האם הווריאנט החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון, עדיין מעורר דאגה בעולם? "יש סימנים מעודדים שמדובר במשהו קל", אומר היום (ג') לאולפן ynet פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שנמצא בניו יורק בימים אלו. "התמונה הכללית עדיין לא סופית, אבל בינתיים נראה שמדובר במשהו קל, שלא מתפשט כל כך קל מהר. בניו יורק אין כרגע שום תכונה מיוחדת שקשורה לעניין הזה. לא הרגשתי שום דבר שהשתנה בעקבות הגילוי של הזן הזה".
קראו עוד:
לשאלה אם הוא חושב שיש לסגור את נתב"ג בכל פעם שמתגלה וריאנט חדש, השיב: "לא, אני ממש לא חושב שזה צעד מוצדק. אי אפשר לעצור כניסה של הווריאנטים לישראל או לכל מקום אחר בעולם. ראינו את זה גם בגלים קודמים. לכל היותר, זה אולי קצת מעכב את הכניסה. אני גם חושב שמוטב להסיר את ההגבלות, לפחות לגבי הבידוד של אנשים מחוסנים פעמיים ושלוש - ויפה שעה אחת קודם".
1 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
נתב"ג, בשבוע שעבר. "לא מוצדק לסגור אותו בכל פעם שמתגלה וריאנט חדש", אומר פרופ' גרוטו
(צילום: AFP)
פרופ' גרוטו התבקש להתייחס להערכה שהאומיקרון פוגע יותר בילדים ובצעירים, ואמר: "רואים את זה בדרום אפריקה כרגע: עיקר הפגיעה שם היא בצעירים, אבל מצד שני, הצעירים שם לא מחוסנים בכלל, אז אולי זו הסיבה להדבקה. אין כרגע שום עדות שהאומיקרון יותר מסוכן, לא לילדים ולא למבוגרים".
עם זאת, הוא סבור שיש לחסן את הילדים. "עדיף לעשות את זה כמה מהר", אמר, "בעיקר משום שהחורף מגיע. אם תהיה עלייה בתחלואה בארץ, ויהיה גל נוסף, חשוב שנהיה ערוכים עם הילדים. חיסונים ימנעו בידודים של ילדים ותחלואה מיותרת. החיסון עדיף על כל תחלואה".
"עיקר הפגיעה בדרום אפריקה היא בצעירים, אבל הצעירים שם לא מחוסנים בכלל, אז אולי זו הסיבה להדבקה. אין כרגע שום עדות שהאומיקרון יותר מסוכן, לא לילדים ולא למבוגרים"
לשאלה אם הוא חושב שצריך לאפשר חיסונים בבתי הספר, השיב: "תלוי עד כמה זה מורכב מבחינת ההתארגנות. זו שאלה של לוגיסטיקה, לא של הסכמה עקרונית. אם ביישובים מסוימים הרשות המקומית חושבת שנכון להנגיש את החיסונים בבתי הספר - צריך לאפשר את זה. אני חושב שצריך לתת פה מנדט לרשויות. אם יש התארגנויות מקומיות, זה בוודאי יכול להיות טוב, אבל באופן כללי, מבצע החיסונים יכול להימשך גם דרך קופות החולים".