אחת הפריווילגיות של עבודה במאפייה זה שחמים ונעים לנו בחורף. אבל כשיוצאים החוצה ופוגשים את מזג האויר החורפי והקר ששורר בחוץ זה מיד עושה לנו חשק לתבשיל מהביל מחמם ומזין. הפעם בחרנו בשלושה מתכונים טעימים ובריאים. האחד הוא מרק פטריות עשיר, שהוא שילוב מושלם של טעם וערך תזונתי. הפטריות מעניקות למרק טעם אדמתי עמוק, הירוקים נותנים למרק טעם עשיר והם גם מקור לסיבים תזונתיים, ברזל וסידן. הקטניות מעשירות את המרק בחלבון ואז מנת מרק יכולה להפוך לארוחה משביעה.
2 צפייה בגלריה
מרק פטריות
מרק פטריות
(צילום: גלית מרשק)
מכירים את העוגה הזאת שכל הילדים אוהבים מהגן, עוגת תפוזים פשוטה ומנצחת? אז זה המתכון השני שלנו - רצינו ליצור גרסה משודרגת לעוגה הזאת שגם מבוגרים יוכלו להתענג על הטעמים העשירים שלה. הביצים הוחלפו ברסק תפוחים טבעי, מיץ התפוזים הוא מתפוזים אמיתיים (לא לוותר), קמח השקדים מוסיף עסיסיות מבורכת וגרידת התפוז מוסיפה ריח משכר. ולא פחות חשוב - ההכנה שלה סופר פשוטה, בלי מיקסר ובלי בלגן במטבח, שבע דקות ולתנור. הפשטות בהכנה מאפשרת גם לילדים להכין אותה בעצמם (כמעט) ויותר כיף - יחד איתנו בזמן איכות במטבח. המתכון השלישי הוא עוגיות משגעות מקמח כוסמין ושוקולד צ'יפס שכל מילה נוספת עליהן - מיותרת ממש.
לסיום יש לנו טיפ לטבעונים: יש בדיחה ידועה על שמן קוקוס שהוא מד הטמפרטורה של הטבעונים. הסיבה לכך שהיא ששמן קוקוס הופך למוצק כשהטמפרטורה נמוכה מ-25 מעלות. בטמפרטורה של 20-24 מעלות המרקם שלו מושלם – משחתי ונוח לעבודה, בטמפרטורת מקרר הוא מוצק כמו אבן ובלתי נגיש לשימוש. מאחר שאנחנו עדיין לא שולטים בעונות השנה, כשאנחנו רוצים לעשות שימוש בשמן קוקוס אנחנו צריכים לקחת בחשבון את מצב הצבירה שלו. אם הוא משחתי (צבע לבן כמו ענן וניתן למזיגה) – הסתדרנו, לא לגעת. אם הוא שקוף ונוזלי – העוגייה תשתטח לנו בתנור כי הבצק נוטה להתפרק. אם השמן מוצק לחלוטין – לא נצליח להגיע לעיסה אחידה. אז מה הפיתרון? להביא את השמן למצב נוזלי באמצעות חימום עדין במיקרוגל של מספר שניות.

