מאיר דיין החלים מקורונה ושוחרר מבית החולים איכילוב בתל אביב, ועכשיו הוא מתפנה לחשבון נפש: דיין מתחרט על החלטתו לא לקבל את החיסון נגד המגפה, והמסר שהוא מבקש להעביר לציבור באמצעות ריאיון שהעניק היום (ג') לאולפן ynet - חד, נוקב וכואב.
קראו עוד:
"אני מרגיש הרבה יותר טוב", סיפר דיין. כשנשאל מדוע הוא נמנע מלקבל את החיסון, אמר: "לא התנגדתי לחיסונים, פשוט לא התחסנתי באופן אישי. לא הייתי סרבן מתוך אידיאולוגיה כלשהי: חששתי בעקבות כל הרעש שהיה בתקשורת על הסיכונים ותופעות הלוואי. זה גרם לי לנסות למשוך את הזמן ולא להתחסן".
1 צפייה בגלריה
מאיר דיין חולה קורונה
מאיר דיין חולה קורונה
מאיר דיין בבית החולים. "מהר מאוד הבנתי שהסתבכתי עם עצמי"
אשתו איילת התחסנה, כמו גם ילדיהם הבוגרים של בני הזוג. היא גם ניסתה לשכנע אותו לקבל את החיסון. "ניסיתי כל הזמן, לא הפסקתי", היא אומרת. "אולי הייתי צריכה להיות קצת יותר נוקשה בעניין. כשהוא חלה, והמצב הידרדר, כעסתי על עצמי שאולי לא עשיתי מספיק".
דיין מספר שההידרדרות במצבו הייתה מהירה. "בהתחלה הייתי בבית, ולשמחתי, לא הדבקתי אף אחד כי כולם היו מחוסנים. זה הרגיע אותי מבחינה מצפונית. ביום העשירי אשתי והאחות של מכבי שטיפלה בי, שמו לב שמשהו לא בסדר איתי. היה איזשהו סימפטום. אני לא שמתי לב לזה אפילו, אבל הן החליטו להזמין לי אמבולנס ולשלוח אותי לבית חולים. כשהגעתי לאיכילוב, הבנתי מהר מאוד שהסתבכתי עם עצמי, שהסימפטומים לא קלים.
"בתוך 48 שעות מצאתי את עצמי מורדם ומונשם למשך מספר ימים, אבל זה לא נגמר בכך. הבעיה היא שכל התסמינים נשארו: נגרם נזק לריאות ולכל מערכת הנשימה".
"אני כועס על אלו שמבקשים מאחרים לא להתחסן. אני חושב שכל אחד צריך לעשות איזשהו שינוי בראש, בתפיסה, להפסיק לקחת אחריות על אחרים, להפסיק לשכנע אנשים לא להתחסן, להפסיק עם העליהום נגד הרפואה ומשרד הבריאות"
מוסיפה אשתו איילת: "מהרגע שהרדימו אותו, לא ידעתי איך זה ייגמר. עוברים לך בראש הסרטים הכי גרועים. אתה מנסה להדחיק את המחשבות האלו, אבל אתה מגיע יום-יום לבית החולים ורואה שהמצב לא משתפר, ויש אפילו החמרה בזמן שהוא מורדם, והרופאים לא יודעים מה להגיד: הם עומדים מול המצב הזה חסרי אונים ומודאגים כמוני. היו רגעים מאוד קשים לי ולכל המשפחה".
בתום הריאיון ניתנה לדיין אפשרות להעביר מסר לציבור בעקבות מה שעבר עליו. "אני כועס על עצמי", אמר. "אני גם כועס על אלו שמבקשים מאחרים לא להתחסן. אני חושב שכל אחד צריך לעשות איזשהו שינוי בראש, בתפיסה, להפסיק לקחת אחריות על אחרים, להפסיק לשכנע אנשים לא להתחסן, להפסיק עם העליהום נגד הרפואה ומשרד הבריאות.
"היום אני יכול להגיד שהייתי מעדיף שיגדל לי זנב מאחור במקום לקבל את המחלה הזאת. אני מוכן לדבר עם כל מי שרוצה: שאנשים יתקשרו אליי בטלפון, ואני אסביר להם מה הקורונה גורמת. אני אומר לאנשים: לכו להתחסן. יש כאלו שהתחסנו פעמיים ולא מוכנים לקבל את המנה השלישית, ואני אומר, 'למה? כבר התחסנתם פעמיים, אל תבזבזו זמן'. אני מכיר אדם שהתחסן פעמיים ולא לקח את המנה השלישית - והסתבך עם זה".