ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ב'): רופא שהורשע בעבירות מין רישיונו יהפוך מותלה מבלי לחכות לוועדה שתדון בעניינו. מדובר בהצעת חוק שהגישה יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין שנועדה לשנות את המצב הקיים.
אירועי השבועות האחרונים:
"המצב בו רופא שהורשע בעבירות מין ממשיך לעסוק במקצועו הוא בלתי נסבל ומרחיב את מעגל הנפגעים מאותו אדם״, אמרה רוזין. ״התיקון לחוק הוא הגנה נוספת עבור אלו שעלולות ועלולים להיפגע מאותו אדם בעתיד, וצדק עבור אלו שנפגעו ממנו בעבר. הוא משנה את ברירת המחדל הקיימת, ולמעשה רישיון הרופא יותלה מרגע ההרשעה, ולא יהיה צורך להמתין להגשת קובלנה כפי שהחוק מורה כיום. אני מודה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שטיפלו בניסוח התיקון לחוק".
כיום, אין הליך משמעתי הנוגע לרופא שהורשע בעבירת מין - אלא רק הליך משמעתי כללי, לפיו שר הבריאות אינו יכול להטיל על רופא סנקציות, אלא לאחר שמוגשת לו קובלנה. בנוסף, החוק אוסר על מעסיק להעסיק רופא שהורשע בעבירת מין, רק כאשר מדובר במרפאות ובמחלקות המיועדות לילדים. כלומר, רופאים שהורשעו בעבירות מין ממשיכים לקבל מטופלים בכל מקום אחר, כל עוד לא הוגשה קובלנה נגדם.
3 צפייה בגלריה
מיכל רוזין
מיכל רוזין
מיכל רוזין. "התיקון לחוק הוא הגנה נוספת עבור אלו שעלולות ועלולים להיפגע מאותו אדם בעתיד"
(צילום: יואב דודקביץ)
הצעת החוק קובעת כי שר הבריאות יתלה את רישיונו של רופא שהורשע בעבירות מין מיד עם הרשעתו בבית המשפט, זאת ללא כל צורך בהגשת קובלנה. ההתליה תעמוד בתוקף עד שתתקבל המלצה של ועדה מיוחדת שתדון בעניינו של הרופא שהורשע. הועדה המיוחדת תעריך את מסוכנותו של הרופא ותיתן לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו, זאת כדי שתוכל לשקול את הסיכוי לעבריינות מין חוזרת מצדו.
לאחר המלצת הוועדה, שר הבריאות יחליט אם לבטל את רישיונו של הרופא, להתלותו לתקופה נוספת שיקבע, לתת לרופא נזיפה או התראה או להגביל את תחומי עיסוקו לתקופה שיקבע.

הרופאים נחשדים בהטרדה, אך ממשיכים לעבוד

בשבועות האחרונים עלו לכותרות שתי פרשות חמורות של רופאים שהואשמו בהטרדה מינית של מטופלותיהם. האחת, היא של פרופ' מנחם (מני) אלקלעי, שחשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על פרופ' מנחם (מני) אלקלעי, החלה בארבע נשים אמיצות שבחרו להעיד על ההטרדות שחוו מצידו כמטופלות שלו, ובמהלך השבוע האחרון זרמו למערכת 28 עדויות נוספות וקשות נגדו - שבכולן תואר אותו הדפוס.
3 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
30 תלונות הוגשו נגדו עד כה. פרופ' מנחם אלקלעי
( מתוך אתר שיבא)
אתמול (א') פורסמה כתבה על התנהלותו של ד"ר גיא רופא מאיכילוב. ארבע צעירות סיפרו ל-ynet על התנהלותו של ד"ר רופא, ש"פרש" מתפקידו בבית החולים איכילוב, אך ממשיך לטפל באופן פרטי והפך לכוכב רשת. אחת מספרת שהתפשט לידה והתחכך בה, שנייה טוענת שהניח את אצבעו לזמן ממושך על הדגדגן שלה, וכולן טוענות להטרדה בלתי פוסקת בהודעות וברשתות.
3 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
4 תלונות הוגשו נגד ד"ר גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
הפרסום אתמול כלל ארבע נשים צעירות, שלא מכירות זו את זו, שסיפרו כיצד הרופא שהפוסטים שלו הפכו לתופעת רשת פגע בהן מינית במסגרת טיפול ובהתכתבויות אובססיביות. אחת מהן, נועה (שם בדוי), סיפרה שהופנתה אליו כשהייתה בת 19 לבירור לגבי כאבים שמהם סבלה. "פתאום הרגשתי משהו מוזר, תוך כדי הבדיקה ראיתי שהוא עירום ומתחכך בי עם איבר המין שלו. ברחתי משם כל עוד נפשי בי". אנה (שם בדוי) הוסיפה: "הוא הניח לי אצבע על הדגדגן לזמן יחסית ממושך ושאל אם כואב לי איפשהו. הוא אמר לי 'את יודעת איפה הדגדגן שלך? פה אמור להיות לך נעים'". שתי הנשים הנוספות, יולי וספיר (שמות בדויים) סיפרו על הטרדה מתמשכת מצידו בהודעות וברשתות החברתיות.