מחר (ד') יתחיל הסתיו באופן רשמי, וכבר בשבוע האחרון מזג האוויר מתחיל להיות קצת יותר נעים ונסבל: אם אתם גם מרגישים שלא חובה להיות צמודים למזגן, אז בטח הבחנתם בקסם - אפשר לשבת בחוץ מבלי להזיע.
אם תוסיפו לזה את מגבלות הקורונה של מי שיוצא לטייל עם הילדים, וקיבלתם כמה סיבות מצוינות לצאת לאכול באוויר הפתוח - בחצרות, במרפסות, על גגות של מסעדות ובמדשאות.
יצאנו למסע בין המסעדות ובתי הקפה הכי מגניבים בארץ, שתוכלו לשבת בהם באוויר הפתוח וליהנות מאוכל טוב ומאווירה נעימה. המלצה שלנו - תעשו את זה מהר, לפני שהחורף יגיע ונצטרך פטריות חימום.

רופ טופ הילטון ביי

המקום הזה הוא אחד המקומות היותר מדליקים לבליינים צעירים חסרי מנוח. הוא ממוקם ממש מעל מסעדת החוף המגניבה הילטון ביי, שנמצאת בחוף הילטון בתל אביב, ומדובר פה בבר מאוד לא שיגרתי.
17 צפייה בגלריה
רופ טופ הילטון ביי
רופ טופ הילטון ביי
(צילום: יח"צ)
כיאה לבר עם אווירת חוף יש כאן מיטות לאונג' שאפשר להשתרע עליהן עם הדרינק ביד וגם - שימו לב לזה - כמה יחידות של ג'קוזי (צריך להזמין מראש) שאפשר לשרוץ בתוכן כמו לוויתן, רק בסטייל. על המקום חתומים איש חיי הלילה רונן מיילי והמסעדן הראל בלו. על האוכל אחראי השף של מסעדת סיטארה, אורן מורד.
חוף הילטון, תל אביב

גרקו ביץ'

הסניף השלישי של מסעדת גרקו נפתח לפני כחודש בחוף פרישמן בתל אביב, וזה נראה כמו המיקום המושלם למסעדה היוונית הזאת. התפריט יווני כהלכתו עם הגירוס והסופלאקי, ועם כל האהבות הקולינריות היווניות: מנות קטנות מציזיקי ופאבה ועד סלט יווני ומנות גדולות כמו מאפה 12 האלים, מוסקה, ועוד המון דברים טעימים שנאספו מכל רחבי יוון והאיים והגיעו עד לחוף הים בתל אביב, כולל אווירת החפלה עם המוזיקה החזקה והדרבוקות.
17 צפייה בגלריה
גרקו ביץ'
גרקו ביץ'
(צילום: אורי עשת)
אבל בגרקו לא הסתפקו בכל הטוב הזה ולשמחתנו השתלטו על כל רצועת החוף הקטנה הזו, מיתגו אותה תחת השם גרקו ביץ׳ ולצד המסעדה פתחו גם חלון לטייק אווי כדי לקחת אוכל ישר לחוף, מעדנייה שבה תוכלו לרכוש חומרי גלם הביתה, בית קפה עם מאפים וקפה יווני, וגלידריה כמובן. יאסו.
חוף פרישמן תל אביב, 03-5340893

M25 רמת אביב

השלוחה ה"צפונית" של מסעדת הבשר האהובה משוק הכרמל, ששולחנותיה פזורים ברחבה הפתוחה של המרכז המסחרי השקט בברודצקי. המקום, שלמרבה האושר פתוח גם בשבת בצהריים, מציע מנות בשר קבועות וטעימות, כמו רבעים שמנמנים של עראייס, שווארמה מבשרים מעושנים, קבב שוק, קורנביף, ועוד דברים קצת פחות שגרתיים, למשל לב או לשון, שניים שלושה נתחים לפי משקל וכמובן הקינוח האייקוני של M25 - קראק פאי, שזה בסדר גמור גם להגיע רק בשבילו.
17 צפייה בגלריה
סינטה, m25
סינטה, m25
(צילום: יח"צ)
אבל לאחרונה נוספו שלוש מנות המוגשות רק כאן, והן נותנות פייט לכל שאר התפריט: פפר שייטל, סינטה עם מח עצם וסלופי מעושנים. הכי רמת הגולן בתל אביב.
ברודצקי 15 תל אביב, 03-9340248

בנדיקט פיקניק פארק

במיזם המקורי הזה, לקחו בנדיקט את קונספט הפיקניק למקום אחר: בנדיקט פיקניק פארק היא חנות ייעודית לסלסילות פיקניקים, אותן אפשר להזמין מכל פיסת דשא בפארק הירקון, ותוך זמן קצר מרגע ההזמנה יגיע שליח של בנדיקט בקלאב קאר ממותג ויגיש לכם את הסלסילה.
17 צפייה בגלריה
פיקניק בנדיקט
פיקניק בנדיקט
(צילום: שרית גופן)
מלבד ההזמנות מרחבי הפארק תוכלו גם להגיע עצמאית לחנות הפיקניק ושם לרכוש לעצמכם סלסילת פיקניק מוכנה, או להרכיב לעצמכם אחת כזו בצורה חופשית מהתפריט. לטובת העניין יצרה בנדיקט אפליקציה מבוססת מיקום, דרכה תוכלו להזמין את הפיקניק שלכם לכל פינת טבע שקטה שתהיו בה ברחבי הפארק. החיים הם פיקניק.
גני יהושוע (ליד האגם הגדול), תל אביב

חצר גולדמן

עם נוף פנורמי לים התיכון, המרפסת הזאת נמצאת כמעט על קו המים ומנצחת כמעט כל לוקיישן אחר. המיקום - בין תל אביב ליפו, פלוס הבריזה, הופכים את המקום הזה לשווה במיוחד לארוחות בוקר או לשקיעה.
17 צפייה בגלריה
חצר גולדמן
חצר גולדמן
(צילום: אסף קרלה)
17 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
אם הלכתם על הבוקר אז אגס בנדיקט זו המנה שכדאי לכם להזמין, ואם הלכתם על השקיעה, אז תעשו מה שאנחנו עשינו - דרינק ונשנוש.
נחום גולדמן 6 יפו תל אביב, 03-6822111

שולה בחצר

בשולי כפר אז"ר ממוקמת החצר היפה של שולה. המקום, שפתוח גם בשבת, הוא בר מסעדה מדליק למשפחות, שבשעות הערב מקבל טוויסט של בר, עם תאורה נעימה, מוזיקה ואלכוהול.
17 צפייה בגלריה
שולה בחצר
שולה בחצר
(צילום: רעות סהר)
המנה הבולטת בתפריט וזו שיוצאת מהמטבח כמעט בכל הזמנה היא פיצה,כזו שנעשית בתנור אבן עם שוליים חרוכים, אבל מהמאפייה יוצאים גם כל מיני לחמים ומאפים, יש כריכים מצוינים, סלטים, ובשרים, וביניהם המבורגר מנצח. בערב מדליקים את הגרילנדות, משקשקים קוקטיילים בבר ומוזגים בירה מהחבית. המקום הכי שווה ברמת גן.
ה' באייר 1 כפר אז"ר, 03-5550461

NOMI

מי שלא שמע מעולם על כפר מונש זה לא במקרה: יישוב שקט ונחבא אל הכלים, שלפני כחודשיים קיבל אל שורותיו פנינה קולינרית - מסעדת נומי - מסעדה הטובלת בתוך שטח ירוק. זאת אחת המסעדות שתל אביבים עומדים לגלות - ולהשתלט עליה כאילו אין מחר, וזה לא רק בזכות כל הירוק ירוק הזה שמסביב אלא בעיקר בזכות האוכל של השפים יוני דנון וגדי בור, שני שפים שעבדו שנים במסעדות נחשבות (למשל, כתית של מאיר אדוני).
בהגדרה המסעדה היא מסעדת שף (או שפים) אבל היא נטולת פוזה וגינונים, בדיוק כמו שהייתם מצפים למצוא מחוץ לעיר במושב שאף אחד לא מכיר.
כפר מונש, 09-7740635

התאנה 94

זה ללא ספק המקום החדש שאתם הולכים להתאהב בו: התאנה 94 היא גינה אורגנית שפעמיים בשבוע הופכת לפיצרייה מקומית. העסק החקלאי המשפחתי הוותיק הפך למרחב קולינרי שמקבל אורחים בחצר מרווחת סמוכה לגינה, שממנה נלקחת התוצרת לתפריט קטן ומקסים.
לב המקום היא חנות קטנה ובה נמכרים הירקות האורגניים לצד יינות מקומיים, מוצרי מזווה שווים, פסטות, שמנים ורטבים. מהמטבח אפשר להתענג על לחמים טריים, מנות קטנות וסלטים רעננים, כשפעמיים בשבוע מוגשת שם פיצה מצוינת. המקום פתוח בימים רביעי, חמישי ושישי בלבד, אז פועלת המעדנייה החל מ-9:00 בבוקר. בימי רביעי וחמישי המטבח נפתח בשעה 16:00. בערב יש שם אווירה פסטורלית נעימה במיוחד. בחגים שעות הפתיחה מורחבות אז כדאי לעקוב באינסטגרם או להתקשר לפני שבאים.
משמר איילון משק 94, 050-2555907

המעשנה

החצר האחורית של המעשנה בינוב היא פינה קסומה ועליזה שם מתאגדים כל חובבי הבשר בגינה מהממת תחת עץ ענקי, לסעודת בשרים עד לא ידע.
17 צפייה בגלריה
(צילום: שי אפשטיין)
הבשרים מעושנים במקום בתהליך ארוך הדורש סבלנות ומיומנות ולכן קשה לדעת מה ייכנס לתפריט באותו יום, אבל מדובר בעופות שלמים, נתחי בשר עצומים מכל הסוגים שנפרסים מול עיני הסועדים, נקניקיות בעבודת יד ועוד. במעשנה אוכלים בשיטת השרינג כשכל הסועדים בשולחן בוחרים יחד את גודל הארוחה שהולכת להיות מוגשת, ואז טורפים יחד עד שמתפוצצים.
מושב ינוב, 09-8945118

מזליקה

אם נקלעתם ליום טיול באזור בנימינה כדאי שתגיעו לביקור בפודטראק של מזליקה, שממוקם באחד הרחובות הראשיים של העיירה. מול הפודטראק הציבו שולחנות קק"ל מזמינים, ושם תוכלו לשבת ולהתפנק על אחד הכריכים המעולים המוגשים במקום.
ההתמחות כאן היא כריכי בשר מעושן, כמו כתף עגל, קורנביף, אסאדו ועוד, המוגשים בלחם מחמצת או פראנה, וממרחים תוצרת בית. בימי שישי מגישים כאן פלטת בשרים מדהימה, ואפשר גם לקנות בשרים וממרחים הביתה.
דרך המסילה 51 בנימינה, 054-6266528

ויוינו הרובע האיטלקי

השלוחה החיפאית של הרשת האיטלקית מתהדרת במרפסת יפה, ירוקה ונעימה, תחת צל העצים באוויר של שכונת רוממה, כשבערב, זה מרגיש שם קצת כמו איטליה. ומרפסת, תמיד הולכת טוב עם כוס יין.
17 צפייה בגלריה
(צילום: דניאל לילה)
האוכל בויוינו מעולה, השירות מקצועני, והאווירה טובה, ובתפריט יש את כל החשודים המיידיים האיטלקיים - עשויים מצוין - פולנטה, בוראטה, קרפצ'יו, ריזוטו, פיצות וקטגוריה נפרדת של פסטות.
כיכר אליזבת 1 חיפה, 04-8229454

