בזכות הבנים יוכלו לראות. רון כרמלי במהלך ההשתלה
(צילום: המרכז הרפואי בילינסון)
ימים אחדים אחרי שהאחים הלל ויגל יניב ז"ל נרצחו בפיגוע בחווארה, הושתלו הקרניות שלהם בעיניהם של ארבעה אנשים, שקיבלו בזכותן בחזרה את מאור עיניהם. הניתוחים בוצעו השבוע בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
קראו עוד:
אחת מהם, ציונה זלצברג (68) ממגדל העמק, אמרה: "אני כל כך מתרגשת, לא הייתי מתארת לעצמי. איזו משפחה חזקה! אני כל כך מחכה לפגוש אותם כבר. רק לחבק אותם".
3 צפייה בגלריה
ציונה זלצברג
ציונה זלצברג
ציונה זלצברג אחרי ההשתלה. "מחכה לפגוש את ההורים"
מושתל נוסף, רון כרמלי (66), אמר: "כשקרה המקרה הנורא הזה, הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את העיניים היפות, הכחולות, הגדולות, של שני האחים. בחלומות הכי גדולים שלי לא דמיינתי שאזכה לחזור לראות בזכותם. אני כל כך מעריך את המעשה האצילי הזה של הוריהם".
3 צפייה בגלריה
רון כרמלי
רון כרמלי
רון כרמלי בבדיקת ראייה אחרי ההשתלה. "מעשה אצילי"
פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבילינסון: "השתלת קרניות היא מבצע רפואי שמפגיש בין עולם של שכול ואובדן מחד להצלת ראייה והתרגשות של המושתלים מאידך. זהו אחד הרגעים שמשרים בכולנו תחושה של אחדות, רעות, נתינה ללא תנאי. השתלתי מאות קרניות במהלך שנות עבודתי, אך ההשתלות הללו היו מרגשות עבורי במיוחד. ההחלטה האצילית של המשפחה ברגע של טרגדיית חייהם, מרגשת מאין כמוה. המושתלים יוכלו לראות באופן מיטבי בעוד כחודש".
3 צפייה בגלריה
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל מנחם ז"ל ויגל יעקב ז"ל
האחים הלל ויגל יניב ז"ל. "גם אחרי מותם זכו לעשות טוב לאחרים"
ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות: "קשה מאוד לבקש תרומת איברים מהורים שאיבדו ילד, וקשה עוד יותר לעשות זאת כשמדובר באובדן של שני ילדים. תמי פינק, מתאמת ההשתלות בבילינסון, אמרה לי, 'זו משפחה מאלפת. מהמשפחות המיוחדות, מלח הארץ, הכי יפים שאנחנו מכירים'. נראה לי שכל עם ישראל הבין את זה".
לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן
אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל, מסרו: "התרגשנו לקבל את ההודעה על השתלת קרניות העיניים של הלל ויגל. אנו מאחלים לנתרמים לראות את העולם מתוך טוב ושמחה, כמו שראו אותו הלל ויגל המתוקים שלנו. העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים, וזה ממלא אותנו בסיפוק: גם אחרי מותם הם זכו לעשות טוב לאחרים".