחירים יחסית רגועים ועם הרבה אהבה ותשומת לב.
הנמל 10 חיפה. לא כשר ,Kona

קפה קוקו, חיפה

חמודי עוקלה, השף המזוהה עם הקולינריה של חיפה, זה שעומד מאחורי איליאנו דה לה קוסטה, מסעדת ראסיף 33 המצוינת וגם סמא בעכו, עושה פה מהלך ופותח בית קפה, ביסטרו ופטיסרי, בסגנון צרפתי מובהק. קוקו פועל בוקר וצהריים עם תפריט שכולל בתוכו מאפי בוקר וכריכים, מנות בראנץ׳ אלגנטיות כמו ברד פודינג מלוח עם פטריות ופרמזן או אגס בנדיקט עם חזה אווז ותבשיל תרד, ומנות צהריים כמו שניצל עגל, מרק בצל קלאסי ועוד. מאחורי המגוון המרהיב של המאפים היפהפיים, הטרטלטים והעוגות, עומדת הקונדיטורית מריי סרופי שהביאה את הידע והניסיון מפריז. בקרוב המקום ייפתח גם בשעות הערב עם תפריט ביסטרו מעניין. (טווח מחירים 69-19 שקלים).
קפה קוקו, הנמל 33 חיפה. לא כשר

סומאק, זכרון יעקב

שף טארק חביב שגדל בגליל, למד לבשל בבית אמו והפך לסו-שף של דוחול ספאדי בדיאנא ובהמשך גם לשף בפועל, פותח מסעדה משלו המשלבת את המטבחים הישראלי, הדרוזי והערבי שמרכיבים יחד מטבח גלילי. המנות עשויות חומרי גלם מקומיים, עונתיים, עם זעתר ועכוב שחביב מלקט בעצמו, בתהליכי הכנה מסורתיים כמו הלאבנה, החצילים ועלי הגפן המגולגלים. חומרי הגלם מגיעים ממגדלים מקומיים ותערובות התבלינים נטחנות במיוחד עבור המסעדה. בסומאק, המעוצבת באופן מודרני במתחם "מול זכרון" בקומה השנייה, מגיש חביב עכוב בבישול ארוך, סלט פאטוש עם גבינת עיזים, ערוסה מהטאבון ממולאת בשר וצנוברים, אוסובוקו טלה ועוד. חלק מהמנות העיקריות מגיעות עם סלטים המוגשים למרכז השולחן או פיתות חמות מהטאבון. (טווח מחירים 149-29 שקלים).
סומאק מטבח גלילי, מול זכרון קומה 2 זכרון יעקב. לא כשר
9 צפייה בגלריה
מסעדת סומאק
מסעדת סומאק
ערוסה בסומאק
(צילום: אפיק גבאי)

מיזומי, המושבה כנרת

האחים נדב ונאור דיין סגרו את מסעדת אלטה שלהם ובמקומה הקימו מסעדה יפנית. הם גייסו לשם כך את שף מתן בל שלמד בבישולים והתמחה במסעדת מישלן באוסקה יפן. בל יוצר כאן תפריט שלא רואים כל יום על גדות הכנרת, עם טעמים יפניים מוכרים - שעברו התאמה לקהל הישראלי וזכו לטביעת ידו הייחודית. יש כאן הרבה תהליכי ייצור מעניינים כמו וואסבי שבל מכין בעצמו, שימוש בדגי ים בלבד, והרבה עבודה עם הג׳וספר בידיים מיומנות. במיזומי תמצאו מנות מובנות מאליהן כמו רולים של סושי, סשימי על קרח, ניגירי וטמאקי וגם מבחר מנות יפניות נוספות כמו חציל במיסו וסאקה, טרטר ספייסי טונה בעלי וואסבי, או ראמן ציר עוף עם בשר בקר טחון ואטריות תוצרת בית עם תוספות יצירתיות. כל זה קורה מול קו המים של הכנרת עם נוף משגע. (טווח מחירים 240-38 שקלים).
חוף שלדג, מושבת כנרת. לא כשר
9 צפייה בגלריה
שף מתן בל מסעדת מיזומי, טבריה
שף מתן בל מסעדת מיזומי, טבריה
טעמים יפנים עם התאמה לקהל ישראלי. שף מתן בל במסעדת מיזומי
(צילום: אנטולי מיכאלו)

