"אנשים שרוצים להנהיג את המדינה לא מתייחסים לרפואה", אומר היום (א') פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, בריאיון באולפן ynet. "עברנו שנה נוראית מבחינת המגפה, מבחינה בריאותית. כל דכפין יודע היום שהבריאות היא הדבר החשוב ביותר. והנה, שמעתי קודם ריאיון עם שני פוליטיקאים, ולא שמעתי מהם אפילו מילה אחת על רפואה. גם אחרי השנה הקשה שעברנו, כל מה שמעניין אותם זה מי ייבחר ואלו תפקידים הם יקבלו. באמת, כואב לי הלב על זה".
קראו עוד:
פרופ' אדלר גם אמר בצער שהתחזית הפסימית שלו התממשה. "מקדם ההדבקה עלה: הוא עומד על 1.02. גם מספר החולים הקשים עלה: הוא עומד על 724, אחרי שהיה 690. ולכן אני אומר: לא לחגוג. אנחנו מתחילים לראות את ההשפעה של פורים. ידענו שהשבוע נראה את התוצאות של החג. בוא נראה מה יקרה ביומיים-שלושה-ארבע הקרובים. צריך מאוד להיזהר".
1 צפייה בגלריה
התקהלויות ומסיבה המונית של פורים בכרם התימנים בתל אביב
התקהלויות ומסיבה המונית של פורים בכרם התימנים בתל אביב
מסיבת פורים בכרם התימנים בתל אביב. "מתחילים לראות את ההשפעה"
לשאלה, האם מדובר במציאות חדשה שאפשר להתמודד איתה, לאור העובדה שקרוב לחמישה מיליון ישראלים כבר התחסנו פעמיים, השיב: "לגבי ההדבקה, כן, אבל ברגע שיש עלייה במספר החולים הקשים, צריך לעצור, להירגע, לשמור. בואו נמתין ונראה מה יהיה במהלך השבוע. אין ספק שיש תגובה מצוינת לחיסונים. מי שלא מתחסן - אני לא מבין אותו, אלא אם יש לו בעיה בריאותית שבגללה הוא לא יכול להתחסן".
"אין ספק שיש תגובה מצוינת לחיסונים. מי שלא מתחסן - אני לא מבין אותו, אלא אם יש לו בעיה בריאותית שבגללה הוא לא יכול להתחסן. אני עומד מאחורי ההחלטה של פרופ' רוטשטיין"
כשנשאל מה הוא חושב על ההחלטה שהתקבלה במוסדות רפואיים שונים, לאסור על עובדים לא מחוסנים לבוא לעבודה, השיב: "חד משמעית, אני עומד מאחורי ההחלטה שקיבל פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. אדם שלא מחוסן - איך הוא יכול לטפל בחולים? שיישאר בבית".