"מי שלא עמד מול גבר בן 45 עם מעט משקל יתר שלא מצליח לנשום, הנשים אותו ואז קבע את מותו שבוע אחר כך, לא מבין מה זו מגיפה": כך כתב בפוסט הפייסבוק שלו ד"ר אור גורן מהמערך להרדמה, כאב וטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב. הפוסט, ששותף ברשת אלפי פעמים הוא בעל מסר ברור שנראה כי הציבור מתקשה להבין: מחלת הקורונה היא מחלה קשה שיש לקחת ברצינות, שעשויה לפגוע בכל אחת ואחד.
"אני חושב שכולנו פה בסיפור הזה של הקורונה. גם ילד בכיתה ג' שצריך להתרחק מחברים שלו נלחם במלחמה הזאת", אומר ד"ר גורן הבוקר (ה') באולפן ynet. "בפוסט שלי רציתי להביא את הקול של האנשים שנמצאים בקצה, את הצוות הסיעודי, כוחות העזר, אנשי הטיפול הנמרץ והמרדימים, שמטפלים בחולים הקשים ביותר. להראות לציבור איך המחלה הזו נראית בקצה שלה".
2 צפייה בגלריה
ד"ר אור גורן
ד"ר אור גורן
ד"ר אור גורן: "אנשים צריכים להבין שזו לא עוד שפעת"
(צילום פרטי)
אותו גבר בן 45 שכתבתי עליו נכנס בהליכה לבית החולים. הוא אמר לי שהוא עוד יהיה בסדר וסיים מחובר למכונת לב-ריאה עד למותו
"לא מדובר במחלה רגילה", הוא מדגיש. "זו מחלה קשה עם אחוזי תמותה משמעותית גבוהים יותר מבחולי שפעת. היא עושה שמות באנשים, גם בצעירים, בצורה שלא ראינו ולא הכרנו. וגם מי שעובר אותה יחסית קל, צפויה לו לפעמים תקופת שיקום ארוכה ונזקים לא פשוטים. אין פה זיוף. אנחנו רואים פגיעות ריאתיות שלא ראינו בחולי שפעת ופגיעות קשות במערכת הלב גם אחרי שהנגיף עזב את הגוף".
לדבריו, למרות ההבנה הגדולה יותר שיש לעולם הרפואה והמדע אודות המחלה ודרכי הטיפול בה, הציבור צריך להמשיך ולהישמר ממנה. "אותו גבר בן 45 שכתבתי עליו נכנס בהליכה לבית החולים. הוא אמר לי שהוא עוד יהיה בסדר וסיים מחובר למכונת לב-ריאה. העוצמה של המחלה, הפגיעה שלה, הנזקים שלה, אנחנו לא ראינו דברים כאלה קודם.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
810 חולים במצב קשה, 206 מונשמים
(צילום: AP)
"אנחנו עושים מה שצריך כצוות רפואי, אנחנו משתפרים מאוד - אבל אנשים צריכים להבין שזו לא עוד שפעת. מדובר על מחלה שמתים ממנה פי 10 יותר משפעת. הציבור לא רואה את מה שאני רואה, וזו הסיבה לפוסט הזה", הוא אומר. "אם נמשיך בצורה הזאת, יותר ויותר אנשים יראו את קרובי המשפחה והחברים שלהם בצורה הזאת ויבינו לבד".
בתוך כך נרשם שיא חדש במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ביממה - 8,919 בני אדם. כך עולה מעדכון של משרד הבריאות. מצבם של 810 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים הוא 206. שני חולים נוספים נפטרו, ומניין הקורבנות מפרוץ המגפה ועד כה הגיע ל-1,571, מהם 625 נפטרו בחודש ספטמבר.


אתמול בוצעו יותר מ-65,500 בדיקות, 13.6% מהן היו חיוביות. כלומר, אחד מכל 7.3 נבדקים נמצא חיובי לנגיף. משרד הבריאות ציין כי העלייה החדה במספר הנדבקים מגיעה לאחר ירידה משמעותית במספר הבדיקות שבוצעו בסוף השבוע האחרון וסביב יום הכיפורים.