בראסרי 22, פתח תקווה

בראסרי 22 נפתח לפני כחודשיים באזור הבילויים של פתח תקווה והפך כמעט מיד למקום הכי לוהט בסביבה. העיצוב מדליק עם אלמנטים קלאסיים ותעשייתיים, והמקום באופן כללי מלא לחלוטין מאז שנפתח. מאחורי התפריט עומדת שף מעיין נדיר ששאבה השראה ממסעדות בראסרי אירופאיות קלאסיות וברזומה שלה כמה תפריטים שבנתה במקומות גדולים כמו רולדין או פאט ויני או קטנים כמו שניט פיצה וקפה עלמה. יש כאן מגוון מנות שיכולות להתאים לכל קרייב: טטאקי טונה באיולי קיסר, צ׳יפס ארטישוק, פלאפל כרישה במילוי גבינה, פסטות בשילובים שונים, אנילוטי תרד וריקוטה, המבורגר קלאסי, מנת כבדים ברוטב שמנת פלפל, וגם כמה מנות דגים. זו מסעדה שכדאי להזמין אליה מקומות מראש, להתלבש יפה, להזמין אלכוהול מהבר המפואר. אין ספק, פתח תקווה על המפה. (טווח מחירים 92-29 שקלים).
בראסרי 22, שחם 22 פתח תקווה. לא כשר
9 צפייה בגלריה
בראסרי 22
בראסרי 22
סיבה להגיע לפתח תקווה. בראסרי 22
(חיים יוסף)

סנטה, כפר סבא

המסעדה נפתחה בקיץ של 2023 על ידי אסף זרוג. עם פרוץ המלחמה הוא נאלץ לקפל הכול ולצאת למילואים. בשבועות האחרונים חזר והתחיל להתניע את הכול מההתחלה. סנטה נמצאת במתחם אושילנד, מיקום שלא מסגיר את ההשקעה והייחודיות שיצק זרוג למקום. חלל המסעדה מרווח ואלגנטי, והטאבון שבמרכזה מרמז על מה שעומד להתרחש על השולחן. בצהריים יש כאן תפריט עסקיות של עיקרית ושלושה פתיחים. בתפריט רשימה לא קצרה של מנות ראשונות כמו אצבעות פולנטה, סלקים צלויים, קרפצ׳יו קולרבי, ברוסקטה טטאקי טונה ועוד. לעיקרית יש כאן מנות ביסטרו טובות כמו סופלקי פרגית, שניצל ופירה, פילה דג וירוקים, או סמאשבורגר, וגם סלטים מושקעים, פסטות תוצרת בית ועוד. (טווח מחירים 25-190 שקלים).
עתיר ידע 4 כפר סבא. לא כשר
9 צפייה בגלריה
סנטה, אסף זרוג
סנטה, אסף זרוג
מרווח ואלגנטי. סנטה
(צילום: יואב גורין)

יצחק ויהודה, תל יצחק

בתחנת הדלק דור אלון, שבכניסה לתל יצחק, פתחו קבוצת השפים והמסעדנים של "הקבינה" ו"חמש" יחד עם האנשים של "תל יצחק בייקרי", מסעדה של אוכל ביתי מהיר, אבל מוקפד, עם טעמים וסגנונות מסורתיים ומחשבה יצירתית. התפריט מציע כריכים בלחם פרנה אוורירי ורך או מנות ביתיות בצלחת נדיבה. בקטגורית הכריכים תוכלו להתפנק עם כריך סמאש קבב טלה, או כריך מסחאן עוף מפורק. בקטגורית המנות הביתיות תמצאו קציצות דגים חריפות, מרק קובה וקוסקוס.
9 צפייה בגלריה
יצחק ויהודה, תל יצחק
יצחק ויהודה, תל יצחק
יצחק ויהודה, תל יצחק
(צילום: שני בריל)
יש גם צלחות של סופריטו בקר או שניצל פרגית וגם כמה סלטים מעניינים כמו סלט קייל עם תפוח אדמה מטוגן ופרוסות בריסקט, או בוריקה שמוגש בתוך צלוחית טחינה חריפה (טווח מחירים 58-21 שקלים). אפשר להזמין ולקחת הביתה לסופ"ש מנות מפתות כמו קובה סלק, בורקס בשר, מפרום או ממולאים, וסלטים של שבת כמו מטבוחה צהובה, סקורדליה או צ׳רשי (טווח מחירים 88-15 שקלים).
תחנת הדלק דור אלון תל יצחק. כשר

