כמו ישראלים רבים בתקופת סגרי הקורונה, גם דני פלודה מצא עצמו בתקופה של חשבון נפש אישי ובריאותי. בגיל 38 נראה כי אורח החיים הלא בריא שניהל החל לתת את אותותיו. ספורט מעולם לא היה הדבר שהניע אותו בחיים, בטח שלא הקפדה על הרגלי תזונה, ולפתע הגוף החל להתריע שמשהו כבר לא עובד.
קראו עוד:
"הייתי עייף מאוד", נזכר פלודה (40), מאלף כלבים מנתניה. "התחלתי לסבול מכל מיני סחרחורות ועייפות, בעיות גב בלי סוף. מרוב כאבים לא יכולתי לתפקד. לא היה לי כוח אפילו להרים את הילדים". התופעות הבריאותיות לא הגיעו בהפתעה. "לא הקפדתי על תזונה, עשיתי מה שבא לי. הייתי אוכל בדר"כ 2 ארוחות ביום, וזהו. גם מבחינת כושר, הפעם האחרונה שעשיתי הייתה קצת לפני הצבא".
אלא שאז בדיקות דם שערך מצאו סוכר גבוה בדם. אלה היו ימי הסגרים, ופלודה חש ברע מבחינה פיזית ונפשית. נראה היה כי בשלו התנאים לשינוי. "הייתי מאוד חלש והחלטתי לעשות משהו בשביל עצמי, גם כדי שאוכל להיות שם בשביל הילדים", הוא אומר, "עשיתי סוויץ' מטורף בראש. התחלתי להתעניין ולחקור. לא היה לי ניסיון בכלל. הכל צברתי בזהירות ממה שהיה נראה לי הגיוני".
3 צפייה בגלריה
דני פלודה אחרי השינוי
דני פלודה אחרי השינוי
"עשיתי סוויץ' מטורף בראש". דני פלודה
איך מתחילים שינוי כזה? "דבר ראשון הפסקתי את השתייה המתוקה והמתוקים. התחלתי לשתות רק מים. אין לי סוכר בבית, גם את הקפה של הבוקר אני שותה בלי סוכר ובלי כלום. לאחר מכן הבנתי שאני רוצה להתחיל לעשות ספורט. התחלתי עם תרגילים בסיסיים כמו שכיבות סמיכה ומהר מאוד התחלתי להרגיש תחושות רעב מאוד גדולה. קראתי והבנתי שחשוב להכניס אוכל לגוף כל 4-5 שעות, אז קבעתי לעצמי ארבע ארוחות יומיות, רובן מבוססות על חלבון וירקות. אני כמעט ולא נוגע בבצקים או פחמימות".
ומה לגבי אימונים? "פשוט חיפשתי ביוטיוב תרגילים שאפשר לעשות בבית – בלי משקולות, בלי ציוד ובלי שום דבר. לאט לאט פיתחתי לעצמי אימון די קבוע שאני משתדל לעשות כמעט בכל יום, בערך בין חצי שעה לארבעים וחמש דקות. ממש בקטנה".
3 צפייה בגלריה
תוכנית התזונה של דני
תוכנית התזונה של דני
תוכנית התזונה של דני

אף פעם לא מאוחר

השינוי הגדול שהחל בחייו של פלודה תורגם מהר מאוד לתוצאות בשטח. אפילו פלודה עצמו הופתע, כמו גם החברים והסובבים אותו. "תוך חודש-חודשיים התחלתי כבר לראות את שרירי הבטן והידיים מופיעים. הבדל של ממש", הוא מספר. "פתאום התחלתי לקבל תגובות מאנשים. שתבין, שקלתי 63 ק"ג על 1.75 מ', הייתי 'שחיף' כל החיים, ופתאום תוך שלושה חודשים עברתי את ה-70 ק"ג. היום אני שוקל 78-80 ק"ג וכמעט אין לי שומן. לא מדדתי, אבל בסה"כ יש לי אחוזי שומן די נמוכים, רוב המשקל הוא מסת שריר. בחיים שלי לא הגעתי לכאלה משקלים".
3 צפייה בגלריה
דני פלודה לפני השינוי
דני פלודה לפני השינוי
ספורט ותזונה אף פעם לא היו חלק מהחיים. דני פלודה לפני השינוי
שנתיים אחרי ונראה כי תוכנית האימונים הוכיחה את עצמה מעל המצופה. פלודה אף מתגאה בכך שהוא אינו סובל משום פציעות – סיכון ידוע ומוכר, במיוחד בקרב אנשים המתחילים להתאמן ללא ייעוץ מקצועי. "לא סבלתי מפציעות בכלל. פעם בכמה זמן השרירים תפוסים או הגב כואב, אך אלה החיים. לא מדובר על פציעות חמורות. ביצעתי נטו תרגילי משקל גוף וככה לא העמסתי עליו".
לפי שעה הוא נהנה מאוד מהמצב החדש ונראה כי השינוי כאן כדי להישאר. "עד לרגע שהתחלתי להתאמן לא אהבתי את הגוף שלי", הוא מתוודה, "בחיים לא היית מוצא תמונות שלי בפייסבוק בלי חולצה. הייתי רזה מאוד ועכשיו כולם קוראים לי רמבו. זה עדיין מוזר לי. אני גם נדהם מכמה אוכל אני מכניס לגוף. אני פשוט מרגיש כל הזמן רעב ואוכל בכמויות".
קבלו הצצה לתכנית האימונים של דני:
מה הלאה? "לא יודע. אני לא מחפש להיות באדיבילדר ולהיות ענק, אני לא חושב שזה יפה. המטרה היא בסה"כ להקפיד על זה שהמצב יישאר ככה. אני פחות עייף, לא סובל מסחרחורות ויכול גם להרים את הילדים שלי בלי בעיות בגב. הסוכר ירד. בשבילי זה מספיק".
יש לך מסר למי שגם רוצה להתחיל? "זה לא כזה קשה בסך הכול. ברגע שעושים את הסוויץ' הזה רואים מהר מאוד תוצאות - ואז זה מדבק. כן, יש ימים שלא בא לי להתאמן, כמו עכשיו בחופש הגדול כשהילדים בבית ואין כמעט דקה פנויה. במקרים כאלה אני לא מוותר ומבצע אימון של עשר דקות, העיקר לעשות. התחושה שבאה עם זה מאוד טובה. כל אחד יכול, העניין הוא פשוט לעשות".