אשדוד התברכה ב-99 עדות וקהילות, וכך, הודות למהגרים מהעליות השונות, ההיצע הקולינארי בעיר מגוון במיוחד. מסעדנים רבים שגדלו בעיר נשארים בה ופותחים עסקים, וכך אנחנו מקבלים שם תמהיל מופלא של אוכל רחוב ומסעדות פועלים לצד מקומות צעירים ותוססים המציעים גם חוויית בילוי.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
כדי להנגיש את טעמי העיר הזאת לכמה שיותר חובבי אוכל, נוסד שם פסטיבל "עמים וטעמים", שמתקיים עכשיו בפעם השישית בפארק גן אלישבע, בתאריכים 31/5-1/6. בפסטיבל יהיו 50 דוכנים שמציעים מנה ב-15 שקלים בלבד. בנוסף לאוכל יהיו שם גם הופעות מוזיקליות במה שמסתמן כבילוי לתחילת הקיץ.

פסקדו: ברמונדי וגרגירי חומוס

14 שנה חלפו מאז שהשף יחי זינו הקים עם ערן זנו את "פסקדו", והיא לא מפסיקה להצדיק את מקומה הנישא בצמרת המסעדנות הישראלית. בשנה שעברה פסקדו הגיעה למקום ה-24 ברשימת המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה בטקס שנערך באבו-דאבי. מהטקס הזה היא יצאה גם עם התואר "המסעדה הכשרה הטובה ביותר במזרח התיכון".
10 צפייה בגלריה
פסקדו אשדוד
פסקדו אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
"מה סוד ההצלחה שלנו? פשטות, חומרי גלם טובים וטעמים חזקים", מצטנע זינו, שכבר זכה לכינוי "מכשף של דגים". "יש אצלנו שלושה מרכיבי מפתח: מלח, שמן זית ובצל על כל צורותיו. התפריט משתנה בהתאם לעונה". אסור להחמיץ כאן מנות כמו כנף מטוגנת או "לברק פשוט", שעליו סוחטים עגבניות ומתבלים בשמן זית, אורז משגע, קוביות דג וטחינה, חלה עם טונה אדומה, חציל ומיונז. עסקיות הצהריים (החל מ־125 שקל) מאפשרות להתוודע לגאוניות של זינו בסכומים שפחות חורכים את הכיס.
10 צפייה בגלריה
פסקדו אשדוד
פסקדו אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
המנה שתוגש בפסטיבל: דג ברמונדי וגרגירי חומוס בזעפרן, אורגנו, צ'ילי וג'ינג'ר. "הכינו אותה היהודים האנוסים בספרד. היא מאוד מודרנית ביחס למאה ה־14", מספר זנו. "החלפתי את הצימוקים בבצל מטוגן. גיליתי לאחרונה שאמא שלי מכינה את המנה הזאת, אבל במקום דגים היא משתמשת בגרונות עוף".
מרטין בובר 1/12 אשדוד, 08-8523063

עלמא: בטטה אפויה עם שמנת חמוצה

אחרי ששוטטו בארץ ובעולם וצברו ניסיון, החליטו השף אייל דיין (האח של הזמרת יובל דיין) יחד עם גבע מיימון ואבירם אזולאי, שלושה חברי ילדות מאשדוד, לחזור לעיר הולדתם ולהקים את "עלמא", הקרובה לחוף הים. זוהי מסעדה חלבית ים-תיכונית (עם נציגות רבה למטבח האיטלקי) ששמה דגש על דגים וירקות ומסתמכת על תוצרת וגידולים מקומיים. המסעדה, שנפתחה לפני שש שנים, צברה קהל אוהדים מושבע ומגוון.
10 צפייה בגלריה
עלמא אשדוד
עלמא אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
"זה קהל מגניב, הכל מהכל. עלמא היא של כולם", מיידע מיימון. "אתה יכול לראות משפחות חוגגות יום הולדת של הסבתא, לצד דייט רומנטי וחבורת צעירים שלוגמת בירה. באים לבלות אצלנו כי טוב וכיף פה". התפריט משתנה בהתאם לעונה. בקיץ הקרוב יתווספו סלט ענבים, מנות תירס וכן קולרבי בתנור. בין מנות הדגל: ארטישוק וסלקים אפויים, לברק בתנור, דג בטאבון, ריזוטו פטריות. בצהריים יש עסקית. בימי שישי אפשר ליהנות מבראנץ' מושקע. האוכל כשר, אבל המקום פתוח גם בשבת.
10 צפייה בגלריה
עלמא אשדוד
עלמא אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
המנה שתוגש בפסטיבל: בטטה אפויה על מלח גס, המוגשת עם שמנת חמוצה, עלים ירוקים ובצל, ומעליה מזליפים רוטב קרמל סויה. מנה טעימה שבטוח תהיה אחד הלהיטים של הפסטיבל. "למה בחרנו דווקא בה? כי היא נמצאת איתנו מאז שפתחנו את המסעדה והיא מאוד אהובה. יש בה גם משהו מאוד שורשי, באה מהאדמה".
יונה הנביא 2 אשדוד, 053-9633885

