לא נח לרגע: השף אסף גרניט מתזז בין המסעדות שלו ברחבי העולם אבל הערב (א') הוא יתרוצץ בין ארוחת הגמר של ריאלטי האוכל שבו הוא מככב כשופט, לבין ערב הפתיחה של מסעדת מחניודה, שתיפתח למשך חודש אחד בלבד בתל אביב.
הכל התחיל בשיפוץ של מסעדת מחניודה אחרי 13 שנים של פעילות. את הטריק להעביר את המסעדה דירה לזמן השיפוץ לא המציא גרניט - מסעדות רבות בעולם מעתיקות בזמן השיפוץ את הפעילות שלהן למקומות אחרים (כמו מסעדת נומה של השף רנה רדזפי שעשתה רילוקיישן בזמן השיפוץ למקסיקו), וכך גם עשתה עכשיו קבוצת מחניודה.
4 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
אסף גרניט עם התמונה של אלי אוחנה ברקע, במסעדת מחניודה בעזריאלי תל אביב
(צילום: יח"צ)
הקלף המנצח בסיפור הזה היה ניהול המטבחים ומערך ההסעדה שעושה הקבוצה לחברת ההיי-טק wix (שם נפתחו בינתיים שתי מסעדות מתוך שש) ובשנה האחרונה גם לחברת הטכנולוגיה הפיננסית הישראלית Rapyd. גרניט והקבוצה השתמשו בפלטפורמה של המסעדה שאותה הקימו לזו האחרונה במגדלי עזריאלי בתל אביב, והסבו את אזור ההסעדה של העובדים (שמתפקד כמסעדה לכל דבר ועניין כולל תפריטים משתנים המוגשים לעובדים בארוחת הצהריים), שפועל רק עד שעות הצהריים, למסעדת מחניודה שלהם. ההשראה לעיצוב המסעדה לעובדי Rapyd הגיעה ממסעדה אחרת של גרניט - מסעדת קואל אופיס בלונדון, ותכנון חלל המסעדה נעשה על ידי האדריכלים הילה ורן ברוידס שעיצבו את כל שמונה הקומות של משרדי החברה.
4 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
ככה זה נראה: העיצוב של מחניודה בתל אביב
(צילום: יח"צ)
גם בתל אביב, כמו בירושלים, למסעדת מחניודה 80 מקומות ישיבה ומטבח פתוח ממנו אפשר לראות את האקשן של הטבחים. במסעדה בתל אביב, 30 מקומות ישיבה על הבר, בניגוד למסעדה בירושלים שם הבר היה קטן מאוד.
לצורך העניין הועמסו שתי משאיות עם ל ציוד המסעדה מירושלים, והחלל קיבל את הרוח ואת האווירה של מסעדת האם בבירה. "יש לנו צוות שלם של מסעדה שאנחנו צריכים לפרנס אותו גם בזמן השיפוץ", אמר אסף גרניט ל-ynet, "ובמסעדה שבנינו ב-Rapyd הייתה לנו הזדמנות מדהימה לעשות את זה כי המטבח כבר קיים וכל המתקנים שאנחנו צריכים בשביל להרים מסעדה, קיימים".
4 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
אסף גרניט במחניודה בתל אביב
(צילום: יח"צ)
איך אתם מתכננים להעביר את האווירה של המסעדה בירושלים למגדלי עזריאלי? "כל המקום מלא בצנצנות של חמוצים ואני מהבוקר תולה שרשראות של חצילים על הקירות. אני מסתכל עכשיו מולי ואני רואה את אליעזר (אליעזר מזרחי, השף התפעולי של מחניודה ושותף בקבוצה, ת"ג) מבשל, את איציק (איציק רוחם, סמנכ"ל ושותף בקבוצה, ת"ג) מתרוצץ ואת אסף (השף אסף סרי, שותף בקבוצה, ת"ג) על הפס הקר וזו תמונה פרועה מול העיניים. העברנו את כל המסעדה מירושלים לתל אביב. הפריט הראשון שאיציק ארז זו התמונה של אלי אוחנה מניף ידיים, וזה גם הפריט הראשון שתלינו כאן. המסעדה בתל אביב נראית ומרגישה כמו מחניודה גם בצבעוניות, גם במוזיקה וגם בכלים, פרקנו פה שתי משאיות של קופסאות עם כלי מטבח וארגזי עץ של ירקות".
4 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
אסף גרניט, מחניודה בתל אביב
ובינתיים בירושלים: שיפוץ במסעדת מחניודה
(צילום: יח"צ)
ומה עם האוכל? אתם מתגאים בחומרי הגלם הירושלמים ובבישול הירושלמי, מה יהיה עכשיו עם כל זה בתל אביב? "התפריט של מחניודה עבר לכאן אחד לאחד. את כל ההכנות והקניות של חומרי הגלם אנחנו עדיין עושים בירושלים, יש צוות שנשאר שם לעשות הכנות, ובבוקר הם יעלו הכל על משאיות וישלחו לכאן".
הצהרת בעבר שלא תפתח מסעדה בתל אביב. "אני עדיין עומד מאחורי ההצהרה שלי, המסעדה הזאת נפתחת רק לחודש, ואני לא מתכוון לזוז מפה הרבה בחודש הזה. אבל אני תמיד אומר שיש לנו מסעדה בתל אביב רק שהכתובת שלה היא בירושלים".