כבר שבוע מפנטזים על לחם טרי מבצק אוורירי, רך מבפנים ומתפצח מבחוץ? הכתבה הזאת בול בשבילכם: קיבצנו את מאפיות הבוטיק הכי טובות בארץ, מדרום ועד צפון, שבהן תוכלו למצוא את הלחם המושלם - מקמח מלא, ממחמצת חמצמצה ואוורירית או מקמח לבן פשוט.
15 צפייה בגלריה
לחם
לחם
(צילום: Shutterstock)
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

מאפיות מומלצות בתל אביב ובמרכז

עמיתה

הקונדיטוריות אנה שפירו ומיכל בוטון עמדו מאחורי תפריטי קינוחים במסעדות המובילות בארץ במשך שנים, עד שהחליטו לשלב כוחות ולהקים את מאפיית עמיתה. את הקונספט הן גיבשו בתקופת הקורונה, בתור מענה לתקופה שדרשה חוויית אירוח ביתי ברמה גבוהה. המאפים מבוססים על בצקים אירופאים קלאסיים לצד יסודות של הבישול המקומי, בדגש על עונתיות וטריות.
15 צפייה בגלריה
אנה שפירא (משמאל) ומיכל בוטון מעמיתה
אנה שפירא (משמאל) ומיכל בוטון מעמיתה
(צילום: אביגיל עוזי)
בין המוצרים תוכלו למצוא לחם כוסמין (27 שקלים), לחם דגנים (24 שקלים), בורקס אנשובי (21 שקלים), דניש בצל וגבינת פרמזן (23 שקלים), קרואסון שינקן ואמנטל (23 שקלים) ובגזרת המתוקים מאפים מסקרנים כגון בריוש תפוזים וחוויאג' (16 שקלים), דניש לימון ומרווה (16 שקלים), מאפה פיסטוק ואגסים (18 שקלים), בריוש שומר (16 שקלים) ועוד.
אפשר להזמין כאן גם מגשי אירוח, סלטים, ממרחים תוצרת בית, גבינות ויין.
ראשון-חמישי 07:00-19:00, שישי 07:00-16:00
דרך שלמה 10 תל אביב

לה מולאן

ברחוב בוגרשוב בתל אביב פועלת כבר 20 שנה מאפיית בוטיק קטנה אך שובבה, שמוכרת לחמים מחומרי גלם איכותיים הנעשים בשיטות מסורתיות וללא קיצורי דרך - ביס מאחד הבגטים כאן יגרום לכם להרגיש שאתם בכלל בפריז.
במקום מוכרים ג'בטות, לחמי מחמצת, מאפים מלוחים ומתוקים, כריכים בבגט או בלחם (עם סלט ביצים, עם נקניק סלמי וחרדל, עם גבינת אמנטל ומלפפון חמוץ ועוד). במקום מוכרים בצק עלים על בסיס חמאה, שישדרג לכם כל מאפה בעולם.
ראשון-חמישי 07:30-21:00, שישי 07:30-17:00
בוגרשוב 72 תל אביב

