האם אנשים עדיין עושים ספורט באוקראינה, למרות המלחמה? גיא אלמוג, חובב ריצה ישראלי וסמנכ"ל ריצה ב"זזנו-בוט", אפליקציה שאוספת נתוני ריצה של משתמשים ברחבי העולם, בדק את העניין וגילה להפתעתו שלמרות ההפצצות ומצב הלחימה הבלתי נפסק, יש לא מעט אוקראינים שממשיכים לרוץ ברחובות.
אחד מהם הוא ויקטור ויקטורוביץ', תושב קייב, איתו יצר אלמוג קשר, ושניהם התראיינו באולפן ynet. ויקטורוביץ' מספר שלפני שהחלה הלחימה הוא התכונן למרוץ מרתון, וגם עכשיו הוא עדיין רץ כי זה עוזר לו להירגע, זה חלק מחיי היומיום שלו וזה עוזר לו להתרכז.
גיא אלמוג: "בימים הראשונים של הלחימה ניסו האתלטים האוקראינים להרגיע את חבריהם מחו"ל שפנו אליהם. 'הם אמרו, 'הכול בקייב רגוע'. כשיצרתי איתם קשר שוב, בימים האחרונים, הם אמרו, 'מתחיל להיות פה פחות שקט, ואנחנו עוזבים'"
לדבריו, הריצה מתבצעת עכשיו בתנאים קשים: "עוצרים אותי במחסומים ומבקשים ממני פרטים אישיים בכל כמה דקות". הוא גם שומע הפצצות: "הבוקר הפציצו בניין ממש סמוך אלי. זה לא נעים ולא פשוט, אבל אני ממשיך להתאמן למרתון".
4 צפייה בגלריה
ויקטור ויקטורוביץ' רץ קייב אוקראינה
ויקטור ויקטורוביץ' רץ קייב אוקראינה
לא מוותר על ריצה. ויקטור רץ ברחובות קייב, בימים שקטים יותר
קראו עוד:
"אנחנו ב'זזנו-בוט' מנסים לתת לאנשים מוטיביציה לצאת לפעילות", מספר אלמוג. "בתקופת הקורונה ראינו שאנשים יוצאים לפעילות גופנית על אף שזה היה אסור, ורצינו לבדוק את הנושא על רקע המלחמה באוקראינה. עניין אותנו לדעת אם יש אנשים שיוצאים לרוץ גם במצב הנוכחי, עם נוכחות של חיילים רוסים ושל כוחות צבאיים. מתברר שיש אנשים שעדיין רצים שם, אם כי פחות מבדרך כלל. רצים בקייב, בחרסון, במקומות אחרים באוקראינה שיש בהם פעילות צבאית. ביקשנו מאנשים ליצור איתם קשר ולעודד אותם".
4 צפייה בגלריה
מסלול ריצה
מסלול ריצה
מתוך אפליקציית 'זזנובוט'

4 צפייה בגלריה
מסלול ריצה
מסלול ריצה
מתוך אפליקציית 'זזנובוט'

4 צפייה בגלריה
ויקטור ויקטורוביץ' רץ קייב אוקראינה
ויקטור ויקטורוביץ' רץ קייב אוקראינה
מקווים שהמצב המלחמתי ייגמר, ושאנשים יוכלו לחזור לחיים נורמליים ולספורט. ויקטור על המסלול
לדבריו, בימים הראשונים של הלחימה ניסו האתלטים האוקראינים להרגיע את חבריהם מחו"ל שפנו אליהם. "הם אמרו, 'הכול בקייב רגוע, הכול בחרסון רגוע'", מספר אלמוג. "כשיצרתי איתם קשר שוב, בימים האחרונים, הם אמרו, 'מתחיל להיות פה קצת פחות שקט, ואנחנו עוזבים'. אנחנו מקווים שהמצב המלחמתי ייגמר, ושאנשים יוכלו לחזור לחיים נורמליים ולספורט".