בביקורו האחרון בישראל לפני כמה שנים, עמד מנכ"ל חברת אופנת הספורט 4F, איגור קלאג'ה במרפסת בית המלון הפונה אל חוף ימה של תל אביב ונדהם. לאורך כל הטיילת הארוכה המשתרעת במקביל לקו החוף היו באותו זמן מאות אנשים העוסקים בפעילות גופנית. קלאג'ה הבין אז את מה שכולנו כבר יודעים מזמן: ישראלים אוהבים לעשות כושר.
קראו עוד:
בעידן שבו לפעמים מה שאתה לובש באימון יותר חשוב ממה שאתה עושה בו, שם לו למטרה מותג אופנת הספורט 4F להיות שחקן מרכזי בשוק מותגי הספורט המבעבע בשנים האחרונות בישראל. הרי כיום אם עשית אימון כושר, אינטנסיבי ככל שיהיה, ולא היית לבוש בסטייל – עשית חצי עבודה.
מותג אופנת הספורט הפולני הוותיק כבר קנה לעצמו שם ברחבי אירופה ושאר העולם, אך כאן בישראל למרבה ההפתעה עדיין לא מוכר דיו, וזאת על אף שאין מדובר במותג חדש, אלא בכזה שכבר קיים כאן לא מעט זמן ונמכר אונליין.
כעת, עם העברת שרביט היבואן הבלעדי לידי אתר ההנעלה והאופנה Shoesonline, ורגע לפני השקת קולקציית 2024 של המותג, נראה כי החברה החלה להבעיר מנועים במלחמה על לבו של הצרכן הישראלי.
3 צפייה בגלריה
מותג הלבשת הספורט 4F
מותג הלבשת הספורט 4F
מותג הלבשת הספורט 4F
(יח"צ)
אתר Shoesonline הוא אחד מאתרי האיקומרס הגדולים בישראל בתחום האופנה. בשנתיים האחרונות נכנס האתר לקטגוריות נוספות כולל הלבשה, אקססוריז, טיפוח ויוגה. במקביל לשיווק מותגי ספורט מובילים הוא גם מייבא בלעדית מותגים משלימים מהעולם, כולל מותג הספורט 4F.
"אנו רואים פוטנציאל גדול עם המותג", אומר דוד ידיד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אתר Shoesonline, "הקהל הישראלי הוא קהל חכם שמחפש את התמורה הכי טובה לכסף שלו. 4F הוא מותג ששם ערך זה על דגלו וכך הצרכן הישראלי, בדומה לצרכנים הרוכשים את המותג בנאמנות רבה במעל 45 מדינות בעולם, יקבל איכות שלא נופלת מכל המותגים הגדולים והמוכרים".
3 צפייה בגלריה
מותג הלבשת הספורט 4F
מותג הלבשת הספורט 4F
דויד ידיד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אתר Shoesonline ומנכ"ל 4F איגור קלאג'ה
(יח"צ)

קו מוצרים רחב לכל פעילות ספורטיבית

4F נוסד לפני 20 שנה בפולין, החל לבסס את מעמדו במרכז-מזרח אירופה ומשם יצא אל מחוץ לגבולות היבשת. כיום נמכר המותג בכ-44 מדינות ברחבי העולם, ביניהם בארה"ב, איסלנד וקטאר.
הרשת פונה לקהל רחב של גברים, נשים וילדים ומציעה פריטי אופנה ספורטיביים באיכות גבוהה במחיר נוח לכל כיס. זהו למעשה היתרון המרכזי עליו היא משחקת וזה שאמור לבדל אותה משאר מתחרותיה. "אנו לוקחים בחשבון לא מעט פקטורים בעת תהליך התמחור של המוצרים השונים", אומרים בחברה, "בראש ובראשונה, המטרה היא לקבוע מחירים נגישים מצד אחד, אך כאלה שעדיין יעמדו בדרישות האיכות והעיצוב של הלקוחות מצד שני".
גם קו המחשבה שונה. אחד הדברים המבדלים את הרשת הוא התאמה אינדיבידואלית של פריטי הלבוש לכל פעילות ספורטיבית ולאו דווקא התמקדות בקו מוצרים כללי. קו המוצרים הוא ורסטילי, על כן ניתן למצוא מגוון רחב של סדרות פריטים אופנתיות בקטגוריות שונות – חדר כושר, יוגה, שחייה, שטח, ריצה, טיולים, רכיבה ועוד.
בין הטכנולוגיות השונות המוטמעות בבגדי החברה בקטגוריות השונות ניתן למצוא לא מעט חידושים. ביניהם, 4F DRY - גימור המאפשר יכולת נידוף גדולה יותר העוזרת בייבוש הבגד במהירות מזיעה, הדפסים מחזירי אור התורמים לנראות טובה יותר בעת ביצוע פעילות ספורטיבית לאחר רדת החשיכה, וכן טכנולוגיית 4F Neodry - ממברנה בעלת מבנה מיוחד הממוקמת כשכבת בידוד בבגדים השונים, המבטיחה נוחות בתנאי מזג אוויר קיצוניים. המבנה המיוחד של הממברנה מאפשר לרטיבות להתנקז בחופשיות כלפי חוץ, ובעל יכולות גבוהות של עמידות למים ורוח.
מן הראוי לציין שהפונקציונליות של פריטי הלבוש אינה באה בהכרח על חשבון העיצוב והמראה. ניכר שבחברה לקחו בחשבון את הפקטור הזה, והתוצאה היא בגדים בצבעים מושכים ואופנתיים וגזרות טרנדיות שאינם גורעים מאיכות האימון.
3 צפייה בגלריה
מותג הלבשת הספורט 4F
מותג הלבשת הספורט 4F
חלוץ ברצלונה רוברט לבנדובסקי. משגרירי המותג
(יח"צ)
בשנים האחרונות הבינו מותגי אופנות הספורט כי לייצר קו מוצרים אופנתי ופונקציונלי כבר אינו מספיק, וכי על מנת לתקשר את ערך המותג שלך לקהל גדול יש גם צורך לקשור אותו לקהילה הספורטיבית עצמה. וכך, בדומה לחברות אופנת ספורט אחרות כמו אדידס ונייקי, דואגת 4F לפרוש את חסותה על נבחרות ספורטיביות ואירועי ספורט ברחבי העולם.
זה התחיל עוד ב-2008 עם שיתוף הפעולה הראשון עם הנבחרת האולימפית של פולין, במסגרתו עוצבו מדי הנבחרת הפולנית באופן בלעדי על ידי המותג, והמשיך בשיתוף פעולה עם חברי ההתאחדות הפולנית לסקי, אך אין ספק כי ההישג הגדול התרחש לפני כשלוש שנים באולימפיאדת טוקיו, אז כבר עיצבה 4F את מדיהן של שבע נבחרות אולימפיות: פולין, סרביה, קרואטיה, יוון, צפון מקדוניה, סלובקיה וליטא. שיתוף הפעולה הזה התברר כמשתלם מאוד, שכן זו כנראה הייתה הנקודה שבה המותג לראשונה עלה סוף סוף לתודעה.
שיתוף הפעולה עם הקהילה הספורטיבית בא לידי ביטוי גם בבחירת המותג בשגרירים שלו, הבולט שבהם הוא חלוץ ברצלונה, רוברט לבנדובסקי, אחד משחקני הכדורגל המובילים בעולם, אשר פיתח יחד עם המותג קולקציה ייחודית המשלבת בין הסגנון האישי שלו לטכנולוגיה והפונקציונליות של המותג.
בנוסף לכל אלה, ובדומה למגמה הרווחת של קידום אג'נדות חברתיות וסביבתיות בקרב מותגים סימנה הרשת בראש מטרותיה העלאת המודעות לתחום הקיימות.
מתוך הכרה בחשיבות התודעה הסביבתית, משתמשת החברה בחומרים ידידותיים לסביבה ובשיטות ייצור ירוקות הממזערות את טביעת הרגל האקולוגית, עם דגש על הפחתת פסולת וקידום נושא המחזור. בחנויות החברה אף פרושות עמדות לתרומת בגדים המזכות את רוכשיהם בהנחה לרכישת בגדים חדשים.
למראית עין נראה כי למותג יש כל מה שצריך כדי לעניין את הצרכן הישראלי, אך כידוע, הקהל הישראלי הוא לא אחד שנוהג לשנות בקלות את הרגלי הצריכה שלו. האם הפעם זה יהיה שונה? רק הזמן יגיד.
הכתב היה אורח של חברת Shoesonline בפולין