מחר (ד') ייערך הדיון המכריע במשרד הבריאות לגבי חיסוני הילדים נגד קורונה, וההחלטה לא לפתוח אותו לציבור מעוררת ביקורת. פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, לא מצטרף אליה. "מקובל גם בגופים רגולטוריים אחרים שחלק מהדיונים פתוחים לציבור, וחלק לא", הוא אומר היום (ג') בריאיון לאולפן ynet. "משרד הבריאות כבר קיים דיון פתוח לציבור כדי לשמוע את הקולות בנושא. במקרים אחרים צריך לקחת בחשבון שיש דברים שהמשתתפים יחששו להגיד".
קראו עוד:
לדעתו, לנוכח האיומים שסופגים בכירי מערכת הבריאות בשבועות האחרונים, נוצר מצב שתומכי החיסונים נמצאים בבעיה. "כל אחד שיאמר שהוא בעד החיסונים, מסכן את עצמו באיזשהו אופן, אז אני חושב שאנשים מפחדים", אומר פרופ' גרוטו. "כבר ראיתי דברים כאלה בוועדות אחרות של משרד הבריאות. היו איומים על חברי ועדות. אני לא חושב שנכון להעמיד את האנשים האלו תחת איום. זה מצב חריג".
1 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס עם המאבטח הצמוד אליה
שרון אלרעי פרייס עם המאבטח הצמוד אליה
ד"ר שרון אלרעי פרייס עם המאבטח שהוצמד לה בעקבות האיומים שקיבלה. "זה מצב חריג", אומר פרופ' גרוטו
(צילום: גיל נחושתן)
לשאלה אם הוא לא חושש שסגירת הדיון תוביל לטענות שמסתירים דברים מהציבור, השיב פרופ' גרוטו: "כל הנתונים נחשפו בצורה מאוד ברורה, ובסוף יש החלטה מקצועית. יש קבוצה שהתפקיד שלה הוא לקבל החלטה. חלק אולי לא יאהבו את ההחלטה שתתקבל, אבל בסופו של יום, זה המצב. אחרי שנתנו אפשרות לכולם להציג את עמדותיהם, שווה לקיים דיון שבו חברי הוועדה יוכלו להגיד בחופשיות כל מה שהם רוצים, בעד או נגד. בסוף הדיון ייצא פרוטוקול מסודר, עם כל הדברים שנאמרו וכל השיקולים".
"אני חושב שתהיה היענות גבוהה לחיסוני הילדים. ראינו את זה בסקרים. זו גם התחושה שלי בעקבות שיחות עם הורים ועם ילדים. לפעמים הילדים מציגים שאלות יותר קשות מההורים. אני מרגיש שהילדים מאוד מעוניינים להתחסן, גם כדי להגן על עצמם וגם במסגרת ההתמודדות הכוללת עם המגפה"
בשיחה עם פרופ' גרוטו הוזכר ריאיון שהעניקה הבוקר לאולפן ynet רופאה מארצות הברית, שסיפרה על היענות גבוהה לחיסוני הילדים בקרב הורים אמריקנים. "אני חושב שככה זה יהיה גם בישראל", אמר פרופ' גרוטו. "ראינו את זה בסקרים. זו גם התחושה שלי בעקבות שיחות עם הורים ועם ילדים. לפעמים הילדים מציגים שאלות יותר קשות מההורים. אני מרגיש שהילדים מאוד מעוניינים להתחסן, גם כדי להגן על עצמם וגם במסגרת ההתמודדות הכוללת עם המגפה הזאת, שאנחנו צריכים למגר אותה".
בהמשך הריאיון נשאל פרופ' גרוטו אם הגל הרביעי של המגפה כבר מאחורינו. "אין ספק", אמר, "אבל אנחנו רואים עכשיו גל נוסף במערב אירופה, בעוד במזרח היבשת - לפחות בחלק מהמדינות - יש ירידה. גם אצלנו שום דבר לא סופי. יכול להגיע עוד וריאנט, או שהחסינות תדעך".