"אשמח להתחסן אם יתברר שזה באמת יעזור לי בעתיד. אצלי המחלה הייתה ממש קלה, אבל עדיין, קורונה זו מגפה נוראית", אומר הבוקר (ב') לאולפן ynet יעקב טאוב (61) מנתניה, בעקבות הידיעה שהמדינה תאפשר למחלימים להתחסן במנה אחת של מודרנה.
קראו עוד:
"מאז שהחלמתי, ביוני האחרון, כבר תרמתי פלזמה של מחלימים שבע פעמים, הפעם האחרונה הייתה לפני שבוע, ולפי מה שאומרים לי, עדיין יש לי נוגדנים", הוסיף טאוב. "אני לא יודע מה הרמה שלהם, אבל אמרו לי שהיא גבוהה. אני לא יודע מה לעשות עם החיסון למחלימים, באיזו קטגוריה אני נמצא. אני שואל רופאים. אחד מהם אמר לי שיכול להיווצר עודף נוגדנים עם החיסון, ורופאים אחרים אומרים שאולי כן שווה לי להתחסן. לא קיבלתי תשובות חד משמעיות בנושא".
1 צפייה בגלריה
יעקב טאוב
יעקב טאוב
"אצלי המחלה הייתה קלה, אבל עדיין, קורונה זו מגפה נוראית": יעקב טאוב
(צילום: אלבום פרטי)
מרואיינת נוספת, מירב לביא (34) מהיישוב עץ אפרים הסמוך לאורנית, חלתה בדצמבר האחרון והחלימה באמצע ינואר. "המצב שלי שונה משל יעקב", אמרה. "אני בהחלט מתכוונת להתחסן. מאוד שמחתי על כך שמשרד הבריאות הודיע על חיסוני מחלימים".
לשאלה, למה כל כך חשוב לה לקבל את החיסון, השיבה: "הייתה תחושה של חוסר ודאות – מה יהיה איתנו, אלה שהחלימו? הנוגדנים הם משהו שמאוד משתנה מאדם לאדם. אני חושבת שברור שהפחד מלחלות שוב, הפחד מהקורונה, הוא הרבה יותר גדול מהחיסון. אמנם, לא התאשפזתי, תודה לאל. אני בחורה בריאה, צעירה, ללא מחלות רקע, והייתי בבית, אבל זה היה מאוד-מאוד קשה.
טאוב: "מאז שהחלמתי, כבר תרמתי פלזמה של מחלימים שבע פעמים, הפעם האחרונה הייתה לפני שבוע, ולפי מה שאומרים לי, עדיין יש לי נוגדנים. אני לא יודע מה הרמה שלהם, אבל אמרו לי שהיא גבוהה. אני לא יודע מה לעשות עם החיסון למחלימים, באיזו קטגוריה אני נמצא"
"בתחילת המגפה הוזכרה המילה 'שפעת' בהקשר לקורונה. רובנו חלינו בשפעת בשלב זה או אחר של החיים, גם אני חליתי בה מספר פעמים, והקורונה לא הייתה דומה לשום שפעת שאני מכירה. היו ימים ולילות קשים, תחושת חוסר חמצן, תחושת מחנק, כאבים נורא קשים בגוף. בדיוק יצאתי עכשיו מבדיקות דם. אני עדיין עושה בדיקות כל הזמן. חזרתי כאילו לחיים רגילים, אבל אני מרגישה שהזדקנתי ב-20 שנה. הכול הרבה יותר קשה. זו לא חזרה לחיים רגילים, חד משמעית".
לביא הדגישה שהיא לא מתכוונת לחזור "לסיוט הזה", כהגדרתה. "אני הולכת להתחסן, אני סומכת על משרד הבריאות", אמרה.