רק חודש עבר מאז שהטאבון במסעדת יפו תל אביב נצבע בוורוד, ועכשיו הוא שוב עולה לכותרות: אמש בשעות הלילה פרצה דליקה באיזור הטאבון במסעדה. הדליקה פרצה בזמן הסרוויס השני במקום, בשעה שהמסעדה הייתה הומה אדם.
עשן רב היתמר מהמסעדה והגיע עד לקומות העליונות של הבניין. חמישה צוותי כיבוי נשלחו למקום ופינו את הלקוחות פונו, כולל כל האנשים ששהו באותה העת בבניין מעל. כהן, ששה באותו זמן בדרום הארץ, קיבל את ההודעה בשעות הלילה המאוחרות, והבוקר הגיע יחד עם בעלי המקצוע להעריך את הנזק. המסעדה, הנמצאת בבניין אלקטרה בתל אביב, תיסגר לימים הקרובים ותיפתח שוב רק אחרי שכל הנזקים יתוקנו.
2 צפייה בגלריה
שריפה יפו תל אביב
שריפה יפו תל אביב
הלקוחות פונו, אין נפגעים. מסעדת יפו תל אביב
זו לא הפעם הראשונה שפורצת שריפה במסעדה של כהן: רק לפני כשנתיים וחצי פרצה במסעדה שריפה. אז האש פרצה בשעות הבוקר לפני שעת פתיחת המסעדה, לאחר שמנדף עשן במטבח התלקח. גם אז לא נגרם נזק לאיש אך נגרם נזק למטבח וכל בניין המשרדים פונה בשל האזעקה שהופעלה.
שריפות בטאבונים או במטבחים של מסעדות הן דבר שכיח למדי, והן נגרמות בדרך כלל בשל שומן שמצטבר בדפנות הארובה. כך בדיוק פרצה שריפה גם במסעדה של השף רן שמואלי לפני כחמש שנים, ושתי השריפות המתוקשרות במסעדות של השף שגב משה.
2 צפייה בגלריה
טאבון ורוד יפו תל אביב חיים כהן
טאבון ורוד יפו תל אביב חיים כהן
(צילום: יח"צ)
השף חיים כהן מסר בתגובה: "אני שמח להגיד שאף אחד לא נפגע, לא מהעובדים ולא מהאורחים שלנו שזה הדבר הכי חשוב, כל השאר שטויות. נגרם נזק שעכשיו אנחנו מנסים להעריך אותו. זה כנראה נגרם בעקבות תקלה במנדף, כרגע בעלי המקצוע עושים הערכה, השמאי כבר היה. המסעדה תהיה סגורה לא להרבה זמן כי הנזק הרבה יותר קטן ממה שרואים. היה הרבה עשן אז חשבו שהנזק גדול יותר, אור הטאבון נדלק, ואני חושב שתוך כמה ימים נתארגן על הכל ונפתח מחדש".
מדוברות כבאות אש נמסר: "הייתה שריפה בטאבון ובארובה של חיים כהן, חמישה צוותים הגיעו למקום, היה עשן בלובי ובחלק מהקומות העליונות בבניין, התבצע פינוי עשן באמצים שהיו בבניין, לא היו נפגעים, יש נזק לציוד".