בייגלס, קריית אונו

מקום חדש קטן וחמוד שמגיש כריכי בשר מסוגים שונים בתוך בייגלס. הכריכים גדולים ויצירתיים, ומוגשים לצד תוספת של תפוח אדמה אפוי או בטטה, צ׳יפס, שתיה קלה ורטבים תוצרת המקום. יש כאן למשל בייגל עם בריסקט מעושן מפורק, צימיצ׳ורי וריבת בצל, בייגל הודו מפורק מעושן עם כרוב סגול ומיונז שום, וגם בייגל קורנביף, רידיפיין או קריספי צ׳יקן (טווח מחירים 72-60 שקלים).
הנשיא 57 קריית אונו. לא כשר

משק עפאים, תל אביב יפו

משק עפאים, בית הקפה והמעדנייה המיוחדים של ינון והדיי עפאים, מגיעים סוף סוף לתל אביב יפו. משק עפאים הוא חווה חקלאית המחולקת לשניים, זו שבערבה וזו שבעמק האלה. לחווה יש לול אורגני, ירקות משק ודיר עיזים אורגני והתוצאה היא תוצרת משגעת של ביצים, גבינות עיזים ומוצרי חלב, ירקות, שמן זית, ריבות ומרקחות, זיתים ועוד. חנויות המשק הן גם בתי קפה מצוינים עם מאפים מופלאים ומנות מרהיבות שלא תמצאו בשום מקום אחר, הכול מיוצר מחומרי גלם תוצרת הבית. אל שלושת המיקומים, שניים מהם בירושלים ואחד במכבים רעות, מצטרפת סוף סוף החנות בתל אביב במתחם עדנה בצפון יפו. אפשר לקנות במעדנייה ביצים, גבינות, דבש, זיתים, לחמים, עוגות ומאפים. למקום יש תפריט קטן ומצוין שכולל כמה מנות המתאימות לארוחת בוקר, ביניהן גם הבוקרסון המפורסם (בורקס ממולא מבצק קרואסון), ועוד כמה מנות של גבינות, כריכים וקרקרים שהולכים מצוין ליד הקפה בפינה השקטה והיפהפייה הזו ביפו. בחודשים הקרובים ייפתח לוקיישן נוסף של משק עפאים במלון ג׳ורג׳ בצומת מעריב.
משק עפאים. דרך שלמה 6, בית עדנה, תל אביב יפו. כשר בהשגחת צהר
9 צפייה בגלריה
משק עפאיים
משק עפאיים
ברוכים הבאים לתל אביב. משק עפאים
(צילום: רעות סהר)

קפה 16, תל אביב

בשבוע שעבר השיקה רותי ברודו את קפה 16, בית הקפה שלה הצמוד להרצל 16, שיושב בחזית הבניין שדלתותיו פונות אל הרחוב. מגישים פה את האוכל המצוין והפשוט של קבוצת R2M, כריכי בוקר קטנים עם טונה, סלט ביצים ואבוקדו, יוגורט וגרנולה, מאפי בוקר מתוקים ומלוחים המוכרים לנו מהבייקרי, סלט קיסר המוכר לנו מהקופי בר, כמה מנות אסיאתיות אהובות, טוסטים, סנדוויצ׳ים של צהריים כמו באן עוף או קריספי צ׳יקן, והכול לצד קפה מצוין ומשקאות נוספים. כמו בכל שאר המקומות של הקבוצה שעה לפני הסגירה יש כאן הפי האואר מסורתי והכול ב-20 אחוז הנחה.
הרצל 16 תל אביב. לא כשר
9 צפייה בגלריה
רותי ברודו
רותי ברודו
בית קפה נוסף לרשימה. רותי ברודו
(צילום: יונתן בלום)

