"מצער אותי שבגלל ההתקפות הנוראיות על אנשי בריאות, הדיון הזה בסופו של דבר יהיה סגור", אומר הבוקר (ד') לאולפן ynet פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה לאפידמיולוגיה ולבריאות הציבור מאוניברסיטת בן גוריון, לקראת הדיון המכריע בנושא חיסוני הילדים לקורונה שייערך היום. "אני מאמין שבהמשך נלמד לקיים את הדיונים האלו בצורה פתוחה ושקופה".
קראו עוד:
פרופ' דוידוביץ' סיפר שיש לו שני נכדים, בני שש וחצי וחמש - ושניהם יחוסנו. לשאלה אם אין לו חששות, השיב: "תמיד כשמקבלים תרופה או חיסון, יש חשש מסוים. אין תרופה או חיסון שהם בטוחים לגמרי. אבל לפי כל הנתונים, הסיכון מהחיסון הרבה יותר קטן מהמחלה עצמה. הוא גם נותן לנו שקט, כי הוא לא רק מגן על הילדים, אלא מגן עלינו כחברה".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים התחסנות מתחסנים קורונה
חיסון ילדים התחסנות מתחסנים קורונה
"יותר ממחצית מההדבקות קורות בגילים האלו בדיוק", אומר פרופ' דוידוביץ'
(צילום: shutterstock)
פרופ' דוידוביץ' התבקש להתייחס לעובדה שהגל הרביעי מסתיים והתחלואה יורדת, ונשאל איך אפשר לשכנע אנשים לחסן את ילדיהם דווקא כשסכנת הקורונה אינה גדולה במיוחד. תשובתו: "הקורונה נמצאת איתנו, והיא לא תיעלם. היא מכה כרגע בעולם. יש יותר מחמישה מיליון מתים. אנחנו גם רואים מה קורה באירופה. צריך להגיד לאנשים שצריך להתחסן בדיוק עכשיו, כשהדברים יותר רגועים, כדי שהם יוכלו להתמודד בהמשך. הקורונה לא תצא מחיינו. חיסון של ילדים עכשיו ייתן לנו שקט וימנע צורך בבדיקות תכופות ובכיתות ירוקות. צריך לזכור גם שיותר ממחצית מההדבקות קורות בגילים האלו בדיוק".
בהמשך נשאל המרואיין מה דעתו על ההחלטה לאפשר לקבוצות של תיירים להיכנס לארץ בלי חיסון שלישי. בניגוד לרבים אחרים, בהם פרופ' יהודה אדלר, פרופ' דוידוביץ' לא חושב שמדובר בהחלטה שגויה. "האנשים האלו לא סתם ייכנסו לארץ", הסביר. "הם ייכנסו תחת פיקוח ויצטרכו לעבור בדיקות. זה מאוד דומה למתווה של התו הירוק. אני חושב שהבעיה היא פחות במתווה עצמו, שנראה לי סביר, ויותר בנושא האכיפה. זו בעיה כרונית של החברה הישראלית, ולא רק בתחום הבריאות. אנחנו צריכים לנקוט מדיניות שאפשר לעמוד בה. אם נצליח לאכוף את המתווה הזה - הוא סביר. אם לא - נהיה בבעיה".
פרופ' דוידוביץ': "צריך להגיד לאנשים שצריך להתחסן בדיוק עכשיו, כשהדברים יותר רגועים, כדי שהם יוכלו להתמודד בהמשך. הקורונה לא תצא מחיינו. חיסון של ילדים עכשיו ייתן לנו שקט וימנע צורך בבדיקות תכופות ובכיתות ירוקות"
משתתפת נוספת בדיון על חיסוני הילדים לקורונה באולפן ynet הייתה ד"ר דנה אקמאתי-עזריה, רכזת רפואת ילדים במחוז מרכז של קופת חולים כללית, וגם היא, כמו פרופ' דוידוביץ', מעריכה שיתקבל האישור היום. היא גם מקווה לכך. על ההחלטה לסגור את הדיון לציבור אמרה: "אני לא יודעת מה היו השיקולים. אני יכולה לשער. הרי ברגע שאנחנו מדברים על הילדים שלנו, יותר מכל אנחנו מדברים על רגש. זה לא היגיון - זה רגש. ומכיוון שזה נושא כל כך קשוח רגשית, יש אולי חשש שמישהו יינעל על איזשהו משפט אחד שייצא מהקונטקסט, וזה יכול לטרפד את כל המסע הזה ולהרוס הכול.
"אני לא חושבת שיש אדם אחד במשרד הבריאות שייקח על אחריותו לסכן את הילדים. אם היה חשש כזה - זה לא היה קורה".
צפו בדבריה: