לחיי התינוקת שבדרך: בשבוע שעבר, לראשונה בישראל, נולדה תינוקת לזוג גברים בהליך פונדקאות בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא לפני שנתיים ואחרי שמשרד הבריאות בתקופת השר ניצן הורוביץ איפשר את זה. זו הייתה התינוקת הראשונה שנולדה כך, אבל יש עוד לא מעט בעקבותיה.
קראו עוד:
אחת מהן תיוולד בעזרתה של אלה ווסרמן עין-גדי, שמשמשת בימים אלו כפונדקאית לזוג גאה. היום (ב') היא התראיינה לאולפן ynet וסיפרה על התהליך.
1 צפייה בגלריה
אלה ווסרמן עין-גדי
אלה ווסרמן עין-גדי
אלה ווסרמן עין גדי. "מזל שהייתה לנו הממשלה הקודמת שהעבירה חוק כל כך חשוב"
זה מעשה חשוב ואצילי מאין כמותו. איך התקבלה ההחלטה על מהלך כזה? "ההחלטה התקבלה במהלך עשר השנים האחרונות. הרעיון עלה כשילדתי את הבת הבכורה שלי, שבקרוב תהיה בת עשר, וההחלטה התקבלה בהמשך, בדיונים עם בעלי. הקשר שלי עם זוג הגברים התחיל לפני כשנה. זה הליך ארוך יותר ממה שחושבים".
מתי החלטת לעזור לזוג אבות דווקא? "האמת היא שמהרגע הראשון שבו חשבתי על פונדקאות, היה לי ברור שזה יהיה לזוג אבות. אפילו לא חשבתי על אפשרות אחרת, לא יודעת למה. אולי משום שהרגשתי חיבור לעובדה שאין להם שום דרך אחרת להביא ילד; אולי משום שאני מרגישה איתם נוח. אין לי סיבה ברורה, אבל היה לי תמיד ברור שאם אני עושה את זה, זה יהיה לגייז. בלידה של בתי האחרונה פתאום הבנתי שזה בכלל אסור, ויש תהליכים, ומאז עקבתי אחר הנושא הזה. מזל שהייתה לנו הממשלה הקודמת שהעבירה חוק כל כך חשוב".
"ילדים מבינים את זה אפילו יותר טוב ממבוגרים. מסבירים להם שיש נשים שהתנור שלהן מקולקל, שיש משפחות שאין להן תנור, אז הן משתמשות בתנור שלנו כדי לאפות את העוגה שלהן, וכשהעוגה תהיה מוכנה, נחזיר להן אותה"
איך התחושה להעניק חיים וליצור משפחה למישהו אחר? "זה די מדהים. המחשבה של יצירת משפחה היא שהובילה אותי. אני מקווה שהכול יימשך בסדר ורק מחכה לראות את הזוג עם התינוקת בידיים".
איך הגיבו במשפחה שלך? "הילדים שלי הגיבו בצורה מהממת, הבינו ישר. ילדים מבינים את זה אפילו יותר טוב ממבוגרים. מסבירים להם שיש נשים שהתנור שלהן מקולקל, שיש משפחות שאין להן תנור, אז נשתמש בתנור שלנו כדי לאפות את העוגה שלהם, וכשהעוגה תהיה מוכנה, נחזיר להן אותה. במקרה הזה זו לא בדיוק עוגה, זה תינוק, אבל זה אותו קונספט. גם המשפחה המורחבת שלי מאוד תומכת, ומי שתומך יותר מכולם הוא סבא שלי בן ה-96. הוא הכי תומך שיכול להיות".