שריפה פרצה הבוקר (ד') במסעדת קיסו, אחת המסעדות האסייתיות הפופולריות בארץ. המסעדה שוכנת במתחם מצלאווי בעיר ברחוב רפאל איתן, ומאכילה מאות אנשים מדי יום. קיסו נחשבת לאחת המסעדות הפופולריות ביותר באזור ובארץ בכלל.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יואב גורין )
סמוך לשעה שמונה וחצי התקבלו דיווחים רבים אודות עשן המיתמר ונראה למרחק ממתחם אונו מרקט, בדרך רפאל איתן בגני תקווה. אל המקום הוזעקו צוותי כיבוי רבים מתחנת בני ברק, קריית אונו ורמת גן השכנות, ולאחר הערכת מצב מהירה במקום הכריז מפקד האירוע, רשף מור שישיצקי, על הפעלת נוהל "מכת אש" - אשר דורש סיוע מכלל תחנות המחוז.
במקום התרחשה בעירה במנדפי המסעדה אשר גרמו לעשן רב למלא את חלל המסעדה ומתחם הקניות. לאחר מיקוד המאמץ בסריקה לשלילת לכודים במסעדה ובמתחם, וכיבוי הבעירה באמצעות קצף - השתלטו לוחמי האש על הבעירה.
קבוצת השותפים המחזיקה בקיסו, מחזיקה גם במסעדת "פו סושי" הפופולרית בתל אביב, ובמסעדות מוכרות נוספות באזור המרכז והשרון ("נוץ" ברמת השרון, "נישי" בנתניה, ו"סטודיו" במתחם צמרת בתל אביב). בחודשים האחרונים קרן גרין לנטרן חתמה על עסקה לרכישת 50% מקבוצת המסעדות לפי שווי של 120-180 מיליון שקלים.
שריפות בטאבונים או במטבחים של מסעדות הן דבר שכיח למדי, והן נגרמות בדרך כלל בשל שומן שמצטבר בדופנות הארובה. לפני כשנה פרצו שתי שריפות בהפרש של חודש בין אחת לשנייה - השריפה הראשונה פרצה בטאבון של מסעדת "יפו תל אביב" של השף חיים כהן, ואחרי כחודש פרצה שריפה בשיפודיית ג'סמינו בתל אביב.
זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה פרצה שריפה במסעדה של כהן - שלוש שנים קודם לכן פרצה במסעדה שריפה, לאחר שמנדף עשן במטבח התלקח. גם אז לא נגרם נזק לאיש אך נגרם נזק למטבח וכל בניין המשרדים פונה בשל האזעקה שהופעלה. כך בדיוק גם פרצה שריפה גם במסעדה של השף רן שמואלי לפני כשבע שנים, ושתי השריפות המתוקשרות במסעדות של השף שגב משה.
ענף הסברה כבאות והצלה שב ומדגיש כי במסעדות ובדירות בעלות מנדפים יש להקפיד על ניקוי המנדפים על מנת להימנע מנזק כבד שעלול להתרחש מדליקה בחלל הארובה, ולהקפיד ולתחזק את מערכות הכיבוי ולערוך ביקורת תקינות תקופתית על ידי גורם מוסמך.