היא הייתה בת 55 עם משרה קבועה וחור ענקי בלב, כשהחליטה שהיא מתפטרת מעבודתה אחרי 33 שנה ומתגייסת, כנגד כל הסיכויים, לפתוח מחדש את מסעדת מנצ'וק של בנה דין, שנספה בחורף לפנ שלוש שנים באסון המעלית בשכונת התקווה, יחד עם בת זוגו סתיו הררי. עכשיו, הודיעה שלומית שושני שהיא סוגרת את המסעדה ומפסיקה את הפעילות.
3 צפייה בגלריה
דין שושני
דין שושני
דין שושני ז"ל: לא השאיר אחריו מתכונים
"לא הגיעו מספיק אנשים בשביל להחזיק את המקום", אמרה שלומית שושני ל-ynet, "היה לי קשה מאוד להמשיך עם זה ככה והחלטתי לסגור. קשה לי עם הסגירה אבל ניסיתי למשוך כמה שאפשר, שימחתי הרבה אנשים שאכלו אצלנו ושהיה להם כיף אצלנו, אבל הגיע הזמן להמשיך. הכאב הקבוע שאני חשה בלב מאז האסון וגם ההתמודדות הכלכלית במסעדה זה יותר מדי בשבילי, אז החלטתי שזהו, אני עוברת הלאה. כרגע אני לוקחת לי פסק זמן לחשוב, ואני מקווה שבעתיד אעשה משהו בקונסטילציה אחרת".
את מסעדת מנצ'וק פתח דין שושני באוקטובר 2019, רק חודשיים וחצי לפני מותו הטרגי באסון. אביו, ציון שושני, הגשים לו חלום ופתח עבורו מסעדה צמחונית בשכונת ביצרון בתל אביב. דין ובת זוגו סתיו נספו בינואר 2020 באסון שזיעזע את המדינה ובו כאמור מצאו שניהם את מותם. לאחר הטרגדיה, השותף של דין בבית הקפה המשיך להפעיל את המקום, אבל מהר מאוד הגיעה הקורונה, והמקום נסגר יחד עם שאר המסעדות בארץ וברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
שלומית שושני, מנצ'וק
שלומית שושני, מנצ'וק
שלומית שושני, מנצ'וק: עזבה מקום עבודה אחרי 33 שנה בשביל להמשיך את החלום של בנה
(צילום: ירון ברנר)
חודשים ספורים לאחר מכן, כשהתחיל עולם המסעדנות לגלות סימנים של התאוששות ומסעדות ובתי קפה חזרו לפעילות, בחר השותף שלא להמשיך להפעיל את המסעדה, והמקום נשאר סגור. אחרי שלא היה מי שימשיך לתפעל אותה, שלומית שושני החליטה לעשות מעשה ולקחת את המשימה על עצמה. כך, בגיל 55, היא עזבה מקום עבודה קבוע אחרי יותר משלושה עשורים כמזכירה בחברה גדולה לייבוא מכוניות בראש העין, והחליטה בצעד אמיץ, להמשיך ולהפעיל את המסעדה בשכונת ביצרון. את העבודה המשרדית היא החליפה באפיית לחם, בפיתוח מתכונים במטבח ובאירוח הלקוחות שהיו פעם הלקוחות של בנה.
במאי 2021 מסעדת מנצ'וק נפתחה מחדש. כל בוקר שלומית הייתה מגיעה למקום, חוגרת סינר, ומתחילה לאפות ולבשל. מנת הדגל של המקום הייתה המנצ'וק, ממרח ירקות בארבעה טעמים, שעליו ירקות צרובים וביצה עלומה - או קציצת קינואה.
3 צפייה בגלריה
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
דין שושני וסתיו הררי ז"ל
בראיון שערכנו איתה עם הפתיחה המחודשת של המקום אמרה שושני ש"להשאיר את המקום פתוח זה גם להשאיר משהו מדין. לא יכולתי לשאת את המחשבה שהמקום של דין ייסגר. לא יכולתי לסבול את זה שהמקום של דין והמנה שהוא המציא, ייעלמו, ואמרתי לעצמי שאם אף אחד לא מוכן להמשיך את זה - אז אני אמשיך. מעולם לא התעסקתי במסעדנות, הייתי מבשלת בבית ומכינה אוכל של בית. אימא שלי לא הייתה בשלנית גדולה ולי לא היה מושג בבישול, אבל ברגע שהתחתנתי התחלתי לבשל. אחרי האסון ניסיתי לשחזר את המנצ'וק, המנה שדין המציא. עבדתי על זה הרבה עד שהגעתי לטעמים. המנצ'וק זה קניין רוחני של דין".
מנצ'וק, מנת הדגל, הייתה קרם בסיס שעליו ירקות צרובים. דין לא השאיר אחריו מתכונים, אבל בשבועיים האחרונים לחייו הוא עבד במטבח של המסעדה עם טבח הכנות שעזר לו, והוא זה שעזר לאם לשחזר את המנה. "אני לא רוצה שהמקום הזה יהיה אנדרטה לזיכרו", היא אמרה אז, "אלא מקום של שמחה וצמיחה ולא של עצב או מועקה. קשה לי לדבר על המקרה וקשה לי להעלות את זה מול הלקוחות. אני רוצה שאנשים יבואו ותהיה להם אנרגיה מדהימה. דרך המנה של דין אני רוצה להעביר את האהבה שלו לאוכל ולעולם הקולינריה".
היום (ד'), כאמור, תם ונשלם הפרק הזה בחיי משפחת שושני, ומסעדת מנצ'וק בשכונת ביצרון נסגרה אחרי שלוש שנים וחצי של פעילות.