בית החולים בילינסון זכה לציון הגבוה ביותר במדד האיכות של משרד הבריאות, בקבוצת בתי החולים הנחשבים למרכזי־על. בית החולים איכילוב ‑ בניהולו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו ‑ קיבל את הציון הנמוך ביותר והגיע למקום האחרון באותה קטגוריה.
במקום השני, במדד האיכות במרכזי־על רפואיים, דורג שיבא בתל השומר ואחריו הדסה עין כרם בירושלים, סורוקה בבאר־שבע ורמב"ם בחיפה. יש לציין כי פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל איכות ובטיחות במשרד הבריאות, שעמד בראש צוות דירוג בתי החולים, שימש עד לא מזמן סמנכ"ל המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון).
למקום הראשון בקבוצת בתי החולים הגדולים הגיע בית החולים כרמל בחיפה ואחריו: ברזילי באשקלון, מאיר בכפר-סבא והלל יפה בחדרה. אסף הרופא זכה לציון הנמוך ביותר בקטגוריה.
1 צפייה בגלריה
בית חולים השרון
בית חולים השרון
בית חולים השרון זכה לציון הגבוה ביותר במדד האיכות
(צילום: דוברות בילינסון)
בקטגוריית בתי החולים הקטנים הגיע למקום הראשון בית החולים השרון ואחריו: מעייני הישועה בבני־ברק, הדסה הר הצופים, זיו בצפת, פוריה בטבריה, אסותא אשדוד, לניאדו בנתניה ויוספטל באילת. למקומות האחרונים הגיעו בתי החולים בנצרת: הסקוטי והמשפחה הקדושה.
התוכנית הלאומית למדדי האיכות של משרד הבריאות מדרגת את בתי החולים מאז 2012 על סמך מדדים רפואיים שונים, כמו אופן הטיפול באירוע לבבי ‑ בין היתר על ידי בחינת הזמן שבין ההגעה לבית החולים לתחילת הצנתור; זמן ביצוע בדיקת MRI או CT לאחר שבץ מוחי; זיהומים לאחר ניתוחים; זמן ההמתנה במחלקות לרפואה דחופה וגם היקף המפגשים בין הרופאים המטפלים לבני המשפחה.
קראו עוד:
בבתי החולים הגריאטריים נבדקו גם קריטריונים כמו מידת היעילות של איתור דיכאון בקרב קשישים, לצד ניטור מצב תזונתי בקרב המאושפזים. על פי הדוח, בין השנים 2013 ל-2019, חל שיפור במרבית המדדים.
ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין (הכולל את בילינסון והשרון), שהגיעו שניהם למקום הראשון, כל אחד בקטגוריה שלו, מציין כי השנה, למשל, נרשם שיפור משמעותי בטיפול באוטם מוחי בבית החולים בילינסון. "יש לנו את הצוות הגדול ביותר בארץ של נוירו־רדיולוגיה פולשנית, כולם חדורי מטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר. הסיכוי של חולה לקבל אצלנו טיפול מלא הוא הטוב ביותר בישראל".