הקונדיטוריה של גל

אחת מהחצרות הפסטורליות והנעימות בחיפה, ושם, כשהכל מסביב כל כך שקט ונעים, קשה להאמין שאתם בעצם, אחרי הכל, במרכז הכרמל הסואן. המקום אמנם נקרא קונדיטוריה, אבל תפריט האוכל שלו מציע הרבה יותר מעוגות וקינוחים נפלאים של הקונדיטור גל גבריאלי.
בתפריט מארוחות בוקר מגוונות, כריכים מושקעים, בורקסים וקישים, ועד מאפים מלוחים יוצאי דופן כמו מאפה קממבר או ספוליאטלה תרד. בגזרת המתוקים - ולהזכירכם, וזו הגזרה החשובה - יש פאי מכל הסוגים, עוגות קרם, עוגות מוס, טארטלטים, קרטאסונים, ביניהם קרואסון שוקולד פיסטוק אלוהי ושנק במגוון טעמים.
שדרות הנשיא 131 חיפה, 04-8382928

פיצקל'י

כשגל קרן בנה את הפיצריה שלו בשוליים של קיבוץ דן היפהפה, הוא כבר ראה בעיני רוחו את כל האורחים יושבים בחצר, שותים קוקטייל ואוכלים פיצה מצוינת. ובכן, המציאות כאן עלתה על כל דמיון: אז יש חצר אבל מסביב לה יש גם ערוגות ירק המשמשות את קרן להכנת המנות שהוא מוציא מהמטבח.
17 צפייה בגלריה
פיצקלי
פיצקלי
(צילום: רעות סהר)
אבל שמחנו לגלות שהתפריט של פיצקל׳י לא נגמר בפיצה: יש שם פסטות, סלטים עם לחם שנאפה במקום, וגם חצ'פורי ולחמעג'ון, וכריכים במילוי בשר. בערב האווירה אפילו הופכת למגניבה במיוחד בחברת מוזיקה ואלכוהול.
קיבוץ דן, 054-2105255

אלטו

למחלבה הקיבוצית הקטנה הזו יש בית קפה פסטורלי שהמרפסת שלו פונה אל המדשאות המוריקות של קיבוץ שמרת. מלבד המרפסת תמיד יש גם כמה שולחנות מפוזרים בדשא בצל העצים, אז אפשר לבחור.
בתפריט יש ארוחות בוקר, מאפים, כריכים וסלטים, המבוססים רובם ככולם על המוצרים של מחלבת העיזים. שווה לנסות את הכנאפה המלוחה עם גבינת עיזים, נענע ואגוזים; קרפ לאבנה וסומק; ואת מגש הגבינות שמאפשר לכם לטעום קצת מכל מה שיש למקום להציע.
קיבוץ שמרת, 04-9854802

מרקטו ביקב לטם

כשהוצתה מסעדת מרקטו בעכו במאי האחרון הודיעו בעלי המקום, האחים עומרי ונעם שחר, כי לא יפתחו מחדש את המסעדה שלהם. עכשיו, המסעדה האהובה עושה גיחה חד פעמית ליקב לטם האורגני.
17 צפייה בגלריה
מרקטו ביקב לוטם
מרקטו ביקב לוטם
מרקטו ביקב לוטם
(צילום: סיוון שושן)
שם, במרפסת הכי יפה בכל הגליל, עם הגפנים המשתרכים והנוף המשגע, הם יגישו במשך כל חג הסוכות ובסופי השבוע שאחרי ועד ה-2 באוקטובר, תפריט איטלקי מפתה, עם פתיחים כמו ארטישוק רומאי על קרם לימון, זה שהתגעגענו אליו כל כך מהמסעדה בבזאר הטורקי. עוד בתפריט: ברזואלה ומוצרלה, ארנצ׳יני גבינות. פסטה עבודת יד, קטגוריית מכובדת של דגים ופירות ים, ולכל מנה מותאם בתפריט יין תוצרת היקב. פרטים נוספים באתר יקב לטם.
יקב לטם ביישוב לטם, 073-3943305

