"הבוסטר הוא הצלחה אדירה", אומרת היום (ג') לאולפן ynet ד"ר אנג'לה עירוני, אפידמיולוגית וראש מחוז שרון במכבי שירותי בריאות. "היו ספקות בהתחלה, לא ידענו אם אנשים יקבלו אותו או לא - ונכון לעכשיו הגענו במכבי ל-90% מתחסנים מעל גיל 12. גם ברמה הלאומית הנתונים הם מאוד יפים - 82-80%. אני בטוחה שאנשים ימשיכו להתחסן, כי זה הפתרון היחיד".
קראו עוד:
ד"ר עירוני התייחסה לעובדה שמיום חמישי הקרוב יתחילו קופות החולים לתת גם חיסונים מתוצרת אסטרהזניקה. "זו בשורה חדשה לאלו שלא יכולים לקבל את החיסונים של פייזר או מודרנה, המבוססים על טכנולוגיית mRNA", אמרה. "מדובר באנשים שפיתחו תופעות לוואי חריגות או אלרגיה מאוד קשה בעקבות החיסון הקודם. רופא שיש לו מטופל כזה, יכול להמליץ לו על החיסון החדש".
1 צפייה בגלריה
אסטרזניקה
אסטרזניקה
החיסון של אסטרהזניקה. "בשורה לאלו שלא יכולים לקבל את החיסונים של פייזר או מודרנה"
(צילום: shutterstock)
לדעתה, הגל הרביעי של הקורונה נמצא לקראת סיום, אבל יש לה דאגה חדשה - השפעת. "צריך לזכור שאנחנו לפני החורף", אמרה. "עכשיו מתחילים לתת חיסונים נגד שפעת, וזו הזדמנות לקרוא לציבור לבוא לקבל אותם. בשנה שעברה לא חווינו התפרצות של שפעת, כי כולנו הסתובבנו אך ורק עם מסכות, אבל השנה זה אחרת, וכבר יש התפרצויות. אנחנו כבר מזהים במעבדות שפעת מסוג A. החיסון נגד השפעת הוא בטוח, ונותנים אותו כבר שנים, אז אין סיבה לא לקבל אותו".
"ראיתי עכשיו את הנתונים: כ-78% מהנשים ההרות שמאושפזות בגין סיבוך של הקורונה, לא קיבלו את הבוסטר או לא היו מחוסנות בכלל. ודאי שנשים בהיריון צריכות להתחסן. כל העולם הבין את זה"
על אזרחים שמסרבים להתחסן נגד קורונה, אמרה ד"ר עירוני: "החיסון הוא הדבר הכי חשוב. אוכלוסיות שלא מתחסנות מונעות מאיתנו לחזור לשגרה. חייבים לשכנע את האנשים האלו לשנות את דעתם. קומץ קטן של אנשים משפיע על מדינה שלמה. אפשר לנצח מגפות רק עם חיסונים. כרגע הילדים לא מחוסנים, כך שהם ימשיכו להידבק ולהדביק את הסביבה שלהם. כל עוד לא נחסן את אוכלוסיית הילדים, יהיה גל חמישי וכנראה גם גל שישי וכו'. הפתרון הוא חיסונים, גם לילדים. כל אדם מבוגר ואחראי שמותר לו לקבל חיסון, צריך להתחסן ובכך להימנע מסיבוכים ולמנוע את קריסת בתי החולים".
לדבריה, גם נשים בהיריון צריכות לקבל את החיסון השלישי. "ראיתי עכשיו את הנתונים: כ-78% מהנשים ההרות שמאושפזות בגין סיבוך של הקורונה, לא קיבלו את הבוסטר או לא היו מחוסנות בכלל", אמרה. "ודאי שהן צריכות להתחסן. כל העולם הבין את זה. גם ה-FDA קורא להן להתחסן".