לחם חגי

האופה חגי בן יהודה הוא דור חמישי למשפחת אופים מקיבוץ עינת וידוע בעיקר בזכות לחמי המחמצת שהוא מכין בעבודת יד תוך שימוש בחיטה מזני מורשת. המאפייה של בן יהודה טומנת בחובה את סיפור הלחם - החל מהחקלאים ושמות זני החיטה הגדלים אצלם, דרך טחינה טרייה של הגרגרים לקמח בחדר מיוחד שנבנה במאפייה ופתוח לעיני כל, לישת הבצק והתפחתו ועד לאפייתו בתנור אבן. בן יהודה גם זורע זני חיטה עתיקים שגדלו בארץ בעבר על מנת לייצר לחם ותרבות מקומית.
15 צפייה בגלריה
חגי והלחם
חגי והלחם
(צילום: נועם פריסמן)
בכל בוקר יוצאים מתנור האבן בגטים, 'פלוטים' משובצי זרעים וגרעינים, בריושים וכמובן כיכרות הלחם העשויים מזני חיטה שונים, חלקם עתיקים, בטכניקות אפייה מסורתיות. הלחמים נאפים מקמחים טריים הנטחנים מדי יום במאפייה.
15 צפייה בגלריה
חגי והלחם
חגי והלחם
(צילום: נועם פריסמן)
בין הלחמים שניתן לרכוש יש לחם כפרי - לחם מחמצת על בסיס מחמצת שיפון שעובר התפחה של 36 שעות (27 שקלים); לחם כוסמין מלא מזן פרנקנקורן, זן שגדל בחבל בוואריה, גרמניה (29 שקלים); לחם אינקורן אורגני מקמח אינקורן מלא הנטחן במטחנת אבני ריחיים הנמצאת במאפייה (35 שקלים), בריושים מבוססים מחמצת מתוקה ועוד. ניתן להזמין גם כריכים פתוחים עם חמאה וריבת תות, עם גבינת עמלי של משק עפאים, דבש וזעתר.
שני-חמישי 08:00-19:00; שישי 08:00-14:00
חיים ויטל 25 תל אביב

שרויטמן

האופה ערן שרויטמן התחיל את הקריירה שלו במסעדת שף נחשבת בתל אביב ועשה תפנית מפתיעה כשהפך לאופה במשרה מלאה והשאיר את תפקיד הטבח מאחור, כשיום אחד הוא פשוט החליט לקחת את חלום האפייה שלו צעד אחד קדימה ולעבור מהממ"ד בבית למאפייה של ממש על גבול תל אביב גבעתיים.
15 צפייה בגלריה
שרויטמן
שרויטמן
(צילום: טל שחר)
15 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
לפני כשנתיים פתח שרויטמן מאפייה חדשה במרכז תל אביב, ויש כאלה שיכולים להישבע שללחם שלו יש טעם ומרקם שאין בשום מקום אחר, או במילים אחרות - הלחם של שרויטמן טעים בצורה בלתי רגילה.
נחלת יצחק 30, גאולה 44 (פינת אלנבי) תל אביב

שאור

מאפיית שאור אופה לחמים כבר למעלה מ-30 שנה. במקום למעלה מ-20 סוגי לחם, כולם נאפים במקום ועשויים ממחמצת, ללא שמרים וללא סוכר, בשיטות אפייה מסורתיות שנאספו מרחבי העולם. הלחמים מיוצרים בעבודת יד, מרביתם עוברים התפחה ארוכה ואיטית שמעמיקה ומשביחה את טעמם.
15 צפייה בגלריה
מאפיית שאור תל אביב
מאפיית שאור תל אביב
(צילום: נמרוד כהן)
בהמשך הם עוברים לתנור אבן גדול שיוצר את השילוב הנפלא בין בצק אוורירי ורך בפנים, לקרום פריך ומתפצח בחוץ. התנור עובד 24 שעות ביממה, והמוצרים נאפים במקבצים קטנים פעמים רבות לאורך היום כדי שבכל עת יהיה ניתן לקנות מוצר שנאפה זה עתה.
בתפריט: לחם מלא עם אגוזים וצימוקים (24 שקלים), לחם קסטן דגנים (24 שקלים), לחם כוסמין זיתים (28 שקלים), בגטים (11-13 שקלים), פוקצ'ה ארטישוק פרמזן (28 שקלים), כריכים ועוד.
ראשון-חמישי 11:30-21:00, שישי 10:00-15:00
טאגור 30 רמת אביב