סאמא

הבעלים של המסעדה הזאת, האחים העכואים מרוואן וחמודי ברגוט (המחזיקים גם במסעדת אל-מארסא), פתחו את המקום המפתיע הזה ממש בין הסגרים הראשונים של הקורונה, כך שלמעשה הוא בעצם נפתח עכשיו. הגג הפתוח הוא בעצם מרפסת משגעת הצופה לחאן, למסגדים ולים, ולהגיד שמרגישים כאן ממש ביוון, זאת לא קלישאה אלא המצב לאישורו.
שימו לב, זה כמעט אחד המקומות הייחידים עם וייב כזה בעכו, אז כדאי להזמין מקום. המלצה שלנו: התמקמו קודם עם דרינק ביד מול הנוף, ורק אחר כך תחילו לאכול. התפריט נהדר המבוסס על דגים ופירות ים, אבל לא מזניח גם את המטבח הערבי עם מנות כמו סיגרים ועראייס, לצד אלכוהול.
17 צפייה בגלריה
סאמא
סאמא
מימין: חמודי ברגוט, משמאל: חמודי עוקלה
(צילום: אפיק גבאי)
17 צפייה בגלריה
סאמא
סאמא
(צילום: אפיק גבאי)
במטבח השף-כוכב חמודי עוקלה (משחקי השף), המוכר מהקדנציה המשמעותית שלו במגדלנה וממסעדת איטליאנו דה לה קוסטה בחיפה. עוקלה משמש בימים אלה גם כשף של אל-מארסא.
סלאח א-דין 14 עכו, 04-6527739

אלורו

כאן מתקיים השילוב המושלם של מאפייה נהדרת וחצר ירוקה ורחבת ידיים. על הדשא שמסביב למבנה העתיק הויפה שהוא בית הקפה אפשר לשבת וליהנות ממאפים משגעים המוצגים בויטרינה, מלוחים או מתוקים, סלטים, ארוחות בוקר, קפה וקינוחי פטיסרי. המקום הזה כל כך פסטורלי שהוא מושך אליו לפעמים הרבה מבקרים, אז כדאי לכם להגיע מוקדם, במיוחד בשישי.
בית ילין ירושלים, 050-9772120

מומה

מומה היא מסעדה יפהפיה מבפנים, אבל המרפסת שלה היא אחת היפות בארץ. היא ממוקמת במבנה עתיק שהיה פעם רפת, עשוי לבנים ובעל דלתות וחלונות מקושתים ומקסימים, בקיבוץ השקט קריית ענבים.
על הספות והכורסאות, כמו על הכיסאות והשולחנות הפזורים ברחבה הפתוחה, תוכלו להתרווח וליהנות מתפריט שף ורשימת יינות מרשימים, כשהמנה המפורסמת ביותר של המקום היא הקובנה, שמגיעה בליווי קרם עגבניות, שמנת חמוצה, טחינה עמבה וסחוג.
הקובנה הזאת כל כך מוצלחת שהיא קיבלה לאחרונה מקום משלה ברחוב בן יהודה בתל אביב, שם היא נמכרת בקופסאות מגניבות ובליווי מגוון מטבלים מגניבים, מלוחים ומתוקים.
קיבוץ קריית ענבים, 02-6459727

דרך הגפן

הגינה הפסטורלית המקסימה של מסעדת דרך הגפן היא התפאורה המושלמת לארוחה באוויר הרים צלול כיין וריח אורנים. הפרחים והצמחים היפים, המשתלה המתוקה בקצה החצר וגם פלגי המים המלאכותיים עם דגים שטים בהם, הם רקע נעים לתפריט בית הקפה המצוין הזה, החל ממנות ביצים יפות ונדיבות, סלטי ענק, פסטות ופיצות מצוינות, וגם מנות דגים מושקעות.
17 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
עד 12:00 בצהריים תוגש לכם ארוחת בוקר צבעונית ורעננה, ואחר כך כבר תקבלו לשולחן את תפריט הצהריים והערב שהוא צמחוני, חלבי.
דרך הגפן 1 מושב בית זית, 02-6502044

