צפו בריאיון המלא: "הגוף קורס - אבל אני את הקורונה אנצח"
מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל הגיע לשיא חדש של יותר מ-11 אלף בני אדם. מספר החולים הנמצאים במצב קשה עומד על 86. העלייה החריפה בנדבקים ובחולים מתרחשת, באופן פרדוקסלי, על רקע הגבלות ממשלתיות מינוריות והתעלמות ציבורית מכללי הריחוק החברתי ועטיית המסכות. הדי לקרמן בן ה-36, חולה קורונה שנדבק בנגיף בחודש שעבר וכעת מאושפז בבית החולים שערי צדק, התראיין באולפן ynet בעקבות פוסט פייסבוק בו כתב "גם אני פיקפקתי, עד שזה הגיע והיכה בי".
לקרמן לא יודע בדיוק איפה נדבק, אך מתאר כי המחלה הרגישה כמו התחלה של שפעת - אך התגלתה כמשהו שונה וחריף הרבה יותר. "אני יודע מה זה שפעת, היו לי כמה וכמה שפעות בחיי, ואני חווה את זה פעם בשנה במשך שבועיים", סיפר באולפן. "מחלת הקורונה שונה מכל מה שהכרתי. מכל מחלה שחוויתי. מדובר בחום מטורף שמסרב לרדת, הרגשתי שהגוף שלי בוער מבפנים. הרגשתי חולה, כבדות נשימה מטורפת. ופשוט צריך להמתין ולתת לגוף להגיב, לקבל חמצן כשצריך, לעשות פיזיותרפיה נשימתית כמה פעמים ביום ולקוות לטוב".
אחרי שלושה ימים בהם חווה חום גבוה וחולשה, הגיעו לביתו נציגי מד"א כדי לערוך לו בדיקה. למחרת הודיעו לו שהוא חיובי לקורונה, וכי הוא מפונה למלון גולד בירושלים. "בקושי יכולתי לזוז ולסדר בגדים, הזעתי המון, הרגשתי חולשה מטורפת וסחרחורת. כשהגעתי למלון סבלתי מחוסר תיאבון נוראי, צמרמורות, חולשה, שיעול. ואחרי יומיים כבר זינק לי החום ל-39.4. לא הצלחתי להוריד את החום", הוא כותב בפוסט הפייסבוק שלו.
אחרי שפנה לנציג פיקוד העורף האמון על החולים השוהים במלון גולד ולא קיבל מענה, הזמין לעצמו אמבולנס ופונה לבית החולים שערי צדק. "הנציג לא הסכים להזמין לי אמבולנס עד שהוא לא מקבל אישור. בשארית כוחותיי הזמנתי לעצמי אמבולנס ואני כעת מאושפז פה כמעט שבוע. כל יום הוא מלחמה בנגיף. אני לא ישן בלילות, מזיע את חיי. רק בזכות העובדים בבית החולים אני מצליח לעמוד על הרגליים".
"גם אני פקפקתי, גם אני זלזלתי בהנחיות", מספר לקרמן בריאיון, "ואני יכול להגיד היום לכל אלה שידיהם קלה על המקלדת ופועלים מבורות, שההנחיות אינן המלצה. זה באמת מגן, זה באמת עוזר. חוויתי על גופי כמה הנגיף הזה לא 'מומצא'. לא מדובר בהגזמה. כשהנגיף הזה תוקף הוא תוקף בכל הכוח".