Wild Bread

האופים ובני הזוג תום מעוז ואייל פרוינד עבדו ביחד במיטב המסעדות עד שהחלו לאפות ולמכור את הלחמים שלהם גם לשוק הפרטי ופתחו לבסוף את המאפייה שלהם. כל הלחמים עשויים מחמצת טבעית וללא שמרים תעשייתים, עם מלח ים אטלנטי ומים מינרלים בלבד ותהליך הייצור אורך למעלה מ-48 שעות בשל שימוש בטכניקה מיוחדת (long cold fermantation).
הבצקים מתערבבים ומותפחים במשך יומיים, כאשר ההתפחה האיטית מעניקה ללחמי המחמצת את הטעם העמוק והמרקם המיוחד בנוסף לחיי מדף ארוכים של מספר ימים.
15 צפייה בגלריה
Wild Bread
Wild Bread
(צילום: מאפיית ווילד ברד)
בתפריט: לחם חיטה מלאה, צימוקים ואגוזים (28 שקלים), לחם כפרי מקמח חיטה ומעט שיפון (28 שקלים), לחם פיצוחים על בסיס שלושה סוגים שונים של קמחים עטוף בגרעיני דלעת, חמנייה, פשתן ושומשום קלויים (28 שקלים), וכמובן לחם פרא העשוי חמישה סוגים שונים של קמחים כולל שיפון מלא וחיטה מלאה (28 שקלים) ועוד.
שלישי-חמישי 07:30-17:00, שישי 08:00-14:00
יד חרוצים 14 תל אביב

דלאל

הקונדיטוריה של דלאל מוכרת יותר בזכות המתוקים הנפלאים שלה, אבל בין כל אלה יש גם לא מעט סוגי לחם מעולים ממש - לחם לבן צרפתי, שיפון 100%, שיפון אגוזים, לחם דגנים מלא והרשימה עוד ארוכה. תמצאו שם גם כריכים (גאודה, טונה, סלמון, חביתה ועוד) טובים ותמיד תוכלו לקנח עם איזה אאקלר או כדור שוקולד. אגב, הלחם המדהים הזה מוגש גם בכל הארוחות במסעדה בנווה צדק ובבתי הקפה של דלאל.
בסניפי דלאל בתל אביב

גרציאני

מאפיית גרציאני מייצרת בעבודת יד לחמי מחמצת ולחמי כוסמין, מאפים מתוקים ומלוחים, קינוחים וסנדוויצ'ים מגוונים.
בתפריט: בורקס אגסים, מאפה וניל משמש וטארט פיסטוק אמרנה, פוקאצ'ה עגבניות ועשבי תיבול (22 שקלים), כריכים בבאגט (28-34 שקלים), עוגות פאדג' שוקולד (44 שקלים), עוגת פיסטוק ודובדבני אמרנה (46 שקלים), עוגיות שוקולד צ'יפס (30 שקלים), עוגיות פיסטוק (30 שקלים) ועוד.
15 צפייה בגלריה
(צילום: ויז'ואל דיגיטל)
ראשון-חמישי 07:00-20:00, שישי-שבת 07:00-18:00 (בסניפים יהודה הלוי וקינג ג'ורג' בלבד)
יהודה הלוי 123, קינג ג'ורג' 105, שדרות ההשכלה 20, תל אביב

מאפיות מומלצות בירושלים

מאפין בוטיק

שמריה ולייני עלו לארץ ממונטריאול ב-1995 לאחר שהתחברו בזכות אהבתם למאפים. התשוקה של הזוג לבישול ואפייה הביאה אותם להתמקצע במתכוני מאפינס ובייגלים, והם פתחו את המאפין בוטיק בירושלים. עם השנים ניסו להפוך את המוצרים שלהם לבריאים יותר על ידי הפחתת שמן וסוכר, שילוב קמח מלא ודגנים.
מוצר הדגל של המקום, המאפין, נאפה במקום מאפס - מאידוי הדלעת ועד לחיתוך התפוחים, ונעשה מדי יום ללא חומרים משמרים.
בין הטעמים: קרם דלעת, פאי תפוחים, קפוצ'ינו שוקולד צ'יפס, שוקולד לבן ותותים, פרג לימון, שוקולד גזר וקישוא ועוד (6 שקלים למיני מאפין, 15 שקלים למאפין גדול). הבייגל של המאפין בוטיק מבושל במי דבש תמרים ומגיע בטעמי שומשום, פרג, בצל, צימוקים קינמון, מלח ורוזמרין כשכל הטעמים מגיעים בגרסת קמח לבן או חיטה מלאה (7 שקלים) ואפשר להזמין גם בייגל סנדביץ' עם טונה, סלט ביצים או אבוקדו (26 שקלים).
ראשון-חמישי 07:30-19:30, שישי 07:30-14:30
בן יהודה 16 ירושלים