מאג'דה

הקסם המהלך על החצר הציורית של מסעדת מאג'דה ידוע ומוכר לתושבי האזור ולמטיילים: השולחנות האקלקטיים טובלים בירוק ובפריחה, הבריזה נעימה, והשקט של עין רפא מרפא הכל. באחריות.
17 צפייה בגלריה
(צילום: אסף לוי)
האוכל בתפריט נעשה באהבה גדולה על ידי מיכל, שהיא ובן זוגה יעקוב, בעלי המקום. יש פה שילוב של המטבח הערבי עם הים תיכוני, כשהתפריט משתנה מדי עונה, ובכתב ידה היפה של מיכל נכתב מחדש עם חומרי גלם עונתיים ומקומיים.
עין רפא, 02-5797108

102 מיטינג פוינט

הכבאית הנודדת של נמרוד רוגל היא פודטראק אמיתי שמתמחה במנות של בשר מקומי. מדי יום הוא חונה במקום אחר באזור הנגב הצפוני, אפשר לעקוב באינסטגרם שם מפורסם מדי שבוע לו"ז ומיקומים, אבל כל יום שלישי הוא חוזר לבסיס האם, וזו הפינה הקבועה שלו במושב קלחים.
17 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדרכים
בתי אוכל בדרכים
(צילום: לבנת גינסברג)
17 צפייה בגלריה
מיטינג פויינט 102
מיטינג פויינט 102
(צילום: רעות סהר)
שם על הדשא, בשולחנות קקל או סביב המדורה, אפשר לאכול המבורגרים, בשרים מעושנים, כריך אסאדו אלוהי, ועוד מיני ספיישלים מעוררי תאווה שיוצאים תחת ידיו המנוסות של רוגל.
מושב קלחים, 054-7330455

גורדון בוטיק של טעמים

תחנת הרכבת הטורקית הישנה בבאר שבע עברה הסבה למתחם תרבות ובילוי, שם תוכלו לשבת בחצר היפה והנעימה המקיפה את מבנה הלבנים של בית הקפה גורדון, המכונה גם בוטיק של טעמים. המקום מתפקד גם כמעדנייה קטנה וחנות יין והמדפים שם עמוסים בכל טוב, וגם כבית קפה המתמחה בקינוחים, ביניהם כאלו של קונדיטוריית ביזו הסמוכה, אבל גם מארז ארוחת בוקר או כריכים, כשהכל עטוף במין אווירה אירופאית שקשה למצוא בעיר הדרומית הזאת.
דוד טוביהו 65 (מתחם הקטר) באר שבע

רגע, מקום בפארק

כשאומרים לשבת לאכול בחוץ מתכוונים כנראה למקום המקסים הזה בבאר שבע ושמו רגע, מקום בפארק: בית קפה באווירה סטודנטיאלית שכונתית מגניבה, עמוסת אירועים ופעילויות - החל מיוגה ועד הופעות מוזיקה. המקום מציע תפריט של כריכים שמבינים השקיעו בהם מחשבה, עם אורייטציה טבעונית, וגם סלטים, קפה משובח, משקאות מיוחדים שמכינים ומערבבים במקום.
אחרי 18:00 יש גם טאפאסים קטנים שהולכים מעולה עם הבירה. את האוכל אפשר לקחת לדשא או לשבת בשולחנות הפזורים בכל מיני פינות בפארק הסופרים בשכונה ב'. אנחנו נשארנו עם חווית "לראות ולא להאמין".
גרץ 7 באר שבע, 051-2192040