מרק פטריות עשיר

המצרכים: 1 בצל גדול, קצוץ 3-4 שינים שום, קצוצות 1 חבילת פטריות שמפיניון 12 פטריות שיטאקי, מושרות בכוס מים רותחים 2 גזרים גדולים, חתוכים לקוביות 1 כף קמח כוסמין 1/2 חבילה פטרוזיליה, קצוצה 1/2 חבילה שמיר, קצוצה 2 עלי סלרי כולל העלים 1/2 1 כוסות קטניות מבושלות (שעועית לבנה, חומוס, אפשר להחליף ב-3/4 כוס עדשים חומות לא מבושלות) מיץ לימון מלימון סחוט אחד מלח, פלפל, כף כמון
אופן ההכנה:
  1. מטגנים בצל קצוץ בשמן זית להשחמה. אחרי 3-4 דקות מוסיפים גם את השום הקצוץ.
  2. בזמן הזה חותכים לקוביות את פטריות השמפניון, הגזר, הסלרי ופטריות השיטאקי, ושומרים את נוזל ההשריה של הפטריות.
  3. כשהבצל מוכן, מוסיפים את הירקות שחתכנו וממשיכים לטגן עוד 4-5 דקות. לאחר מכן מוסיפים כף קמח כוסמין ומערבבים יחד עם מי ההשרייה של הפטריות עד שמתקבלת תערובת סמיכה בלי גושים.
  4. מוסיפים את הירוקים הקצוצים ואת הקטניות המבושלות. אפשר לשלב שעועית וחומוס ואפשר לבחור באחת מהן. מכסים הכל במים רותחים, מתבלים במלח, פלפל וכמון.
  5. מבשלים על אש בינונית כשעה. את הלימון סוחטים בסוף הבישול של המרק ומערבבים.

עוגת תפוזים ושקדים

המצרכים: 6 כפות רסק תפוחים טבעי ללא סוכר 1 כוס סוכר חום גרידת תפוז מתפוז שלם 1 כוס מיץ תפוזים סחוט טבעי 3/4 כוס שמן קנולה 1 כפית תמצית וניל 1 כוס קמח כוסמין מלא (לגרסה ללא גלוטן - ניתן להחליף בכוס קמח אורז מלא ו-2 כפות עמילן טפיוקה) 1/2 כוס קמח שקדים 1 כוס קוקוס טחון 1 כפית גדושה אבקת אפיה
לציפוי - 1/4 כוס מיץ תפוזים סחוט
2 צפייה בגלריה
עוגת תפוזים
עוגת תפוזים
(צילום: גלית מרשק)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-175 מעלות.
  2. אנחנו משתמשים בתפוזים טריים ולכן קודם שוטפים ומייבשים אותם. מגרדים את הקליפה של תפוז אחד ואז סוחטים למיץ.
  3. מערבבים בקערה את כל החומרים בעזרת מטרפה ידנית עד שמתקבלת תערובת ללא גושים. מעבירים לתבנית אינגליש קייק משומנת או מרופדת בנייר אפייה.
  4. אופים למשך כ-40 דקות עד שהעוגה שחומה וסכין ננעצת יוצאת לחה.
  5. מיד עם תום האפייה, כשהעוגה חמה, מוזגים מלמעלה רבע כוס מיץ תפוזים סחוט טבעי. נותנים לעוגה להתקרר ולספוג את המיץ לפני ההגשה.

עוגיות גרנולה מקמח כוסמין עם שוקולד צ'יפס

המצרכים: 100 גר' (1/2 כוס) שמן קוקוס רך בכבישה קרה 100 גר' (1/2 כוס) סוכר קנים 20 גר' (2 כפות) סירופ מייפל או אגבה 1/4 כוס מים 3/4 כוס שיבולת שועל עבה (לא טחון) 150 גר' (1/4 1 כוס) קמח כוסמין מלא 1 כפית אבקת אפיה 1 מקל וניל או קינמון קמצוץ מלח 1/4 כוס שוקולד צ'יפס מריר 1 כוס פקאן טבעי שבור
אופן ההכנה:
  1. מערבבים במעבד מזון עם להב פלסטיק או במיקסר עם וו לישה את הרכיבים.
  2. מוסיפים את הפקאן והשוקולד צ'יפס ומערבבים מינימלי רק עד שהתערובת אחידה.
  3. מצננים את הבצק במקרר כרבע שעה. קורצים עוגיות בגודל של כ-20 גרם לעוגייה. מסדרים על תבנית אפיה במרחק של כ-4 ס”מ אחת מהשניה
  4. אופים בטמפרטורה של 170 מעלות 12-14 דקות עד שהעוגייה משחימה קלות מלמעלה וכשמרימים אותה התחתית שחומה ומשתחררת בקלות מנייר האפייה. מצננים לפני ההגשה.
המתכונים באדיבות מותג האפייה "דני וגלית"