אפשר להגיד מה שרוצים על המוסד המיושן של מישלן, ואפשר להתווכח אם החוויה מתישה או לא, אבל אי אפשר לקחת מהם את היוקרה והסטיייל. ארוחה במסעדת מישלן זה כמו נהיגה במזארטי, אתם יכולים לדמיין את זה אבל לא תדעו באמת עד שלא תלחצו עם הרגל על הגז: המפות הלבנות; המלצר שיודע למלא לך את הכוס בשנייה שהיא התרוקנה, וגם יודע אם הזמנת מים מוגזים או לא; התזמון שבו כל צלחת נוגעת בשולחן; וכמובן הטקסיות המהפנטת.
אז בין אם אתם מתכננים לטוס במקרה לאחד היעדים האלה ומוכנים לשלם את המחיר (יקר, בטח יקר), או אם אתם מסתפקים רק בפנטזיה - אלה חמש מסעדות מומלצות עם שלושה כוכבי מישלן, המקסימום האפשרי בדירוג.

מסעדת Geranium, קופנהגן דנמרק

גרניום היא המסעדה הראשונה בדנמרק שזכתה בשלושה כוכבי מישלן. לפני כחצי שנה היא גם נבחרה למסעדה הטובה בעולם על פי World's Best 50 Restaurants List. השף רסמוס קוופיד (Rasmus Kofoed) הוביל את המסעדה ממקום 49 בשנת 2012 ברשימת 40 המסעדות הטובות בעולם, עד למקום הראשון, בו זכתה, כאמור, השנה.
1 צפייה בגלריה
גרניום, קופנהגן
גרניום, קופנהגן
גרניום, קופנהגן: שלושה כוכבי מישלן ומקום ראשון ב-50 המסעדות הטובות בעולם
(צילום מתוך אתר המסעדה)
המסעדה ממוקמת בקומה השמינית בפארק FEALLADPARKEN ומהמסעדה אפשר להשקיף על גנים ירוקים, גגי הנחושת וטחנות רוח. לאחרונה המסעדה שינתה לחלוטין את התפריט שלה, ועכשיו מדובר בתפריט ללא בשר הכולל 20 מנות מעוצבות שמצטלמות יפה לאינסטגרם - ממתאבנים ועד לקינוחים, כולם מגיעים מהמטבח האירופאי, הסקנדינבי והדני.
השף מספר כי בתפריט החדש יש לכל מנה השראה אחרת מהעולם: מביקור בארמון ורסאי, מהטבע הפראי או מהאוקיינוס. המנות ששווה לדגום שם: מסורת דנית - הרינג מלוח באצות פריכות עם גבעולי שמיר ואקוואויט (משקה סקנדינבי מסורתי); סלק מבושל - אוכמניות מיובשות וחזרת; פטריות יער- עם בירה, חלמון ביצה מעושן ולחם שיפון.
ארוחת ערב - שלישי ורביעי 18:00-23:00, שישי ושבת בין 18:30-23:30; ארוחת צהרים - בימי שישי ושבת בין 12:00-15:30
Per Henrik Lings Allé 4, 8. Sal, 2100 København, Denmark

מסעדת DiverXO מדריד, ספרד

תפריט המסעדה מאופיין כגסטרונומי, כאשר כל מנה היא אומנות בפני עצמה. התפריט כולל 12 מנות מפתיעות עם טעמים חזקים בהשראת המטבח האסייתי וקינוחים בשילוב טעמים מלוחים.
השף דאביז מונוז (Munoz Dabiz) זכה בתואר השף הטוב בעולם לשנת 2022 (בדירוג מאה השפים הטובים בעולם, שגם השף איל שני נכלל בו), והמסעדה היא למעשה מוסד פורץ דרך - גם בקונספט הקולינרי וגם בעיצוב הפנים, הכולל חזירים מעופפים, גולגולות ומאות פרפרים ונמלים ענקיות. השף מציע תפריט טעימות ייחודי המשלב אלמנטים שונים מהעולם היוצרים טעמים של תחושת חופש. המטבח של המסעדה דוגל בחדשנות, ויוצר בכל פעם מנות נועזות ומפתיעות עם טעמים מנוגדים.
בין המנות שכדאי לטעום יש בועת דומדמניות שחורות - גאנש קוקוס, שום שחור, בועת דומדמניות שחורות וליקוריץ עם גלידת קוקוס יפנית; ריזוטו חמאה עם כמהין - פודינג אורז שמבושל כמו ריזוטו, עם חמאה מוקרמת, אגוז מוסקט וסלק, עוגיות זיתים שחורים וספגטי עם יין מדיירה; בטן טונה אדומה עם עגבניות ביתיות שבושלו במשך 24 שעות.
רביעי-שבת - ארוחת צוהריים 13:00-17:30; ארוחת ערב 19:30-2:30
C. del Padre Damián, 23, 28036 Madrid, Spain

