מסעדות ישראליות או יהודיות בניו יורק כבר התרגלו לכך שהפכו מטרה מועדפת לתקיפות מפגינים פרו פלסטינים מאז 7 באוקטובר. אמש (שני) היה זה "אפי'ס קפה", ביסטרו ישראלי ותיק וכשר.
החזית של "אפי'ס קפה", שנמצא באפר ווסט סייד וקרוי על שם הבעלים הישראלי אפי אלקובי, הושחתה כליל. על המדרכה בכניסה רוססה הכתובת: "נא לעמוד בתור כאן כדי לתמוך ברצח עם", ומהצד השני "Free Gaza". על דלת הכניסה עצמה ועל יריעות הפלסטיק שתוחמים את המסעדה רוססו צבעי אדום, סמל לדם.
הבעלים אלקובי, במקור מירושלים, גר בארצות הברית 30 שנה, אבל לדבריו שום דבר לא הכין אותו לתגובה בעיר אחרי 7 באוקטובר: "חשבתי שתהיה קצת סימפטיה ליהודים אחרי מה שקרה, וזה הפתיע אותי. הייתי בשוק. אנשים שכל כך נאורים פתאום תומכים בחושך, פתאום נאחזים בדבר כזה אפל ושחור".
לדבריו הוונדליזם במסעדה "כואב כמו מכה פיזית. יש לאח שלי שלושה ילדים בצבא. זה כמו אבן בלב. אבל ברור לי שזה היה מקרה חד פעמי של ילדים שמחפשים להשמיע את קולם. ילדים שלא יודעים לעשות גוגל פשוט, אבל לך תסביר להם. זה לא מעניין אותם. מחפשים את הנרטיב של היהודים אשמים".
מאז האירוע הוא מופצץ בפניות ובטלפונים - מישראל ועד ברזיל, כולל מלשכת ראש העיר שרוצים לפגוש אותו ולראות כיצד ניתן לעזור. תושבים הגיעו היום כדי לסייע בניקיון של המקום. "ההתגייסות מחזקת מאוד. כמות הטלפונים והפניות מכל העולם מטורפת. זאת כמובן לא הייתה המטרה שלי, אני לא מחפש את הפרסום הזה, ולא רציתי שזה יקרה אבל אנשים רוצים לעזור וזה נותן עידוד".
המשטרה פתחה בחקירה למציאת האחראים להשחתה, ובינתיים הקהילה היהודית והישראלית מנסה לסייע בדרך שהפכה לריטואל קבוע - רבים הכריזו על הגעה המונית למקום במהלך השבוע הקרוב כדי להראות סולידריות. "אני יודעת לאן אני הולכת מחר לצהריים וערב", אמרה בריאנה, שעובדת בקרבת האזור. אחרים קראו לבעלים להשאיר את המקום כפי שהוא, "כדי שתושבי השכונה ירגשו ויחוו את הבושה והתושבים יהודים מכל רחבי העיר יבואו בהמוניהם כדי לאכול דווקא שם".
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שבה מסעדה ישראלית בניו יורק סופגת את זעם המפגינים הפרו פלסטינים. בנובמבר מפגינים שברו שולחנות במסעדת חומוס קיטשן בשכונת צ'לסי, ריססו את דגל ישראל שהתנוסס בכניסה במשולש אדום שמזוהה עם סרטוני החמאס ואיימו על העובדים במקום. מסעדות נוספות, יהודיות, ישראליות או כאלה שהביעו תמיכה בישראל מאז 7 באוקטובר - חוו גם הן ונדליזם ואיומים.