מפגינים פרו פלסטינים שהפגינו ליד מסעדה ישראלית בשכונת צ׳לסי בניו יורק, שברו אמש שולחנות, ריססו את דגל ישראל שהתנוסס בכניסה במשולש אדום שמזוהה עם סרטוני החמאס ואיימו על העובדים במקום.
1 צפייה בגלריה
דגל ישראל רוסס במסעדה ישראלית בניו יורק
דגל ישראל רוסס במסעדה ישראלית בניו יורק
דגל ישראל רוסס במסעדה ישראלית בניו יורק
(צילום: באדיבות מסעדת חומוס קיטשן)
שוטרים שהוזעקו למקום נאצלו להישאר ולאבטח את הנוכחים עד שהמפגינים הסתלקו. "אני בביקור בארץ ולא מצליח להירגע. מרגיש לי שהצוות שלי בסכנה ואני לא יודע איך לעזור להם", אומר מאור ואנונו, הבעלים של מסעדת "חומוס קיטשן" שנפגעה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
ואנונו, שמתנדב עכשיו בקטיף חקלאי בצפון הארץ סיפר: "אני לא ידוע בדיוק איך הכל התחיל, העובדים שלי שלחו לי סרטון שלהם מנסים לנקות את הגרפיטי מעל דגל ישראל, ומיד אחרי שהם סיימו לנקות פתאום הגיעה לעברם הפגנת ענק של פרו פלסטינים ואחרי שלוש דקות כולם הקיפו את המסעדה. המפגינים שברו שולחן בחוץ ואיימו על העובדים שלי, שהם בכלל לא ישראליים ולא הבינו על מה הסיפור. אחד המנהלים קרא לשוטרים והם אבטחו את המסעדה, ומיד אחר כך המפגינים הלכו ולא חזרו, אבל לך תדע מה יקרה בלילה. זה מפחיד, העובדים שלי מפחדים וגם אני. אני חושש כי המפגינים אלימים".
לדבריו, מאז תחילת המלחמה, המסעדה, שמציעה מטבח ישראלי מודרני בעיר עוד משנת 2013, התמודדה עם לא פחות משבעה מקרים של השחתת דגל ישראל או ניסיונות לתלוש אותו. אחרי התקרית האחרונה החליט ואנונו להעביר את הדגל אל חלון זכוכית אחורי, ומסביבו התקין סכינים יפניות. "עשיתי מבצע שלם. אני אמשיך להציג את הדגל, ואין לי שום כוונה לשנות את הלאום שלי, אני רק מקווה שהמשטרה תשתלט על האלימות הזאת".
מסעדות ישראליות בניו יורק הפכו מאז תחילת המלחמה למטרות עבור מפגינים פרו פלסטינים. למשל, המוסד היהודי הוותיק 2nd Avenue Deli, הפיץ פוסטים פרו-ישראליים ברשתות החברתיות ותרם את כל רווחיו במשך יממה לטובת "איחוד הצלה", ובתגובה המקום הושחת ורוסס בו צלב קרס בכניסה. גם שמשות הבניין של מאפיית לחמים נופצו והושחתו עם כתובות גרפיטי "Free Palestine". במסעדת "קליבלנד 19" הישראלית נקלעו הסועדים ללב צעדה פרו-פלסטינית, במהלכה סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הציגו את הלקוחות מסתגרים במבואת המסעדה מבועתים.