מסעדת Uliassi סניגליה, איטליה

מסעדת המישלן שנפתחה בשנת 1990 שייכת לאחים מאורו וקטיה אוליסי שנולדו וגדלו בסניגליה, והיא פועלת בהשראת הים האדריאטי עליו היא משקיפה. המטבח מציע מגוון תפריטי טעימות בקונספטים שונים, כמו תפריט "המעבדה" שכולל ארוחת ערב בת עשר מנות על בסיס פירות ים, ותפריט "המשחק" המתבסס על מנות בשריות. מדי שנה המסעדה מוסיפה 10 מנות חדשות המורכבות ממנות היסטוריות.
המנות המומלצות כאן הן אווז צלוי עם תה דובדבנים, כבד אווז ופירות יער; ספגטי קר עם סרטנים, אפרסק ועלי אקליפטוס; ומנה מרעננת במיוחד של קינוח קרם גרניטה כתומה עם ירקות פריכים ואפרסק.
ראשון, רביעי-שבת: ארוחת צוהריים 12:30-14:15, ארוחת ערב בין 19:45-22:00
Banchina di Levante, 6, 60019 Senigallia AN, Italy

מסעדת Frantzen בסטוקהולם, בשוודיה

23 מקומות בערב יש במסעדה הזאת, המציעה תפריט יוקרתי ועשיר עבור כאלה שיכולים לשלם. שף המסעדה ביורן פרנצן (Bjorn Frantzen) מציע ללקוחותיו מסע קולינרי המשלב בין המטבח הנורדי למטבח האסייתי והוא משתמש בטכניקות בישול מסורתיות ומודרניות יחד. למסעדה הזאת יש תפריט אחד בלבד גם לארוחת הצוהריים וגם לארוחת הערב, הכולל מקבץ מנות ובהן סקאלופ, לובסטר כחול, וסורבה מלון.
שווה להזמין סורבה דומדמניות שחורות עם פלפל שחור, מרנג, ליקוריץ ועלי הדר; אספרגוס ירוק- מחית אפונה, רוטב אספרגוס לבן מותסס, פטריות מורלים ופיסטוק; סלמון כבוש ברוטב חרדל מיסו מתוק עם שמיר וביצי פורל.
שלישי-חמישי 11:30-23:30, שישי 11:30-22:30
Klara Norra kyrkogata 26, 111 22 Stockholm, Sweden

מסעדת Arpege פריז, צרפת

השף אלן פאסאר עשה מהפכה בצלחת, בשעה שהחליט כי תפריט המסעדה שלו יאופיין בירקות, בעיקר בשל חיבתו לגננות. אבל הירקות של פאסאר הם לא סתם ירקות. זה מתחיל בירקות אורגניים מובחרים וממשיך במנות מופלאות.
פאסאר הוא שף מזה 35 שנה, שבמשך שנים עקב אחרי האופן שבו סבתו בישלה. המטבח שנחשף אליו כילד, הוביל את פאסאר לצמרת הקולינריה בעולם, ואת המסעדה שלו לתואר אחת המסעדות המובילות בעולם. המסעדה קיבלה 3 כוכבי מישלן ב-1996.
בין המנות המובילות את התפריט שלו יש סושי סלק עם צנון צלוי, ירקות שורש ברוטב חמוץ מתוק ומקרון ארטישוק ירושלמי - פאסאר מניח את הארטישוק במרכז המקרון, מוזג מעליו רוטב שוקולד וסוגר הכל באגוזי לוז.
שני-שישי: ארוחת צוהריים 12:00-14:30, ארוחת ערב 19:30-22:30
84 Rue de Varenne, 75007 Paris, France

ההמלצות באדיבות תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שבה משתתפות כ-50 מדינות, ונפתחה היום (ג') באקספו תל אביב, ומארחת שפים ומסעדנים מהעולם