יגאל דגים: סיגר דגים ועראייס דגים

יגאל לוי, דור שני בעסקי הדגים, הגיע למסקנה שברבעים ט"ו-ט"ז בדרום העיר יש צורך בחנות שתתמחה בדגה. לפני שנה וחצי הוא פתח את "יגאל דגים" עם אחיינו מאור, חנות שבה הוא מפגין את הידע, הניסיון והיכולות שצבר במשך 35 שנה בתחום. בחנות הבוהקת מניקיון מוכרים דגים טריים שהדייגים מביאים מהים וגם קפואים. הכי פופולריים: דניס, לברק, סלמון, בר ים, מוסר, לוקוס. "אנחנו מפלטים ואורזים יפה. נותנים שירות אישי", מתגאה לוי. "לקראת סוף השבוע מכינים סלטים ומאכלים וגם מארזי סשימי, קרפצ'יו וסביצ'ות".
10 צפייה בגלריה
יגאל דגים
יגאל דגים
(צילום: דוד קישקה)
בחנות יש פינת ישיבה שבה אפשר לשבת ולנשנש קציצות דגים, דגים מטוגנים וצ'יפס. בימי שישי חוגגים כאן קבלת שבת. החנות עושה גם משלוחים ובין הלקוחות המאושרים שלה - חגית ושרית רביבו, ליאור קוקה ומאיה בוסקילה ("היא אוהבת פילה דניס ולוקוס לשבת, דגים מפולטים ונקיים"). המקום כשר.
המנות שיוגשו בפסטיבל: עראייס בדרך כלל מכינים עם בשר, אבל ביגאל דגים, כמתבקש, המירו את המילוי הבשרי בתערובת נסיכת הנילוס ודג קוד. גם בסיגר הוחלף המילוי הבשרי בתערובת דומה ונוסף לה גם דניס קצוץ.
תל חי 29 אשדוד, 08-8615161

נמסטה: פנג'בי סמוסה ובטטה וואדה

"נמסטה", מסעדה הודית כשרה בעלת אווירה חמימה ונעימה, שקירותיה מקושטים בציורים הודיים, הפכה מזמן למוסד. גם יובל המבולבל סעד בה, אומרים כאן, וגם סלבריטאים הודים שמבקרים בישראל כיבדו אותה בנוכחותם. המסעדה מצליחה לשרוד כבר 32 שנה - שנות נצח בעולם המסעדנות העברי. מאחורי סיפור ההצלחה ניצבים בני הזוג יואל וסיביל סוגאוקר, שעלו לארץ ממומבאי ב-1983. לעסק שלהם הם קראו בשם ברכת השלום המקובלת בתרבות ההינדית. כיום הם מסתייעים בילדיהם ובצוות טבחים מהודו.
10 צפייה בגלריה
נמסטה אשדוד
נמסטה אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
התפריט משופע במנות מצפון הודו, חלקן נשלפות מטאבון טנדור מחימר הפועל על גחלים, שהובא מהודו. בין מנות הדגל: לחם נאן, אורז ביריאני, מנות קארי, תבשילים כמו פלאק פניר עם תרד וטופו ומשרום מטר עם פטריות ואפונה, צ'יקן טיקה מסלה, קבב סיקי וקינוח הפלודה. חשוב לציין שהמקום מושלם לצמחונים וטבעונים. כמו כן, אנשי נמסטה מתחשבים בקהל שלהם ומתאימים את רמת החריפות לדרישות הלקוחות. להגברת התיאבון מושמעת ברקע מוזיקה הודית. נמסטה מציעה בצהריים עסקית יותר נגישה (69-60 שקל) ומפעילה שירות משלוחים באשדוד והסביבה.
10 צפייה בגלריה
נמסטה אשדוד
נמסטה אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
המנות שיוגשו בפסטיבל: פנג'בי סמוסה - שתי בצקניות דמויות פירמידה במילוי תפוחי אדמה ואפונה, מטוגנות ומוגשות על תבשיל גרגירי חומוס, בצל ועגבניות, ובטטה וואדה — זוג קציצות תפוחי אדמה בציפוי פריך. לא רק צמחונים ייהנו מהן.
הטיילת 20 אשדוד, 08-8562437