תל אביב ,Mi Va

כבר לפני חודשיים נפתחה המסעדה האיטלקית הקטנה הזו בדיזנגוף כחלק מגל מסעדות חדשות וסוחפות שנפתחו ברחוב בתקופה האחרונה, ביניהן למשל ABCD הדרוזית, שה ויוי הצרפתית של גיא גמזו, בר היין מיליו ועוד. מי ווה היא טרטוריה איטלקית של השף הצעיר שחר בן גלים (רק בן 23) שמגדיר את המקום כאוכל איטלקי אותנטי עם קצת פיוז'ן במחירים מאוד סבירים. יש כאן סלט קיסר עם ביצה רכה, סלט תותים וחסה לאליק בוויניגרט בלסמי לבן, ברוסקטות עם דג לבן, פולנטה עם כמהין, ניוקי רוזה וערק, פיצטה, פסטות עבודת יד, וגם כמה קינוחים שעושים חשק להגיע לסוף. מה עוד? תפריט יין מכובד ורשימת קוקטיילים לא קטנה. אה, כן, כדאי להזמין מקום מראש כי אתם לא היחידים שזה נשמע להם ממש טוב. (טווח מחירים 68-19 שקלים).
דיזנגוף 122 תל אביב. לא כשר

קפה פלאזה, תל אביב

בר, קפה ומסעדה חדש בכיכר דיזנגוף עם תפריט אוכל אירופאי ותפריט קוקטיילים מעניין. המקום משדר אווירה של נוחות ואלגנטיות ברקע מוזיקה צרפתית נעימה שנותנת תחושה של חו"ל. בתפריט מנות ארוחת בוקר ובראנץ׳ כמו מקושקשת רכה לצד אבוקדו, סלמון מעושן, גבינת ברי וקרואסון פרעצל, או ביצים עלומות על קרואסון פרעצל עם סלמון מעושן ותרד, וגם מנות קלילות יותר לצהריים והלאה כמו טרטר דג בוויניגרט למון גראס, סלט עגבניות שרי ובוראטה או פסטה פטריות יער ומירין. בקפה פלאזה מתגאים במיוחד בקוקטיילים המחולקים לשלוש קטגוריות - רויאלים מתובלים על קוביית קרח ענקית, שפריצים בהשריה עם צמחים ותבלינים או קוקטיילים של המקום הקרויים על שמות הכיכרות הגדולות בעולם (טווח מחירים 69-32 שקלים).
כיכר צינה דיזנגוף 3 תל אביב. לא כשר
9 צפייה בגלריה
פלאזה קפה
פלאזה קפה
תחושה של חו''ל. קפה פלאזה
(אסף קרלה)

סופר המזרח, ירושלים

רפי רביבו ושף זכאי חוג'ה, השניים שעומדים מאחורי מסעדת ג'קו סטריט והנקסט דור הסודי ג'קו סאן, עושים זאת שוב ופותחים את הג'קו סאן בגרסתו החדשה: סופר המזרח. מדובר במסעדה חדשה וגדולה בדרך בית לחם שמצליחה לעשות שוב את מה שעשו בג'קו סאן - להפתיע. אם אז הכניסה הייתה דרך מקרר, הפעם לסופר המזרח תצטרכו להיכנס דרך מכולת אסיאתית מגניבה והקופאית היא בעצם המארחת שתכניס אתכם דרך דלת סודית. התפריט מציע מגוון מנות מעולמות שונים: מסושי ודגים נאים, סלטים אסיאתיים ומנות נודלס, ועד סמאש בורגר, סטייקים, שיפודי יקיטורי מעניינים, מרקי ראמן, באן קריספי צ'יקן ועוד. המנות כאן גדולות ומאפשרות חלוקה, ויש כאן גם בר אלכוהול שיספק את כל הצרכים שלכם. למרות שהוא נפתח באוקטובר בטיימינג בעייתי, הירושלמים רק שיוועו למקום כזה, טרנדי וכשר, ואם תנסו להזמין מקום תגלו שתצטרכו לחכות כמה ימים עד שיתפנה אחד כזה.
דרך בית לחם 34 ירושלים, כשר
9 צפייה בגלריה
סופר המזרח
סופר המזרח
מנות גדולות שמאפשרות חלוקה. סופר המזרח
(צילום: אסף קרלה)