עשרות לקוחות שביצעו הזמנה של אוכל מוכן לחג מהקייטרינג של רן שמואלי, נשארו ללא אוכל בחג, ובמקום להתענג על המטעמים של השף שמואלי, הם מצאו עצמם מול שולחן ריק. עמוד הפייסבוק של הקייטרינג הוותיק של רן שמואלי גועש ורוחש מזה יממה. "הזמנו אוכל מוכן מוכן לחג מהקייטרינג, האוכל היה אמור להגיע עד השעה 13:00 ועד עכשיו הוא לא הגיע", סיפרה מירי מרום, אחת מהלקוחות שביצעו הזמנה ולא קיבלו אותה. "מהבוקר אני מנסה להתקשר לשם ואין מענה בשום טלפון, ניסיתי לחייג בכל דרך וגם הגעתי לטלפון של אשתו והשארתי לה הודעה בפייסבוק".
●לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים באוכל - הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו
4 צפייה בגלריה
שף רן שמואלי: "נפצה את כולם"
שף רן שמואלי: "נפצה את כולם"
שף רן שמואלי: "נפצה את כולם"
(צילום: ירון ברנר)
מרום, שנואשה מלהמתין לאוכל, נכנסה לדף הפייסבוק של הקייטרינג ושם גילתה, להפתעתה, כי היא לא היחידה: "ראיתי בפייסבוק שעשרות אנשים כבר מאתמול מתלוננים של כך שהאוכל לא הגיע. ברגע שראיתי שזה עוד אחד ועוד אחד, התחלתי להבין שאני נמצאת בברוך, כי עוד שנייה מגיעה המשפחה ואין לי פירור אחד של אוכל להגיש להם".
4 צפייה בגלריה
קייטרינג רן שמואלי
קייטרינג רן שמואלי
(צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק)
גם את כתבת תגובה בעמוד של הקייטרינג?
"בהחלט. כשפתחתי את הפייסבוק ראיתי שיש עוד מלא אנשים שנפגעו, אז פניתי אליהם, אחד אחד, ואמרתי להם שאני עורכת דין ואני מתכננת להגיש תביעה, וביקשתי שיצרו איתי קשר בפרטי. פנו אלי עשרות אנשים שנפגעו וביקשו להצטרף לתביעה. רק בערב הקייטרינג נזכר להעלות פוסט וכתב שהם רוצים להתנצל ושהם נכשלו. כל זה סיפורים. אני חושבת שאחרי שהם הבינו שיש עורכת דין שפונה לכל האנשים הם הבינו שהבעיה היא הרבה יותר גדולה".
אז מה עם האוכל למשפחה?
"אני מרגישה מזעזע. בגלל לחץ של זמנים החלטתי להזמין קייטרינג, כי ידעתי שלא אצליח להכין בעצמי. את כל הארוחה הזמנתי מהם, כרגע אין לי שום דבר להגיש. הילדים יושבים ומחכים שיהיה אוכל, ואני עומדת ומכינה עכשיו כמה דברים. אם הם היו מעדכנים לפני כן שיש בעיות, היינו מתארגנים אבל עכשיו אני תקועה ללא אוכל בערב חג".

מצטערים, כשלנו

מרום, כאמור, לא לבד: בעמוד הפייסבוק של הקייטרינג הצטברו עשרות תלונות, שרובן כבר הספיקו להימחק, של לקוחות שקרה להם מקרה דומה לזה של מרום. "ההזמנה לחג לא הגיעה", כתב אחד הלקוחות, "יצרתי אתכם קשר לפני שלוש שעות, הבטחתם לעדכן, ומאז אין אות חיים ממכם. האם יהיה לי אוכל על השולחן היום?". בתגובה אחרת של לקוחה נכתב: "התחייבתם שההזמנה תגיע עד השעה 17:00, והשעה עכשיו כבר 20:00. כל האורחים הגיעו כבר לפני שעה, השירות שלכם מתחת לכל ביקורת ועוגמת הנפש גדולה".
כבר אתמול פורסמה התנצלות בעמוד הפייסבוק של הקייטרינג, בה נכתב: "קודם כל סליחה שאנחנו מתעכבים. עומסי תנועה בלתי נתפסים, כמה תאונות דרכים (לא עלינו) ופקקי ענק מעכבים חלק מהמשלוחים שלנו. אנחנו על זה ולגמרי בדרכנו אליכם".
4 צפייה בגלריה
קייטרינג רן שמואלי
קייטרינג רן שמואלי
(צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק)
הערב, פורסמו שני נוסחים של הודעות התנצלות, כשכבר בראשונה הפיאסקו היה מונח על השולחן: "אנחנו רוצים להתנצל. כשלנו", כך נכתב שם, "כל מה שיכול היה לקרות - קרה. החל מהזמנות שלא התקבלו באתר, דרך מחסור בכוח אדם ומשאיות שהתקלקלו בדרך. כל זאת הוביל לכך שחלקכם קיבלתם את המשלוח בעיכוב ואחרים לא קיבלו כלל את ארוחת החג שהזמינו, וגרוע מכל - לא עדכנו אתכם במתרחש. אנחנו לוקחים אחריות מלאה על ההתנהלות שבגינה נותרתם ללא ארוחת חג ורוצים להבטיח לכם שבצאת החג נדאג לדבר עם כל אחד מכם שנפגע ולטפל במקרה באופן אישי. אנחנו שבורים ומצטערים שכך מתחילה השנה החדשה שלכם, ושלנו. מתנצלים ומבטיחים שנעשה הכל להשיב את האמון שלכם בנו".
4 צפייה בגלריה
קייטרינג רן שמואלי
קייטרינג רן שמואלי
ההודעה השנייה שפורסמה הערב על ידי רן שמואלי
(צילום מסך מתוך חשבון הפייסבוק)
ההודעה השנייה, שפורסמה רק לפני שעה קלה על ידי השף שמואלי בעצמו, הייתה טוטאלית יותר: "שום דבר לא יכול להסביר את הכאב הגדול שאנחנו חשים כרגע לנוכח כמה עשרות לקוחות שלא קיבלו את ארוחת החג שהם הזמינו מאיתנו מבעוד מועד. אני כואב ברמה האישית וכותב באמצע ביצוע משלוחים. מכשול טכני באתר מנע מאיתנו לראות חלק נכבד מההזמנות, ועוד מקרה מצער של משאית שנתקעה בפקקים עם מספר לא מבוטל של מנות, מנעו מרבים לקבל את ההזמנה עליה שילמו לארוחת החג. אנחנו מנסים לתקן את המעוות ומבינים שלא נצליח להגיע לכולם, אבל בהחלט נדאג לפצות כל אחד ואחד. מי שמכיר אותנו יודע שהיושרה והמקצועיות שלנו עומדת לנגד עינינו תמיד. כשלנו כאן ואני מתנצל באופן אישי מעומק לבי".
בעקבות פניית ynet מסר השף רן שמואלי בתגובה: "עשינו כל מה שיכולנו, אנחנו מאוד מתנצלים וכואבים. לא הייתה לנו שום כוונה שדבר כזה יקרה, הכוונות שלנו היו טובות. בחג שעבר זה עבד נהדר - ולצערי השנה פחות. אני מבין שכועסים, אנחנו נפצה את כולם".