בשיתוף פורום Reboot
רובכם מכירים אותי כ"גורו תזונה וכושר" ואני אכן כזו. עוסקת בתחומי הכושר, הבריאות ומקפידה על תזונה נכונה ומובילה טרנדים חשובים. אני די בטוחה שאתם חושבים שתמיד הייתי כזו. אז יש לי הפתעה בשבילכם.... רק לפני שש שנים נפל לי האסימון שאני חייבת לשנות את אורח החיים שלי. מאז אני מובילה טרנדים חשובים וגאה בכך שיש לי הזדמנות להשפיע לטובה על חיים של אנשים.
צפו בשיחת הבריאות של אירה דולפין:
עד לפני שש שנים טיגנתי מדי יום שניצלים לארוחת צהריים, עסקתי בעבודות הבית ונהנתי לבהות במסך בכל מיני תכניות וסדרות שהעבירו לי את הזמן. פתאום הבנתי שאני רוצה אחרת. שאני רוצה להיות בריאה יותר.
אל תטעו, אני לא מדברת על דיאטות קיצוניות והרזיה אלא על "אורח חיים". האפשרות לקבל החלטה שחיים נכון יותר, בריא יותר כדי לשמור על הגוף, הנפש, הלב...
בעיקר בתקופה זו של הקורונה מאד קל לוותר. מי כמוני יודעת. הרי הייתי שם – חליתי בקורונה והבראתי. אני רוצה לתת לכם תקוה. אפשר להחלים ואפילו להתעצם מהסיטואציה. בתקופה הזו של סגר, ניתוק חברתי וחלילה איבוד פרנסה מאד קל להשמין ולוותר על פעילות גופנית. חדרי הכושר סגורים, אין חשק וכח לכלום, האוכל מנחם, אנחנו חסרי מוטיבציה ובעיקר מרגישים במוד של הישרדות.... דווקא בתקופה זו הבריאות והתזונה חשובים מאי פעם.
אני רוצה לתת לכם טיפים ובעיקר מוטיביציה להתחיל...
בראש ובראשונה חשוב לעשות "סוויץ'" במח ולהחליט שהכושר הוא אורח חיים בריא ולא כתמיכה בדיאטת בזק למטרות הרזיה נקודתיות. אל תקחו את הספורט כמטלה, תחליטו כמה פעמים בשבוע וכמה זמן כל פעם מתאים לכם. אל תתמקדו בחיצוניות – תוצאות רואים אחרי הרבה זמן ואם תחפשו רק את זה תתייאשו מהר. אני ממליצה להתמקד קודם כל במטרות הבריאות והנפש. ספורט זה לא רק עניין של חיטוב אלא הרבה מעבר לזה.
תבחרו ספורט שאתם מתחברים אליו ולא כי החבר או בן הזוג שלכם עושה אותו. יש כאלו שריצה מתאימה להם יותר ויש כאלו שדווקא הליכה בפארק מעודדת אותם לחזור ולעשות זאת ושניהם טובים באותה מידה. אין ספורט "נכון" או עדיף" כל עוד עושים אותו. חשוב לא פחות התחילו בהדרגה. אל תרוצו 10 ק"מ בשבוע הראשון. תתחילו מ 2, ותעלו בהדרגה ובאופן מבוקר. זאת כדי לאפשר לגוף להסתגל – מה שימנע פציעות או חוסר מוטיבציה בשל כישלון שייגרם עקב מאמץ מוגבר מדי מיד בהתחלה.
הציבו מטרה - אם המטרה שלכם להגיע לתחרות מרתון או להעביר את הזמן עם עצמכם והאוזניות בפארק כדי לשפר סיבולת לב ריאה. סימון המטרה יכתיב את תכנית האימונים.
תשאבו השראה מבן זוג, חבר או שכן. שוחחו איתו על הנושא ושתפו חוויות.
נסו להתאים את התפריט היומי שלכם למה שאתם אוהבים, אל תמנעו מעצמכם את ההנאות אבל הקפידו על מינון סביר ואיזון.
הכי חשוב לדעת – לא חייבים לעשות ספורט בסטודיו/חדר כושר. כן, גם בזמן הקורונה בהחלט אפשרי להתאמן בבית או בפארק. לא חייבים להעמיס על עצמנו מבחינת זמן ומאמץ – ישנן גם פעילויות יומיומיות פשוטות שיכולות לתרום למצב השרירים ולגרום לחיוניות. האם ידעתם למשל שטיפוס מדרגה מפעילה 200 שרירים שונים, אם תטאטאו את הבית תפעילו 250 שרירים שונים ובכל צעד אחד שתעשו תפעילו 400 שרירים.
אז תתחילו בקטן, רבלו החלטות שמתאימות לכם, תציבו יעדים הדרגתיים ובכך תסללו את הדרך שלכם לאורח חיים בריא.
מאחלת לכם נפש בריאה בגוף בריא.
אירה דולפין היא גורו תזונה וכושר.
שיחת הבריאות בשיתוף פורום ריבוט המעודד חדשנות ויזמות ישראלית במערכת הבריאות ואת השיח הציבורי בתחום. שיחות בריאות נוספות
בשיתוף פורום Reboot