שבועות ספורים אחרי שקיבל כוכב מישלן למסעדה שלו בניו יורק, נמצא השף איל שני במרכזה של שערורייה פוליטית, שבמהלכה סולקו מהמסעדה החדשה שלו במיאמי קבוצת סועדים שהניפו דגל ישראל וקראו קריאות "עם ישראל חי". העובדים במקום אף הגדילו ועשו, והזמינו למבלים משטרה.
1 צפייה בגלריה
איל שני, נורת' איביזה
איל שני, נורת' איביזה
איל שני: טעות בשיקול הדעת
(צילום: תיקי גולן)
הבוקר, השף איל שני מגיב לראשונה לתקרית שהתרחשה שלשום במסעדת "הסלון". בתגובתו טוען שני כי מנהל המסעדה טעה בשיקול דעתו: "בימים שבהם הלב שלנו נקרע מכאב, לחטוף את דגל ישראל מאדם שהניף אותו מדם ליבו ולהטיח אותו על הרצפה זה מעשה של התעללות, של רמיסת נפשו של האחר, של השפלתו. זה פשע נוראי בין אדם לחברו, דבר שהוא הפוך לכל מי שאנחנו", כך מסר שני. "אני רוצה להאמין שמנהל המשמרת במיאמי טעה בשיקול דעתו ולרגע לא הבין את התמונה ועשה טעות שאנחנו לעולם לא היינו עושים".
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
שני לא מסר אם ואילו צעדים יינקטו נגד מנהל המסעדה, אלא שהדברים נמצאים בתהליך של בירור. לדבריו "אתמול בלילה, במסעדת הסלון במיאמי קרה מקרה מצער לב, קבוצה של אורחים ישראלים עלתה לרקוד על השולחן והניפה את דגלי ישראל, מנהל המשמרת שהיה באירוע, חטף מהם את הדגלים והזמין משטרה".
סועד במקום: "אם זה מקום לא פוליטי אז למה מגישים אוכל ישראלי ומשמיעים מוזיקה ישראלית? כי זה עושה להם כסף, והדגל עושה להם כואב. זאת אנטישמיות במיטבה. לא נחזור לכאן"
אחד הסועדים שהיו במקום, עורך דין אמריקאי בשם שון לוי, תיעד את התקרית והעלה את הסרטונים לאינסטגרם. הוא וחבריו נראים רוקדים על השולחנות במסעדה, כמנהג המקום, צועקים "עם ישראל חי" ומניפים את דגל ישראל, עד שמגיע לעברם עובד ומבקש להוריד את הדגל. בתגובה נראים הסועדים עולים על השולחן, שוברים כלים וצועקים שהם לא מוכנים לשלם את החשבון. אנשי המסעדה הזמינו משטרה, אבל גם הסועדים, אחרי שכמה מהם טענו שהותקפו על ידי אנשי הצוות. אחד הסועדים טען בפני השוטרים שעובד מהמסעדה תפס אותו בצוואר וחנק אותו. מנהל המסעדה אמר לשוטרים שהסועדים לא כיבדו את העובדה שזאת מסעדה א-פוליטית, שהם הגיבו באלימות והוא נאלץ לגרש אותם ולקרוא למשטרה.
כמה מהסועדים אמרו אחר כך כי "כולם במסעדה היו ישראלים או יהודים, אמרנו שנבוא לתמוך בעם ישראל אז באנו עם הדגל, אבל אמרו לנו להוריד אותו, נתנו לנו אזהרה. שולחן לידנו לא ממש הקשיבו, הניפו את הדגל שוב, אז אנשי המסעדה באו ולקחו להם אותו באגרסיביות. אם זה מקום לא פוליטי אז למה מגישים אוכל ישראלי ומשמיעים מוזיקה ישראלית? כי זה עושה להם כסף, והדגל עושה להם כואב. זאת אנטישמיות לשמה. לא נחזור לכאן", אמרו.