בשיתוף מכון אברהמסון
5 צפייה בגלריה
מרים חכמון
מרים חכמון
מרים חכמון
"היו תקופות בחיי שירדתי ועליתי במשקל כמו אקורדיון. תמיד הצלחתי איכשהו לרדת במשקל בדיאטות, אבל כשהגיעה הקורונה עליתי במשקל ולא הצלחתי לרדת", מספרת איריס בן חור, 57, אם לארבעה וסבתא לשלושה, מזכירה משפטית, מחריש.
"הרגשתי אבודה. בדיקות הדם שלי, הראו שאני סובלת מהמוגלובין נמוך, ומלחץ דם גבוה. לאברהמסון הגעתי במשקל של 95 קילו לאחר שקראתי את הכתבות אודות האנשים שנגמלו. בתחילת נובמבר בשנה שעברה החלטתי לנסות. מהטיפול יצאתי מבולבלת, אבל יומיים אחריו, הריח של הסופגניות במאפייה עשה לי בחילה, כשקודם לכן התפתיתי יום-יום לאכול מאפה".
"מאז הגמילה לא מפריע לי שיש לידי מתוקים או בצקים. ומה שהכי כיף וטוב לי, זה שפשוט לא בא לי. כל דיאטה שעשיתי בעבר הייתה מלווה במלחמות בדחף לאכול ובזכות הגמילה נגמרו המלחמות. היום אני שמחה לספר שאני שוקלת 71 קילוגרמים. בשום סרט לא צפיתי את זה. כל בדיקות הדם שלי מצוינות".
5 צפייה בגלריה
איריס ב חור חדש
איריס ב חור חדש
איריס בן חור

"היום אני חצי שנה אחרי, 17 קילו פחות ומרגישה צעירה יותר"

"עשיתי את כל הדיאטות והשיטות האפשריות לירידה במשקל. התזונה היחידה שהצלחתי איתה הייתה אברהמסון"' מספרת ציפי צור, 58, אם לשלושה ומדריכה בהוסטל, מפרדס חנה.
"אחרי הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון לא היה לי רצון או חשק למתוק. גם אם ראיתי מתוקים שאני מאוד אוהבת כמו שוקולד, לא התעורר בי רצון וחשק. הפסקתי לאכול עם העיניים שלא כמו בעבר, והמוח כבר לא תירגם את זה כמזון הכרחי. גם בן הזוג שלי משתתף בתהליך ושנינו מבשלים ונהנים מהדרך. היום אני חצי שנה אחרי, שוקלת 68 קילוגרמים עם 17 קילו פחות ומרגישה צעירה יותר".

"תוך 6 חודשים הפחתתי 22 קילוגרמים והפסקתי לקחת תרופות לאיזון הכולסטרול"

"הייתי מכורה למתוק וללחם. נרדמתי עם מתוק, קמתי עם מתוק ואפילו התעוררתי באמצע הלילה כדי לאכול שוקולד. וככה כל החיים, ללא אוכל מזין באמת", מספרת מרים חכמון (56), נשואה ואם לשלושה, גננת חינוך מיוחד מאשדוד.
"לפני שמונה חודשים דפדפתי בפייסבוק וראיתי מודעה של מכון אברהמסון על התמכרות לסוכר. החלטתי לתאם פגישה". מרים משתפת: "אחרי חודש התחלתי לראות את עצמי משתנה. מתחילת התהליך ירדתי 13 קילוגרמים, ואני גם מתאמנת בפילאטיס ומתחטבת. אני אוכלת מגוון ולא רעבה לרגע. מרזה, נראית מהמם, יכולה ללבוש מה שבא לי ומרגישה הרבה יותר טוב. בנוסף, לפני התהליך בדיקות הדם שלי הראו שיש לי כולסטרול גבוה והיום הוא מאוזן. התהליך הזה שינה לי את החיים לגמרי. גם כל שאר בני הבית נהנים מהתהליך עם פחות סוכר ופחות קמח".
5 צפייה בגלריה
מרים חכמון
מרים חכמון
מרים חכמון

"שתי חברות שעברו גמילה - ירדו במשקל באופן מטורף. היום אני 22 קילו פחות"

"כששמעתי על הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות של אברהמסון, אמרתי לעצמי שאין שום סיכוי שאצליח להסתדר בלי סוכר או קמח לבן. אני אוהבת לאכול הכל והתקשיתי להימנע. שתי חברות שלי שעברו גמילה באברהמסון, ירדו במשקל באופן מטורף, והחלטתי לנסות", מספרת ורד סוקולובסקי (49), נשואה, אם לארבעה, מעצבת פנים ובנייה, מקיבוץ בארות יצחק.
5 צפייה בגלריה
ורד סוקולובסקי
ורד סוקולובסקי
ורד סוקולובסקי
"להפתעתי, אחרי טיפול הגמילה כל החשק שלי למתוקים ולמאפים נעלם. בשבועיים הראשונים היו לי בחילות מריחות של מאפה. לפני הגמילה כל פעם שהייתי עוברת ליד קונדיטוריה הייתי יוצאת עם שקית של בורקסים. הייתי גם מכורה ממש לקולה זירו, ומתעוררת באמצע הלילה בשביל לשתות. היום אני שותה רק מים, אוכלת בשפע, לא מוגבלת בכמויות ולא רעבה".
"חצי שנה אחרי הגמילה הפחתתי 22 קילוגרמים. בזכות הגמילה לא היו לי נפילות, אני מרגישה מצוין, הבדיקות שלי, שקודם לכן הראו שאני סובלת משומנים בדם, מכולסטרול ומלחץ דם גבוהים, מצוינות היום".

בשיתוף מכון אברהמסון