ראיחונה: סמסה ואושפלו

באזור התעשייה פועלים שלל מקומות הסעדה. אחד הבולטים הוא "ראיחונה" - מסעדה בוכרית כשרה, שהקימו האחים התאומים שמעון ואלכס פלתיאלוב, שעלו לארץ מאוזבקיסטן ב-1990. ב-2014 הם פתחו את המסעדה, שפירוש שמה הוא "גן עדן". אחרי שטועמים את המאכלים, השיפודים והמאפים, אפשר אכן לחשוב שהגענו לגן עדן ולא לאזור תעשייה. טווח הלקוחות רחב במיוחד, מכתבי חדשות שמסקרים את המצב הבטחוני בדרום ועד אושיות רשת, שאוהבים את האווירה הביתית ומקבלת הפנים.
10 צפייה בגלריה
ראיחונה אשדוד
ראיחונה אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
בחדר צדדי האחים מתפעלים מאפייה, שבה יושבת אלבינה, רעייתו של אלכס, ומפליאה ללוש בצק ולהכין את כיסוני המנטי, שאותן היא ממלאת בבשר. ואילו בתנור גדול נאפה לחם בוכרי משובח. עסקיות הצהריים משתלמות במיוחד (35-75 שקלים). בערב יש אירועים והופעות.
10 צפייה בגלריה
ראיחונה אשדוד
ראיחונה אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
המנות שיוגשו בפסטיבל: סמסה - כיסון מצוין בצורת משולש הממולא בבשר, בצל ושומן כבש. אושפלו - התבשיל הנהדר המשלב אורז, גזר ובשר בקר וכבש. "בחרנו את השתיים האלה כי הן מנות הדגל המפורסמות של העדה הבוכרית", מנמק קובי ארונוב, החתן של אלכס. "כולם מכירים ואוהבים את הטעמים שלהן".
הבנאים 3 אשדוד, 08-6418802

I LOVE EAT: אקלרים

באותו רחוב באזור התעשייה שבו שוכנת ראיחונה צץ לפני שנה המקום הכשר I LOVE EAT, המגיש מאפים ומתוקים מתוצרת בית לצד כריכים, קישים, פיצות וסלטים, ומנסה להביא לאשדוד, שבה חיה קהילה גדולה של עולים מצרפת, ניחוחות של ממלכת הגבינות והבאגטים. אז ברור שאפשר למצוא פה קרואסונים וגם מאפי תפוחים.
10 צפייה בגלריה
I love eat אשדוד
I love eat אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
"מה שאנחנו עושים כאן לא רואים בכל מקום", מתגאה אבנר חג'ג', שהוא מבעלי המקום יחד עם שמואל ויוסף אביטן. "למשל, עוגת הפחזניות סנט הונורה. גם הקפה שלנו משובח, וכך ארוחות הבוקר". המנות שיוגשו בפסטיבל: אקלרים, פחזניות ארוכות הממולאות במגוון טעמים: שוקולד, קפה, וניל ופיסטוק.
הבנאים 10 אשדוד, 058-7070724