מאפיות מומלצות בצפון ובשרון

ברדו

ברדו היא מאפייה ובית קפה שגולת הכותרת שלה הם לחמי שאור ממחמצת טבעית הנאפים מדי יום בתנור אבן מיוחד שנותן את המרקם היחודי של הלחמים עם קליפה קראסטית. הלחמים נטולי סוכר וללא חומרים משמרים וצבעי מאכל, עשויים 100 אחוז חומרים טבעיים וחלקם הגדול עשיר בעשבי תיבול ארומטיים לצד דגנים ואגוזים. בין הלחמים ניתן למצוא לחם כוסמין אגוזים (24 שקלים), לחם שאור עגבניות מיובשות (21 שקלים), לחם שיפון גרעיני חמניה (21 שקלים) ועוד.
15 צפייה בגלריה
ברדו נתניה
ברדו נתניה
(צילום: יח"צ)
בנוסף ללחמים העשויים עבודת יד בשיטות מסורתיות יש גם כריכים, קינוחים, דברי מאפה מלוחים ומתוקים, קישים (30 שקלים לקיש אישי), פוקאצ'ות, פיצות מרובעות, לזניות, עוגות מוס (58 שקלים לפס), עוגות שמרים בטעמי שוקולד, קינדר, אלפחורס, חלווה פיסטוק ועוד (46 שקלים). ניתן להזמין גם מגשי אירוח כגון מגש מיקס קישים קטנים לבחירה בטעמי בצל, בטטה, פטריות ושרי פטה (140 שקלים); מגש מתוקים ומלוחים לבחירה (80 שקלים) ועוד.
שטמפפר 4, תל-חי 3, נתניה

לחם בורקין

ב-95' פתחו בני הזוג יעל וערן בירקין את המאפייה הראשונה שלהם בחדרה, משם עברו לבנימינה ופתחו את המאפייה שהפכה ללהיט באיזור. בחוץ יש מרפסת קטנה, בפנים ויטרינת עוגות ומדפים עמוסים בלחמים ובמאפים וריח של קפה טרי.
15 צפייה בגלריה
מאפיות
מאפיות
(צילום: לין לוי)
בתפריט: לחם שיפון-קינואה, לחם חיטה גרמני, לחם כוסמין-קימל, לחמי מחמצת, פוקאצ'ות, מאפים מלוחים, כריכים מלחמים הנאפים במקום, קינוחים, עוגות בחושות, מאפים מתוקים ועוד.
ראשון-חמישי 07:00-19:00, שישי 07:00-15:00
המלאכה 2 אזה"ת בנימינה

בלומה

בלומה היא מאפייה ובית קפה שוקק שמפיץ ריחות אפייה לכל עבר. בתוך בית הקפה תמצאו לחמים מצוינים, מאפים מתוקים ומלוחים, פוקצ'ה ממולאת בגבינת פטה ותרד, כריכים, קרקרים, פיצות, קישים, מאפה סירה עם כרישה, קרואסון עם מי זהר וגרידת תפוז, טארטים, עוגות ועוד.
ראשון-חמישי 7:00-22:00, שישי 07:00-14:00
יצחק רבין 23 קרית טבעון

