שיבושי התנועה במוצאי שבת ברחוב קפלן בתל אביב כתוצאה מההפגנות נגד המהפכה המשפטית, משפיעים גם על עסקים באזור, ובראש ובראשונה על מסעדות הממוקמות סמוך לצומת עזריאלי החסום, מוקד ההפגנה.
כך, במסעדת "a" היוקרתית שממוקמת בבניין עזריאלי שרונה, השתנו לעת עתה שעות הפתיחה, ובחודש האחרון אורחים יכולים להגיע למסעדה של השף יובל בן נריה רק עד השעה 20:30.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
(צילום: יריב כץ)
"ימי שבת בתל אביב השתנו. אנחנו משתנים. ולכן, לאור מיקומה של המסעדה על ציר ההפגנות המרכזי - קיבלתי החלטה לאפשר לאורחים ולצוותים שלנו להתפנות בערבי שבת. המשמעות היא שמעתה ועד להודעה חדשה - מסעדת a תעצור כניסת אורחים במוצ"ש בשעה 20:30 והעסקית תוגש עד השעה 18. זה הזמן לדמוקרטיה. זה הזמן שלכם", כך כתב השף בן נריה בחשבון האינסטגרם שלו.
אבל בן נריה לא לבד: מסעדת "יפו תל אביב" של השף חיים כהן הממוקמת על רחוב יגאל אלון סמוך למוקד ההפגנות, נסגרה גם היא הערב (מוצ"ש), ולא מקבלת אורחים.
במסעדת "פופ אנד פופ" הממוקמת ברחוב הארבעה בתל אביב, נתלה מוקדם יותר שלט על הדלת המודיע על הסגירה, ומפנה אצבע מאשימה לגבי האחרים לסגירה הכפויה - לוין, רוטמן, סמוטריץ' ובן גביר. צילום של השלט בכניסה למסעדה פורסם בפוסט שעלה לפייסבוק, ובו כתבה אחת הסועדות כי הגיעה למסעדה ושם חיכתה על הדלת הודעה: "המסעדה סגורה", כך נכתב על דלת המסעדה, "הערב (שבת) מסעדת POP&POPE תהיה סגורה בזכותם של האנשים הבאים: יריב גדעון לוין, שמחה דן רוטמן, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר. בעקבות התיקון לחוק האפליה אנו גם אוסרים את כניסתם של אנשים אלו למסעדה ולקומה 14 במגדלי הארבעה".
מהמסעדה סירבו לפי שעה להגיב על הדברים, אך השלט הוסר ומאז גם הפוסט בפייסבוק הוסר.
2 צפייה בגלריה
פופ אנד פופ שחף שבתאי
פופ אנד פופ שחף שבתאי
מסעדת פופ אנד פופ של שחף שבתאי
(צילום: שי שבירו)
בפני המסעדנים עומדות במצב כזה של שיבושי תנועה קשים שתי ברירות - ושתיהן גרועות: האחת, להישאר פתוחים, לשלם כרגיל לעובדים, לקנות חומרי גלם ולקוות שלא יהיו יותר מדי ביטולים בעקבות קושי בהגעה למקום; והשנייה - לסגור. כל עוד מדובר על מסעדות שף שמתכוננות מראש לסרוויס עם מבחר מנות בתפריט, האופציה הראשונה כרוכה בסיכון גדול יותר להפסד. כך או כך, את המכה מרגישים בכיס.
מלצר שעבד באחת המסעדות שנסגרה סיפר: "איפה שאנחנו נמצאים שומעים צעקות במגאפון, שומעים ניידות, אנשים מסתובבים מתחת לחלון שלנו עם דגלים וזמבורות. רואים אורחים שלא נעים להם מכל הסיטואציה וזמן השהייה במסעדה מתקצר בצורה משמעותית בערבים של הפגנה".
רק בתחילת השבוע נסגרה מסעדת "מסה", הממוקמת גם היא ברחוב הארבעה, באזור חסימות הכבישים. "ההפגנות באיילון ובעזריאלי ממש על הראש שלנו, דרכי הגישה למסעדה סגורות מאז שהתחילו לחסום פעמיים בשבוע את הכבישים", אמר אחד העובדים ל-ynet. "בגלל ההפגנות סגרו את כל הכבישים ולאט-לאט התחלנו לדעוך. עד חודש דצמבר הכל היה מעולה, אבל מאז שהתחילו לחסום את הכבישים פעמיים בשבוע - בגלל השיבושים ובגלל ההפגנות - אנשים פשוט לא יכלו להגיע למקום - לא הגיעו לבר ולא הגיעו למסעדה".