פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, מרשה לעצמו לחייך הבוקר. "אנחנו רואים את המשך מגמת הירידה, ואני צופה שהמגמה הזאת תימשך", הוא אומר היום (ג') לאולפן ynet. "כל המקדמים, כל המדדים השונים - אחוז הבדיקות החיוביות, מספר החולים הקשים החדשים ומספר המאומתים החדשים - כולם בירידה, ובקצב ירידה טוב".
קראו עוד:
להערכתו, הנתונים האלו מגיעים בזכות כחמישה מיליון ישראלים שהעלו את רמת המוגנות שלהם במהלך הגל הרביעי, ובהם 3.7 שקיבלו בוסטר, 700 אלף מתחסנים חדשים וכ-800 אלף מחלימים. "חשוב לנסות להגיע לאותם אנשים שעדיין לא התחסנו בכלל. מדובר בכ-650 אלף איש. ויש גם 1.5 מיליון שצריכים לקבל בוסטר".
1 צפייה בגלריה
חיסון בקופת חולים כללית בירושלים
חיסון בקופת חולים כללית בירושלים
מכינים מנת חיסון בקופת חולים כללית בירושלים, בשבוע שעבר. "מיליון וחצי איש עוד לא קיבלו את הבוסטר", אומר פרופ' סגל
(צילום: רויטרס)
פרופ' סגל סבור שמבין 650 אלף הישראלים שלא התחסנו כלל, מספרם של סרבני החיסונים הוא קטן, "ואליהם כנראה אף פעם לא נגיע", הוא אומר. השאר יתחסנו, לדעתו. "הטעות המרכזית הייתה בכך שהגענו ל-1.4 מיליון לא מחוסנים בתחילת הגל הרביעי", מסביר פרופ' סגל. "זה היה מספר גבוה מדי. לקח זמן, עברו מספר חודשים, עד שחוסנו כ-750 אלף איש מתוכם".
"כרגע יש עדיין הגבלות מסוימות, אז אי אפשר לדבר על חסינות עדר. צריך לזכור שרמת התחלואה היא עדיין גבוהה: יש כ-2,000 מאומתים חדשים ביום ו-30 חולים קשים חדשים מדי יום. אבל אנחנו מרוצים מזה שמגמת הירידה נמשכת"
לשאלה, מה יהיה מצב התחלואה בעוד חודש, להערכתו, השיב: "בישיבת הקבינט האחרונה הערכנו שמגמת הירידה תימשך. צפינו בתחילת אוקטובר שנגיע ל-200 עד 400 חולים קשה, ואני מעריך שהתחזית הזאת עדיין נכונה ואפילו על הצד היותר אופטימי שלה - כלומר, יותר לכיוון ה-200 עד 300 חולים. וצריך לזכור שכל זה קורה תחת משק פתוח ולימודים מלאים. ההערכה כרגע היא שבעוד חודש מספר החולים הקשים יהיה בין 200 ל-350, והמספר הזה יכול גם לרדת אם יותר אנשים יתחסנו. שם צריך להיות המאמץ המרכזי בעיניי: לשכנע אנשים להתחסן".
כשנשאל אם ישראל מתקרבת לחסינות עדר, אמר: "חסינות עדר היא מצב שבו התחלואה יורדת גם אחרי שכל ההגבלות הוסרו. כרגע יש עדיין הגבלות מסוימות, אז אי אפשר לדבר על חסינות עדר. צריך להמתין. צריך לזכור שרמת התחלואה היא עדיין גבוהה: יש כ-2,000 מאומתים חדשים ביום ו-30 חולים קשים חדשים מדי יום. אבל אנחנו מרוצים מזה שמגמת הירידה נמשכת".