מטרלו

מטרלו הוא מאפייה-בית קפה שהקים עדי פרץ בקיבוץ עין זיוון. לאחר שעסק בצילום וצילם בין היתר מסעדות, התעורר בו החשק להקים מקום משלו והוא פתח את המאפייה-בית קפה בקיבוץ שבו גדל. כל התפריט של המקום, בין אם מלוח או מתוק, מבוסס על בצק קרואסון, וניתן למצוא בו מאפים כגון מאפה פטיסייר וניל ופרלינה לוז; שבלול פיסטוק ושוקולד חלב עם פרלינה פיסטוק ופיסטוקים גרוסים;
בתפריט המלוח יש כריכי קרואסון כגון קרואסון מקושקשת פרמזן (40 שקלים), קרואסון פטריות (64 שקלים), קרואסון שניצל דג ברמונדי עם פסטו בזיליקום, עגבניה, איולי שום; קרואסון טרטר דג ברמונדי עם איולי לימון כבוש, מלפפון, בצל סגול ופיסטוקים ועוד. פרץ משתדל להתבסס כמה שיותר על חומרי גלם עונתיים שמגיעים מחקלאי וחקלאיות האיזור ומהגבנים והתפריט משתנה בהתאם לעונה.
שני-שבת 08:00-13:00
קיבוץ עין זיוון

מאפיות מומלצות בדרום

לשה - רוח אפייה

הדס מאיר החליטה בגיל 40 לעזוב עם בתה את העיר ולעבור לגור במצפה רמון בחיפוש אחר חיים רוחניים יותר. לאחר ארבע שנים במהלכן אפתה בבית, פתחה מאיר מאפייה קטנה המתמחה בלחמי בריאות, מחמצות, קמחים מלאים ותהליכים איטיים בטכניקות מסורתיות.
15 צפייה בגלריה
לשה מצפה רמון
לשה מצפה רמון
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של לשה)
המאפייה ממוקמת במצפה רמון ועם הזמן הפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף המקומי. במקום פועלת גם חנות קטנה שבה נמכרת תוצרת המאפייה וניתן לרכוש בה לחמי שיאור מקמחים מלאים, עוגות, עוגיות, קישים ומאפי גבינות, הכל חם הישר מתנור האבן.
בתפריט: לחם שיאור כוסמין מלא עם גרעיני דלעת (25 שקלים), לחם שיאור שיפון עם גרעיני חמניה (23 שקלים), מאפה ממולא בתבשיל עדשים שחורות, טימין ורוזמרין על טחינה גולמית (20 שקלים) ועוד. ניתן גם להירשם לסדנאות וקורסים שמאיר מעבירה במקום ועוסקות בצד הטכני, הרוחני, ההיסטורי, הנשי והיהודי של אפיית הלחם.
ראשון-חמישי 08:00-19:00, שישי 08:00-15:00
הר בוקר 8 מצפה רמון

לחם ברויטמן

לחם ברויטמן הנה מאפיית לחמי מחמצת באילת שהוקמה ב-2014 על ידי יובל זיו, נצר למשפחת אופים כפי שמעיד שם המאפייה "ברויטמן" שמשמעותו "איש לחם", ונקרא על שם גדליהו ברויטמן, סבו של יובל. במאפייה מייצרים מגוון סוגי לחמים כולם לחמי מחמצת (גם החלות הן חלות מחמצת), לחמניות, באגטים וקרקרים.
15 צפייה בגלריה
ברויטמן אילת
ברויטמן אילת
(צילום: רוני בלחסן)
לצד המאפייה הוקמה גם קונדיטוריה בה מיוצרים מאפי בוקר (16 שקלים), עוגת בחושות (44 שקלים), קראנץ (48 שקלים) עוגיות וכמובן קרואסונים. מהלחמים מכינים מגוון של כריכים (28 שקלים). לאחרונה נפתח במקום גם חלון לממכר פיצה בסגנון רומאי בשם "חצי-חצי", כיוון שהבצק של הפיצה עשוי מ-50% חיטה מלאה ו-50% קמח לבן. הפיצה נמכרת במשקל, בדיוק כמו ברומא (107 שקלים לק"ג).
15 צפייה בגלריה
ברויטמן אילת
ברויטמן אילת
(צילום: רוני בלחסן)
ראשון-חמישי 07:00-20:00; ימי שישי וערבי חג 07:00-15:00
אלמוגים 17 אילת, 053-3000260