מתי הקורונה תיעלם מן העולם? את התשובה לשאלה הזו קשה לתת בשלב הזה, אבל שלושה מהלכים יגבירו את הסיכוי לכך שהקורונה תהפוך למחלה שאפשר לחיות איתה, כמו שפעת: יותר ויותר אזרחים ברחבי העולם יקבלו את החיסונים, כולל הבוסטר, שייצרו חסינות עדר וימנעו היווצרות וריאנטים חדשים; חיסוני הילדים ישלימו את מעטה ההגנה; ותימצא תרופה אנטי ויראלית שתחסל את הנגיף.
קראו עוד:
בהשוואה למגפות קודמות, עולם המדע מטפל בקורונה באופן יעיל ומהיר: החיסונים הושלמו בתוך זמן קצר; טכנולוגיית mRNA החדשנית של פייזר ומודרנה מאפשרת להתאים את החיסון לכל וריאנט חדש בתוך כמה שבועות; מערכת הרפואה יודעת להתמודד היטב עם החולים הקשים; ומפותחות תרופות חדשות שנותנות תקווה.
1 צפייה בגלריה
תלמיד בלוס אנג'לס מקבלת חיסון קורונה
תלמיד בלוס אנג'לס מקבלת חיסון קורונה
נער בן 12 מלוס אנג'לס מקבל חיסון נגד קורונה, בשבוע שעבר. "אין וריאנט שעמיד לחלוטין לחיסון", הודיע מנכ"ל פייזר
(צילום: רויטרס)
בשבוע שעבר אמר לתקשורת האמריקנית אלברט בורלא, המנכ"ל של יצרנית החיסונים פייזר, כי מחקרים שערכה החברה מעלים כי אין וריאנט שעמיד לחלוטין לחיסון, אבל גם אם יהיה כזה, החברה תוכל לפתח חיסון חדש ומעודכן נגדו בתוך 95 ימים.
פייזר עובדת קשה גם בגזרה של חיסוני הילדים, ובסוף ספטמבר היא עומדת להגיש דו"ח מסכם של המחקר שערכה בנושא. השתתפו בו 3,000 ילדים בני חמש ומעלה, שקיבלו מינונים שונים של החיסון, ונראה שהוחלט כי המינון האופטימלי הוא שליש מזה שמקבלים מבוגרים. גורמים בצוות הטיפול במגפות המייעץ למשרד הבריאות מסרו כי ייתכן שישראל תאשר לחסן ילדים בני חמש ומעלה לאחר שייבחנו הממצאים של פייזר, עוד לפני שיינתן אישור של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).
בסוף ספטמבר עומדת חברת פייזר להגיש דו"ח מסכם של המחקר שערכה בנושא חיסוני הילדים. השתתפו בו 3,000 ילדים בני חמש ומעלה, שקיבלו מינונים שונים של החיסון, ונראה שהוחלט כי המינון האופטימלי הוא שליש מזה שמקבלים מבוגרים
גם חברת מודרנה ממשיכה בפיתוח, ובסוף השבוע היא הגישה ל-FDA בקשה לאישור הבוסטר. ההחלטה צפויה להתקבל בסוף ספטמבר.
בינתיים הכריז לאחרונה ארגון הבריאות העולמי על וריאנט חדש, שנקרא Mu, כ"מעורר עניין". הווריאנט, שזכה לשם הרפואי B.1.621, כבר נמצא ב-39 מדינות, כולל ארצות הברית, דרום קוריאה, יפן, אקוודור וקנדה. נכון לעכשיו, אין דיווחים על תסמינים יוצאי דופן אצל חולים שבגופם נמצא ריצוף שלו. אין גם מידע על תחלואה קשה או עמידות לחיסון.